דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לטיפול בתינוקות בעת בקיעת שיניים 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 6345 פעמים ]

עוד בשלבי התפתחות העובר בבטן אמו, נוצרת הכנה לשיניים המוסתרת בתוך החניכיים וממתינה לרגע הנכון כדי לנבוט. בדרך כלל, בקיעת שיניים ראשונה מתרחשת בין גיל חצי שנה לעשרה חודשים, ומשם הקצב והתופעות הנלוות הם אינדיבידואליים.

תופעת בקיעת שיניים אצל תינוקות, הינה תופעה משמחת וטבעית, אך יכולה להיות ארוכה, מלווה בכאבים ומייגעת לתינוק ולהורים גם יחד. רוב המבוגרים מכירים את הכאב של צמיחת שן בינה, אז נסו על ידי כך להבין מה עובר על ילדיכם. וגם לדברים כאלו צריך לתת פתרונות וטיפים כיצד להתמודד עם הכאב, ואיך להקל עליו.

כיצד תזהה בקיעת שיניים אצל תינוקות?

אצל תינוקות מסוימים תהליך בקיעת שיניים עובר יחסית בשקט, אך לא על כולם שפר מזלם. זה מתחיל בכך שהתינוק לא רגוע, שחניכיו הופכות אדומות ואף נפוחות מעט, ושהוא נוטה לנטוף רוק יותר מהרגיל. בשלב זה הוא גם יחפש ללא הרף איך להכניס דברים לפה כדי שיוכל לחכך את חניכיו בהם.

מלבד כאבי שיניים תינוקות רבים עלולים לסבול מתופעות לוואי נוספות כמו עלייה בחום הגוף, שלשולים וירידה בתיאבון. אם הרופא בדק את ילדכם ושלל אפשרות של מחלה, וילדכם נמצא בגיל המתאים - יתכן מאוד שזוהי צמיחת שיניים בהתהוות.

כיצד תקל על הילד שלך ועל עצמך?

ראשית כל, קבלו הכול באהבה, בסבלנות ונסו לשמור על קור רוח. לפעמים מה שנראה הכי לא הגיוני דווקא הוא מה שיעזור. עיסוי, למשל, הוא תשובה טובה להרבה מכאובים ולכאבי בקיעת שיניים בפרט. באזור הזוכה לעיסוי נוצרת זרימת דם מוגברת, והדבר מביא להקלה בכאבים. אם תשטפו ידיים היטב ותעסו בעדינות את חניכיו של ילדכם, מובטחת לו הקלה.

לא לנשוך? לנשוך!

כמו שכאשר השיניים שלכם כואבות, מתחשק לכם לעיתים אפילו לחטט במקום וללעוס משהו- כך בדיוק מרגישים התינוקות. לשם כך מיוצרים הנשכנים; אלו הם צעצועי פלסטיק רך המלאים בג'ל, שנשיכתם מקלה על הגירוי של התינוק. מומלץ להקפיא או לקרר אותם, משום שהקור מסייע עוד יותר בהקלה על הכאב.

מה עוד תוכל לעשות כדי להרגיע כאב בקיעת שיניים?

קמומיל הוא צמח מרפא טבעי ולו סגולות רבות. הוא עוזר במקרים רבים כמו כאבי בטן, צרבת, בעיות שינה ואפילו מתחים. כלומר, כמעט לכל דבר בו הגוף זקוק להרגעה כללית- חליטת תה קמומיל יכולה להועיל. וכך גם במקרים של בקיעת שיניים.

קיימות בשוק גם משחות רבות אותן תוכלו לנסות למרוח על החניכיים ל ילדיכם. המשחות הללו מאלחשות את המקום ומביאות לרגיעה. החיסרון בשיטה זו הוא שההקלה לא נמשכת לאורך זמן. ייתכן שתצטרכו למרוח ולעסות את המקום הכואב לא מעט פעמים עד לרגיעה.

בקיעת שיניים – טיפול הומיאופתי או קונבנציונלי?

כל דבר שמלווה בכאב דורש טיפול, ואם אפשר- טוב אם יהיה טבעי. ישנן תרופות הומיאופתיות העשויות מחומרים טבעיים ומתאימות במיוחד לטיפול בבקיעת שיניים ובתופעות הלוואי שלהן. חשוב להיפגש עם הומיאופת שיתאים לתינוק תרופה מתאימה, שתקל על הכאבים אך תאפשר התמודדות טבעית ולא תחליש את המערכת החיסונית שלו.

מצד שני, לא חייבים למהר ולפסול את הטיפול הקונבנציונלי. אם אתם מרגישים שזה הטיפול הבטוח, אם כל השאר לא עבד – פתרון מוצלח במיוחד הוא תכשיר בשם טיפטיפות נובימול. אלו טיפות שפותחו במיוחד להקלה על כאבי בקיעת שיניים ולהורדת חום, והן נרקחו במיוחד בכמות ובמינון המדויקים שיחזירו את חיי תינוקכם למסלולם במהרה.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל.


חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המייצרת סדרת תרופות טיפטיפות עבור ילדים ותינוקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב