דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי טבע 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2068 פעמים ]


הטבע הוא המקור למזונו של האדם והוא גם מקור חומר הגלם העיקרי לייצור מוצרים. במהלך השנים, חקלאים ויצרנים ביקשו להגדיל, בעלות נמוכה עד כמה שניתן, את כמות הגידולים או המוצרים ולהאריך את אורך חיי המדף של המוצרים השונים. התערבות זו גרמה לנזקים בריאותיים שונים שהביאו בסופו של דבר למודעות הולכת וגדלה באשר לאיכות המזון שאנו אוכלים. לדוגמא, השימוש בחומרי הדברה רעילים שאינם נשטפים מהפירות והירקות או הלעטת עופות ובהמות בהורמונים ובאנטיביוטיקה שעוברים לגוף האדם וגורמים ליצירת חיידקים עמידים, עוררה את הרצון והצורך לחזור למוצרי טבע בריאים.

כיצד יכול הלקוח להבחין אם המוצרים הם אכן מוצרי טבע, ואם המזון הוא אמנם אורגני וטבעי? הצרכן הרגיל פונה כמעט תמיד למוכרים בחנויות הטבע (בעיקר באותן חנויות מקצועיות ואמינות), כדי לקבל הסברים על הסגולות הרפואיות של מוצרי הטבע שהוא מבקש לרכוש, ואין לו אלא לתת אמון בתשובותיהם. לקוחות לא מעטים סבורים שברגע שנכנסו לחנות טבע, כל המוצרים בחנות אמורים להיות אורגניים וטבעיים, אך לא כך הדבר. בחנויות רבות חלק מהמדפים מכילים מוצרי טבע אורגניים וחלקם לא.
יש הטוענים שאין מוצר שהוא טבעי לחלוטין, אך רוב מוצרי הטבע המסומנים כאורגניים מכילים מינימום כימיקלים, חומרים משמרים, צבעי מאכל, אנטיביוטיקה או חומרים שעברו הנדסה גנטית. זאת ועוד, לגרסתם, הצרכן האורגני מכיר ויודע על אילו מהמדפים בחנות מוצבים מוצרי טבע ובאילו מדפים מוצרים אחרים.

לפי עמותת צרכני המזון האורגני בישראל כיוון שהצרכן אינו נוכח בשדה ואינו יכול לבדוק את תהליך גידול פירות וירקות אורגניים, חשוב מאד שיוכל לתת אמון במוכר ובמוצרי הטבע בחנות. הצרכנים יכולים לבדוק את החומרים מהם עשויים מוצרי טבע גם באמצעות הסימון המוטבע על המוצר. קיימים שני סמלים לסימון מוצרי הטבע האורגניים האחד סמל טוב השדה שמעניק לחקלאי הארגון לחקלאות אורגנית בישראל, והשני סמלה של החברה שמפקחת על היצרנים ועל החנויות -  חברת אגריאור. אלא שסמלים אלה מוטבעים על המוצרים הארוזים, ומה באשר למוצרי הטבע הנמכרים בתפזורת? לגביהם הצרכן צריך לברר את טיבם אצל המוכר.
בישראל מחלקת הפיקוח של משרד החקלאות הופרטה ונוספו חברות שמוסמכות להעניק אישור לחקלאי או ליצרן לקרוא לתוצרתו "אורגנית" ולסמן את מוצריו בהתאם. שלא כמו במדינות העולם המתוקן בהם קיים ארגון אורגני שמתפקידו לפקח על המגדלים, בישראל עדיין לא נחקק החוק האורגני. החוק עבר קריאה שלישית בכנסת במאי 2005 וכשייכנס לתוקף, כל מי שימכור מוצרי טבע אורגניים יהיה חייב בפיקוח.

אורגניק מרקט הינה רשת חנויות אורגניות, אשר שמה לה למטרה להיות החברה המובילה בישראל במתן פתרנות עדכניים של מוצרים וידע לבריאות, איכות החיים לכל אדם ולסביבה. באורגניק מרקט תהנו ממזון אורגני טרי ברמה הגבוהה ביותר ומשירות מקצועי ואמין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב