דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אריק קליין ננו-טכנולוגיה בשירות הלוחמה בחיידקים 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 3006 פעמים ]

 

ננוטכנולוגיה או בקיצור ננוטק הוא שם כולל לתחום המחקר והטכנולוגיות העוסקים במערכות שגודלן האופייני הוא בין ננומטרים בודדים לעשרות ננומטרים‏‏ ‏‏מחקרים וטכנולוגיות אלו משתייכים למגוון שטחי המדעים וההנדסה החל ממחקרים בפיזיקה והנדסת חשמל כגון התקנים מוליכים למחצה, דרך מחקרים ופיתוחים הקשורים לביולוגיה מולקולרית ולרפואה כגון ריצוף מהיר של DNA או שיטות מחקר וניטור חדשות של תהליכים ביולוגים ועד מחקרים הקשורים לכימיה כגון הנדסה של חומרים חדשים בעלי תכונות רצויות כגון חוזק.

במרכזו של פרוייקט חדש הקורם בימים אלה עור וגידים בבריטניה ייעשה שימוש בטכנולוגיה חדשה, המבוססת רובה ככולה על חלקיקי נאנו. הטכנולוגיה מיועדת למנוע את העברתם הפוטנציאלית של זיהומים במהלך טיפול באמצעות עירוי ואו קטטר המתבצע תוך כדי אשפוז בבית החולים.

מנהל הפרוייקט, ג'יימס דייויס, ממחלקת הננו-טכנולוגיה מאוניברסיטת אולסטר הבריטית,  אמר כי במהלך השנתיים הקרובות יתמקד הצוות בפיתוחו של צינור העברה וגישה ניסיוני אשר יכיל חלקיקי תחמוצת נאנו – אשר יוטמעו בצינור וישמש בתור צינור עירוי ואו בתור קטטר. אותם החלקיקים יהיו מסוגלים להפוך את החמצן בגופו של החולה לתחמוצת על שתוכל לסייע בהשמדתם של חיידקים בקטריאליים.

מקורו של הרעיון הוא בתהליכים כימיים במסגרתם טוהרו מרכיבים של פסולת אורגנית ממי-שופכין. "התהליך מעולם לא נוסה בגוף חי, ישנן לא מעט סוגיות טכניות המעורבות בניסיון למזער את הטכנולוגיה לטובת שימוש באורגניזם חי" אמר דייויס.

[עוד בנושא ננו טכנולוגיה וגאדג'טים - אריק קליין]

לרוב, כאשר מצליחים חיידקים לחדור אל תוך צינור עירוי ואו קטטר, מתחיל החולה לפתח תסמינים זיהומיים ומייד מתחיל לצרוך אנטיביוטיקה שמטרתה לעצור את הנגיף, אך מחקרים רבים שנעשו בתחום, הוכיחו כי הבקטריות הזיהומיות מצליחות להגן על עצמן מפני ההשפעה האנטיביוטית ולמעשה להמשיך את פעילותם המזיקה. התהליך הזה מאלץ את הרופאים להוציא את הצינור בטרם עת.

בהקשר זה אומר ג'יימס דייויס כי אחד היתרונות הנעוצים בשימוש בחלקיקים ננו-טכנולוגיים טמון בכך שאינם מפריעים לתהליך האנטי-בקטריאלי ולכן ניתן לעשות בהם שימוש רציף מבלי להכביד על החולה.

מובא על ידי אריק קליין

במחקר, שממומן בחלקו האחד על ידי הממשל הבריטי ובחלקו האחר על ידי תאגיד אירי, משתתפים בנוסף לאוניברסיטת אולסטר, גם חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהאם טרנט, סוריי ואוקספורד.

אריק קליין הוא מבעליה ומייסדיה של חברת SafeSky העוסקת בבניית מערכות מתוחכמות לצורכי פתרונות בתחום הרפואה, האנרגיה, התפלת מים ותקשורת

Arik Klein אריק קליין, נשיא ומייסד חברת Safesky חברת "סייפסקיי" מספקת טכנולוגיות מתקדמות עבור אנרגיה סולארית, מערכות טיפול במים, פתרונות תקשורת רפואה ורפואת שיניים, התקני אבטחה, תוכנת בודק מט"ח ועוד. למידע נוסף - אריק קליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב