דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה ונשים במהלך המחזור החודשי 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2637 פעמים ]

יוגה ונשים במהלך המחזור החודשי
מתוך הרצאה של גיתה בפולין 2002

לאורך החודש נשים נתונות לתנודות הורמונאליות ורגשיות גדולות. כאשר אנחנו מתרגלות יוגה כדאי ליצור אימון מאוזן המתאים למצב האנרגטי והגופני, אימון אשר נבנה מתוך הקשבה לצרכים העכשוויים בכל רגע נתון. גיטה איינגאר חקרה את הנושא ומאמר זה מהווה סיכום הרצאה שהיא העבירה בפולין בשנת 2002.

ממש לפני הווסת

רמת האסטרוגן בדם עולה אשר מלווה ברצון להיות פעילים, מין תחושה שניתן לעשות הכול; אך בימים הבאים, בערך כארבעה ימים, רמת האסטרוגן תרד. ולכן מומלץ לשמור על רמת האנרגיה בתרגול בזמן המחזור. אם שומרים על האנרגיה בזמן המחזור ואחרי המחזור משתמשים בה, התרגול מעמיק ומשתבח.

בזמן הווסת

אסטרוגן גורם לגוף להיות פעיל, שומר על רעננות המינד ועוזר להתגבר על עייפות, בזמן הווסת רמת האסטרוגן נמוכה, ולאט מתחילה לעלות במהלך המחזור- לקראת חלקו השני.

איך נתרגל?

אם ידוע שבזמן המחזור יש כאבי בטן - כדאי להתחיל לתרגל "תרגול של מחזור" עם תנוחות הפוכות כבר 4 ימים לפני המחזור. כלומר: רצוי לעשות תנוחות הפוכות לפני המחזור כדי להימנע מבעיות ותופעות בזמן המחזור.

כדי למנוע כאבי ראש- התנוחות אשר כדאי להתרכז בהן יהיו - כפיפות קדימה.

לא לעשות תנוחות עמידה מלבד ארדהה צ'נדראסנה.

נשים שסובלות מדימום כבד צריכות להתרכז בטריקונאסנה, פרשווקונאסנה- עם בלוק עץ- לפני המחזור. השימוש בבלוק מאפשר רוטאציה טובה יותר של האגן. לפני המחזור זה הזמן שכדאי להדגיש את הרוטאציה של האגן. כנ"ל ארדהה צ'נדראסנה.

חשוב לדעת - ככל שפותחים יותר את החזה ואת האגן- יש יותר חופש. פריווריטה טריקונאסנה, פריווריטה פרשווהקונאסנה וויראבהדראסנה 1 - הרוטציה של האגן מקשה את הבטן לפני המחזור- אבל בהחלט כן ניתן לתרגל אותן אחרי המחזור, אז ניתן לבצע אותן יותר טוב וכך לומדים את התנוחה טוב יותר.

צריך ללמוד לקרוא את הגוף, כאשר מתעורר כאב - צריך להבין למה יש כאב ואז מאיזה תנוחות להימנע - רק ככה תוכלי למצוא את עצמך.

בזמן הווסת אסור לעשות תנוחות הפוכות - תנוחות הפוכות מקשות את הבטן וזה עלול לגרום לדימום להיות כבד ומזיק.

אחרי הווסת

התרגול אחרי הווסת קשור לביוץ שיתרחש 15 ימים אח"כ ,פה נזרע הזרע של הווסת או ההיריון  הבא.

ולכן, ביום שאחרי המחזור מומלץ להתחיל עם שירשאסנה וסארוונגאסנה עם כל הוריאציות ולאט להגביר את עוצמת התרגול.
בימים שאחרי הווסת האסטרוגן לאט לאט עולה. הימים שבין סוף המחזור והביוץ הבא הם ימים נהדרים לעבודה על כפיפות לאחור תנוחות עמידה, תנוחות איזון וכו..

בזמן הביוץ

בזמן הביוץ יש שינוי הורמונאלי, הגוף נעשה נוקשה יותר, ישנה הזעה מוגברת. בזמן הביוץ יש פחות כוח ואז עלולה להיות אכזבה מפני שלפני הביוץ עשית כפיפות לאחור ותנוחות איזון טוב יותר, ועכשיו בזמן הביוץ הן הרבה יותר קשות. האסטרוגן מתחיל לרדת והפרוגסטרון לעלות וזו הסיבה לאנרגיה הנמוכה.הפרוגסטרון עולה כהכנה  למחזור או לווסת.

גם אם את לא בהריון אבל ישנה אנרגיה נמוכה של ביוץ- צריך לתרגל בהתאם.
לנשים עם ווסת בעיתית וקשיים בכניסה להריון אסור לתרגל תרגול קשה ואינטנסיבי כמו: כפיפות לאחור חזקות, הן צריכות להתרכז בתנוחות הפוכות.

כפיפות לאחור צריכות להיות  עם תמיכה. צריכה להיות תמיכה לאזור האגן בכל הכפיפות לאחור. צריך להקפיד לא לדחוף את הבטן למטה ולהרים את עצמנו מהבטן התחתונה למעלה.
אחרי הביוץ- נשים שמרגישות שהן נעות לכיוון של הריון צריכות להימנע מכל התנוחות מלבד תנוחות הפוכות וכפיפות קדימה מתונות.

אחרי הביוץ - פוסט ביוץ

בחלק זה של המחזור ישנה יותר נוקשות. כדאי להתרכז באופווישטה קונאסנה, בדהה קונאסנה, תנוחות ישיבה, סופטה פדנגושטאסנה הצידה, אוטהיטה הסטפדנגושטאסנה הצידה. ארדהה צ'נדראסנה היא תנוחה מעולה לזמן שבין הביוץ לבין המחזור. במקום לתרגל אותה במרכז לתרגל עם תמיכה של קיר או טרסלר- כדי שאפשר יהיה לעבוד על איזור האגן בזמן זה. נשים שבד"כ אינן מבייצות וכן בייצו החודש ויש סיכוי שהן בהריון- צריכות להתרכז יותר בארדהה צ'נדראסנה. - בכל התנוחות האלה האגן נפתח וזה אומר חופש.

אלה שסובלות ממתח קדם וויסתי-

ישנן נשים שלפני המחזור חשות בכובד בגוף, או סוג של כאב, הן מקוררות משתעלות, לפעמים יש להן חום. לנשים אלה כדאי להתחיל לתרגל בהתאם, כבר 4 ימים לפני המחזור- כלומר לתרגל supine pose  על מנת להפחית את המתח הקדם וויסתי. זה הזמן לתרגל פתיחות חזה ואגן על הגב supine poses .
בתקופה זו אם יש כאב ראש או מתח וכו.. כדאי לתרגל ז'אנו שירשאסנה עם תמיכה לראש, סארוונגאסנה עם כסא, חצי הלאסנה. אם יש כאב ראש לא לתרגל שירשאסנה, אם אין כאב ראש- בהחלט כן לתרגל שירשאסנה.
אלה שנכנסות לדיכאון, הפרעות רגשיות, חוסר איזון מנטאלי, רעד - להן כדאי לתרגל כפיפות לאחור עם תמיכה- כמו דוויויפריטה דנדאסנה על קשת ועל כסא.

למאמר המלא: לחצו כאן

למאמרים נוספים בנושא יוגה ונשים - המרכז לאיינגאר יוגה- נווה צדק

סיכמה ותירגמה - גבי דורון

 

המרכז ליוגה הוא מרכז ללימוד, מחקר והוראת תרבות היוגה הפועל מזה עשר שנים בנוה צדק. הוא הוקם מתוך כוונה להוות מרכז ללימוד איינגאר יוגה על היבטיה השונים והרחבים. האתר מרכז מאמרים רבים על יוגה, ומכיל מידע על המרכז. המרכז ליוגה, נווה צדק, תל אביב יוגה | איינגאר יוגה | שיעורי יוגה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב