דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי כדאי לתת ויטמין D לתינוקות? 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 6546 פעמים ]

 חלב אם הוא מקור טבעי ומספק לתזונה המומלצת לתינוקכם. משום כך, רופאים רבים חלוקים בדעותיהם לגבי הצורך במתן ויטמין D לתינוקות. חלקם טוענים שתינוק שבריאותו תקינה, אינו זקוק כלל לתוספי מזון וויטמינים מכל זוג שהוא. יחד עם זאת, כולם מסכימים על חשיבותו של ויטמין D לבניית העצמות והתאים בגוף ועל תרומתו לחיזוק המערכת החיסונית ולספיגת סידן.

 אצל מרבית האמהות, רמה תקינה של ויטמין D בגופן תתבטא גם ברמה תקינה של הויטמין בחלב האם. יחד עם זאת, הכמות שלו יכולה בהחלט להשתנות בגופה של האם, בעקבות שינויים בתזונה שלה או אפילו עקב חשיפה לתאורה אולטרא סגולית. בשל כך, משרד הבריאות בארץ ממליץ על מתן ויטמין D לתינוקכם בקביעות, מהלידה ועד גיל שנה.

 תוספת ויטמין D לתינוקות עקב חוסר בחשיפה לשמש

 אור השמש הוכח כגורם המעודד את ייצורו של ויטמין D בגוף. ברוב המקרים יש צורך בתוספת של ויטמין D לתינוקות כיוון שהם פשוט לא זוכים לחשיפה מספקת לאור. הסיבה לכך יכולה להיות נעוצה בעבודה שאתם בעיר גדולה שבה בניינים גבוהים. יכול גם להיות שאתם מורחים יותר מידי קרם הגנה על עורם של ילדיכם או שאתם נשמרים מידי מפני חשיפתם לשמש.

בנוסף, אם לאם ולתינוק יש גוון עור כהה, הם יזדקקו לחשיפה מרוכזת וארוכה יותר לאור השמש על מנת שגופם ייצר ויטמין D. כיוון שחשיפה מוגזמת לשמש גם היא אינה בריאה, ובמיוחד לתינוק רך בשנים, הפתרון המאזן יכול להיות תוספת ויטמין D. בצורה זו תוכלו לא להגזים עם שעות השמש ועדיין לשמור על בריאותו התקינה של תינוקכם.

 מתן ויטמין D לתינוקות עקב חוסרים אצל האם

 בשנים האחרונות גדלה משמעותית המודעות לסכנות החשיפה לשמש. כתוצאה מכך, נשים רבות מקפידות, בעיקר בתקופת ההריון וההנקה, להגן על גופן מפני השמש, מתוך מחשבה שזה יזיק לתינוק. למעשה, ההימנעות מאורה הבריא של השמש יוצר מחסור בויטמין D אצל האמהות, מה שמיד מוביל לכך שהן לא מעניקות מספיק ויטמין D לתינוקות שלהן.

 מעבר לחשיפה לאור, ייתכן גם שתזונת האם אינה מאוזנת. במיוחד בחודשים לאחר הלידה, כשהעייפות, ההסתגלות למצב החדש והרצון להתחיל בדיאטה מפרים את האיזון התזונתי הרצוי. כמובן שברגע שלאם חסרים ויטמינים אלו או אחרים, הם יהיו חסרים גם אצל הילד שיונק את תזונתו ממנה.

 היתרונות של תוספת מבוקרת של ויטמין D לתינוקות

 כאמור, לפי המלצות משרד הבריאות בארץ, חשוב לתת תוספת של ויטמין D לתינוקות עד גיל שנה. ייתכנו מצבים בהם יהיה צורך בתוספת של ויטמינים לילדים גם בגילאים מאוחרים יותר, ועל כך תוכלו להתייעץ עם הרופא. בינתיים, אתן האמהות יכולות לנסות להשיג את הויטמינים הרצויים דרך התפריט שלכן.

 סוגי מזונות העשירים בויטמין D הם למשל ביצים ודגים שמנים או שמן המופק מדגים. הבעיה היחידה היא שאלו לא מהמאכלים האהובים על ילדים. וכולנו יודעות עד כמה קשה לגרום לילד לאכול משהו שהוא פשוט לא אוהב, בטח שלא בתדירות הרצויה.

 כאשר נדרשת תוספת של ויטמינים לתינוקות, הפתרון הקל והמוצלח הוא תוספי תזונה כמו
טיפטיפות ויטמין D . כיוון שאפשר למהול אותן במים, חלב, או מיץ פירות, הילד כלל לא מרגיש ואתם מקבלים דרך מושלמת לתת מספיק ויטמין D לתינוקות שלכם בלי שיצטרכו לאכול את המזון השנוא עליהם.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל.


חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המייצרת סדרת תרופות טיפטיפות עבור ילדים ותינוקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב