דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אובדן כושר עבודה 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 4543 פעמים ]

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב ביטוחי שרבים מאיתנו לא באמת רוצים לדעת לגביו. באופן טבעי, יכולתו המנטלית של האדם לא מכילה את ההכרה בדבר פגיעה אפשרית בטווח הקרוב או הרחוק, אחרת סביר להניח כי לא היינו יוצאים לכביש, הולכים לעבודה, טסים במטוס ושטים בספינות, למעשה, לא היינו יוצאים מהבית כלל.

אך מה לעשות, החיים מתרחשים מעצמם ועל אף שהסיכוי להיפגע במהלך העבודה הוא לא גבוה, במקרה וכן, ביטוח אבדן כושר עבודה הוא נכס בל יתואר. יש להבחין בין ביטוח אבדן כושר עבודה לביטוח תאונות עבודה. אמנם, שתי הפוליסות מכסות על המבוטח מפני פגיעה אולם ביטוח אבדן כושר עבודה הוא מקיף יותר וכולל פגיעות שלא בשעות העבודה או פגיעות שנעשו בשעות העבודה אך לא על ידי גורם הקשור במקום העבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה, כשמו כן הוא, דואג כי אם במידה והמבוטח אינו יכול לעבוד כבעבר עקב פגיעה, הביטוח יכסה אותו במלואו. ביטוח אובדן כושר עבודה נגזר מהמשכורת או ההכנסה של המבוטח. תפקידו הוא להשלים לשכר הריאלי בזמן בריאות כדי שהמבוטח ימשיך את חייו ואיכות חייו לא תיפגע.

תקנות הביטוח הלאומי

לכל אזרח בישראל המשלם לביטוח הלאומי יש ביטוח אובדן כושר עבודה מובנה. ביטוח זה מושתת על תקנות מחמירות בדבר אופן הפגיעה, מקומה וחומרתה. על המובטח לעבור דרך וועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי הקובעת על פי קריטריונים מחמירים אם מגיע לאדם השלמת הכנסה או לא. בכל מקרה, גובה הקצבה נמוך באופן יחסי ובמקרה הטוב היא תאפשר לנפגע איכות חיים סבירה ובסיסית.

ביטוח אבדן כושר עבודה  במסגרות הביטוח השונות

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרות חברות הביטוח הוא אטרקטיבי יותר, דיפרנציאלי יותר ומאפשר הרחבות מועילות כמו תאונות עבודה, פגיעה לא במסגרת ישירה של העבודה, קיצבה גבוהה ומרכיבי חיסכון פנסיוני.

יחד עם זאת, מרכיב ביטוחי זה מסתתר במסגרת ביטוחים רחבים יותר:

•    ביטוח בריאות – הכולל גם תרופות שלא נמצאות בסל התרופות, ביטוח נכות, רופא צמוד, חיסכון פנסיוני, ביטוח סיעודי וביטוח חיים.
•    ביטוח משכנתא – הכולל בתוכו ביטוח חיים בסיסי שאליו ניתן להוסיף הרחבה בדמות ביטוח תאונות עבודה או ביטוח אבדן כושר עבודה.
•    ביטוח חיים – המכיל מרכיבי חיסכון, ביטוח אבדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי ופנסיוני.
•    ביטוח מנהלים – הכולל מרכיבי ביטוח פנסיוני, ביטוח אבדן כושר עבודה, פיצויי פיטורין ועוד.

ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להילקח גם באופן נפרד אך הוא נדיר יותר בתצורה כזאת. בכל מקרה, ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת ביטוחית אחת מספיק בהחלט, מאחר ובמקרה של פגיעה וביטוח אבדן כושר עבודה במספר מסגרות ביטוחיות, מאחדות חברות הביטוח את הכיסוי וכך הן משלמות פחות מהנקוב בפוליסה. לכן, אם יש ברשותכם ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת ביטוחית כלשהיא, וודאו כי הוא אכן עונה לדרישות שלכם וחזקו אותו במקרה הצורך.

סוכן ביטוח אישי ומקצועי יכול להמליץ לכם על האופן והמסגרת הביטוחית הטובה והמשתלמת ביותר שבה ניתן לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב