דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


affiliate program או תוכנית שותפים - חלק 3 

מאת    [ 07/06/2007 ]

מילים במאמר: 663   [ נצפה 2716 פעמים ]


מאת יורם אזרק
חלק 3 מתוך 3


כיצד ומתי לשלם לאתר המפרסם?

ישנן שתי שיטות: או שהתשלום יתבצע אחת לתקופה (פעם בשבוע, בשבועיים, בחודש), או בכל זמן על-פי רצונו של האפיליאייט. בכל מקרה, בכל התוכניות, על-מנת שאפיליאייט יוכל לבצע משיכה עליו לצבור סכום מנימלי מסוים (משתנה בין תוכנית לתוכנית). עלויות המשיכה (עמלות, דואר וכו') יהיו בדרך כלל על-חשבונו של האפיליאייט, למרות שישנן תוכניות שבהן האתר המסחרי יספוג את העלויות והעמלות, בהעברות של סכומים גבוהים או כאשר האפיליאייט יבחר בדרך משיכה ספציפית..


מהי המחויבות המשפטית בין האתר המסחרי לבין האתר המפרסם ומהי סמכות השיפוט במקרה של חילוקי דעות?

ההסכם בין האתר המסחרי ובין האתר המפרסם הוא הסכם משפטי לכל דבר. כמו בכל הסכם משפטי, יופיע בו סעיף שיקבע את סמכות השיפוט. כלומר, במקרה של חילוקי דעות, האפיליאייט ימצא את עצמו נדרש לשכור עו"ד ולתבוע אתר הנמצא במדינה מרוחקת או גרוע מכך במקלט מס (לך תתבע אתר שרשום באיי קיימן). לכן בתחילת הדרך נוצר מצב בו האתר המסחרי יכול היה לנהוג ככל העולה על רוחו מתוך ידיעה שבמקרה הגרוע ביותר הוא יאבד אפיליאייט. הפתרון לכך היה בדמותם של פורומים ואתרי דירוג. האתרים מדרגים ומבקרים תוכניות אפיליאייט שונות, ובפורומים האפיליאייטים השונים מספרים על בעיות שהיו להם עם אתרים שונים וכיצד נפתרו בעיות אלו (אם בכלל). המשמעות לכך היא שאתר מסחרי שמרמה או מעקב תשלומים לאפיליאייטים שלו עלול לאבד לא רק את האפיליאייטים שכבר יש לו, אלא גם ימצא את עצמו ללא יכולת לגייס אפיליאייטים חדשים. הנזק לאתר מסחרי שרכש שם רע בעולם האפיליאייטים הוא עצום, לא רק שהאתר יאבד טראפיק קיים, אלא שהמחיר לטראפיק חדש יהיה גבוה יותר. המחיר הגבוה, לטראפיק החדש, ינבע מכך שהאתר ייאלץ להציע תוכנית אפיליאייט אטרקטיבית יותר שתנסה לרכוש את אמונם של האפיליאייטים מחדש, או בדמות הוצאות פרסום ושיווק מוגדלות, שיאלצו האתר המסחרי להוציא על-מנת לייצר באופן עצמאי טראפיק נוסף. לכן לרוב אתרי המסחר הגדולים ישנם אנשים שכל תפקידם הוא לטפל באפיליאייטים של האתר, ואפיליאייטים מוצלחים במיוחד אף יזכו למתנות והטבות.


למי שייך המידע על הלקוחות של האתר המסחרי?

אחד הנושאים הרגישים והחשובים ביותר הוא השאלה האם המידע על הלקוחות שייך לאפיליאייט או לאתר המסחרי, ואיזה שימוש רשאי האתר המסחרי לעשות במידע הזה היא קריטית ומתבטאת בלא מעט כסף.

בדרך כלל, תנאי תוכנית האפיליאייט יקבעו שכל המידע על לקוחות, שהגיע באמצעות אפיליאייט, יהיה שייך לאתר המסחרי, והאתר המסחרי רשאי לעשות במידע זה כרצונו. כלומר, אם תקנון האתר המסחרי מאפשר זאת (התקנון המסדיר את מערכת היחסים בין האתר המסחרי לבין לקוחותיו), האתר המסחרי יהיה רשאי לדוור ללקוחותיו מידע פרסומי, למכור את רשימת הכתובות לצדדים שלישיים, להשתמש ברשימת הכתובות באתרים אחרים השייכים לאתר המסחרי, או לשתף את רשימת הכתובות עם אתרים אחרים. בעברית פשוטה, המשמעות היא שמרגע שהלקוח נרשם באתר המסחרי, האפיליאייט יהיה זכאי רק להכנסות שנובעות מפעילות הלקוח באתר המסחרי הספציפי ולפרק הזמן שנקבע בהסכם האפיליאייט. בהכנסות שנובעות מהלקוח עקב פעילות אחרת של האתר המסחרי, האפיליאייט לא יהיה שותף.

מצד שני, ישנן תוכניות שבהן האפיליאייט הוא שותף גם בהכנסות המגיעות מפעילות משנית של האתר המסחרי, ולכן כאשר באים לבחור בין תוכניות אפיליאייט שונות חשוב לקרוא ולהבין את תנאי התוכנית ואת הקף התגמול.

בניגוד לנושאים אחרים (במסגרת תנאי תוכנית ספציפית), בנושא זה כמעט שאין מקום למשא-ומתן, ונדירים המקרים בהם האתר המסחרי יסכים לחרוג מהמדיניות שקבע. למעשה רק אפיליאייטים גדולים במיוחד יוכלו לדרוש שינויים בתוכנית ולקבל את הבעלות על המידע, וגם זה יהיה בדרך כלל רק במסגרת Private Label של האפיליאייט.


הונאות של אתרים מסחריים ותוכניות אפיליאייט  

כאמור, כמעט תמיד תוכנית האפיליאייט והתוכנה המנהלת אותה שייכות לאתר המסחרי. כלומר, האתר המסחרי יכול לשחק עם מידע, או להעלים מידע מהתוכנית כרצונו, וכך לחסוך בעמלות המשולמות לאפיליאייטים. אפיליאייט לעולם לא יוכל לדעת בוודאות האם הלקוח שהגיע דרכו אומנם נרשם לאתר המסחרי או לא, והאם הוא ביצע רכישה ובאיזה סכום (25$ או שאולי ב 250$). לא מעט אתרים מסחריים מבצעים מניפולציות במידע שהם מציגים לאפיליאייטים שלהם במטרה לחסוך בעמלות המגיעות לאפיליאייטים.

ישנן כמה דרכים על-מנת לבצע מעקב שיעקוף את השליטה שיש לאתר המסחרי במידע ובתוכנת האפיליאייט, אבל גם דרכים אלו הן חלקיות ומוגבלות מאוד, ואינן יודעות לתת מענה שלם. בסופו של דבר האפיליאייט צריך להחליט בעצמו האם הוא נותן אמון באתר המסחרי או לא.

באחת הסקירות הבאות אפרט כיצד לזהות ולבחור תוכנית אפיליאייט טובה.
 

אודות הכותב:
עוסק במסחר ושיווק באינטרנט
תחומי התמחותי הם:
פיתוח עיסקי
שיווק online
SEO
אפיון אתרים ומוצרים
סחר אלקטרוני
http://www.yoramazrak.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב