דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנשירה לצמיחה ?! 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2411 פעמים ]

מנשירה לצמיחה - !

ש' החליטה סוף סוף ללמוד .אחרי לא מעט לבטים היא נרשמה למסלול שהיה הכי טבעי (לאביה...) הנדסה. היא התחילה את השנה הראשונה בהתרגשות ובציפייה אך לצערה (ולא להפתעתה) היא מהר מאד הלכה לאיבוד .הקורסים שיעממו ,המרצים לא היו מובנים, החבר'ה דיברו על נושאים שהיא לא התחברה אליהם. בסוף הסמסטר הראשון הציונים היו מפח נפש וש' הרגישה אבודה.היא לא רצתה לאכזב את משפחתה,את החברים את הסביבה.....את עצמה. היא הרגישה שהיא לא מצליחה בדרכה ופנתה לעזרה מקצועית. ש' התחילה תהליך אימוני באמצעותו הסירה קליפות ,התקדמה באומץ בעלטה עד איתור התשובות הפנימיות לשאלות כמו" מה מתאים לי?" "איזה מסלול לימודי הכי נכון לי?""ואיך אני מתקדמת לשם בבטחה?".ש' בישרה לראש החוג בו למדה כי היא עוזבת ומשנה כיוון....

שלא כמו ש' יש הרבה סיפורים שלהם אין happy end. לעיתים התסכול ותחושת ההחמצה שואבים את הכוחות ולא מאפשרים סיבוב שני,לעיתים אין תמיכה סביבתית או  יד מקצועית מכוונת וממשיכים ללכת לאיבוד.

והיום ברור לכולנו שלא קשה ללכת לאיבוד.

נתונים מראים כי אחד מכל ארבעה סטודנטים לא מסיים את התואר הראשון במתכונת המקורית!נשירה של 25% ,הייתכן?!

 מה זה אומר - כמו שהנחתם ,חלק מהסטודנטים  מחליף חוג, חלקם עובר למוסד אקדמי אחר וחלקם מפסיק ללמוד.

ומהן הסיבות השכיחות ?

פער גדול בין המחשבות והצפייה למציאות ,אי התאמה למקצוע,קושי להתמודד עם החומר הלימודי

קושי כלכלי,ריחוק גיאוגרפי ובעיות אישיות.

 האם המוסדות עושים משהו בעניין ?התשובה היא כן בערבון מוגבל .

כן, המוסדות ערים לבעיה ,הנשירה פוגעת בהם בעיקר בבטן הרכה ולכן מוצעות תוכניות כגון: שעורי תגבור,שירות עם יועצי החוג או/ו פסיכולוגי,מבחני אישיות והתאמה .

אבל בכל אלה טעם לפגם מהסיבה הפשוטה ,הפתרון המוצע אינו נותן מענה אובייקטיבי ושלם . משיחות עם סטודנטים שהיו בהתלבטות קשה וביקשו סיוע במסגרת המוסד הלימודי בו למדו חלקם מתלוננים על אינטרסנטיות וחד צדדיות ,אחרים הרגישו שהנושא הכלכלי הוא זה שמניע את התהליך ולא טובתם הם,אחרים גרסו שהערימו עליהם קשיים לא מבוטלים מה שהכביד עוד יותר על הסיטואציה הנתונה.

ושימו לב ! הטיפול הניתן נובע מהשאלה "למה הסטודנט מתאים?" ולא "מה מתאים לסטודנט ?"!

כאמור, לעיתים בחירת מסלול לימודים  נעשית משיקולים מטעים  אבל אל ייאוש ,גם מנשירה  אפשר להגיע לצמיחה אישית ומיקצועית !ליווי מיקצועי מתאים  מאפשר ומסייע בבחירה הנכונה עבורכם! .

המסר שלנו הוא לימודים הם מסע מרתק ,משמעותי,מלא חוויות ומהווה שער לקריירה של המחר.

כמו בכל מסע מוצלח יש להצטייד בתכנון מוקדם,בבירורים והתייעצות,בהגדרות ובתוכנית פעולה .

ולא פחות חשוב לשאול את עצמנו מה מתאים לנו?!

דרך צלחה!!

 


יפעת אלי-בלוט ודיאנה גילברט שותפות ב- "אבני דרך"  לקידום חברתי תעסוקתי.


מתמחות בקריירה,תעסוקה ולימודים.


href="mailto:avneiderech.y.d@gmail.comavneiderech.y.d@gmail.com">">avneiderech.y.d@gmail.com


 


יפעת אלי-בלוט בעלת B.Sc בתזונה קלינית ,MBA במנהל עסקים ו-Master Coach  . 


בעלת ניסיון רב בליווי אישי  בבחירת מסלול לימודים ,ג'וב ראשון,תהליכי חיפוש עבודה,פיתוח וניהול קריירה,שינויים בקריירה.


לפרטים נוספים על יפעת | Crystalclear             


http://www.crystalclear.co.il


 


 


דיאנה גילברט, בעלת MA בארכיאולוגיה, מורה דרך, מנתחת ומפתחת מערכות מידע ו-Master Coach.


בעלת נסיון רב באימון לצעירים (בחירת מסלול לימודים - קריירה) ובהעצמה אישית (חיבור והכרת האני לבחירות נכונות לחיים).


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב