דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חיים - עם או בלי משכנתא? 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2235 פעמים ]

ביטוח חיים – עם או בלי משכנתא?


ביטוח חיים היא פוליסה הדואגת שבמקרה של מוות, חלילה, הנשארים מאחור יקבלו סכום של כסף שיעזור להם להתגבר על המוות ולצאת לחיים חדשים.

ביטוח החיים הבסיסי ביותר נקרא ביטוח ריסק – ביטוח סיכון. כלומר, במקרה של פטירה, מקבלים הנשארים את הסכום הנקוב בפוליסה, יחד עם זאת, אם המבוטח עובר את הגיל הנקוב בפוליסה, נשאר הכסף אצל חברת הביטוח. מכאו שמו, ביטוח סיכוני ורוב הזמן לא ממש משתלם.

אפשרות שנייה לצרכן היא לעשות ביטוח חיים עם רכיבים של אובדן כושר עבודה, נכות וחיסכון פנסיוני. בצורה כזו, אם המבוטח נפטר לפני גיל הפרישה, שארי בשרו מקבלים את סכום הכסף הקבוע בפוליסה, ואם המבוטח עובר את גיל הפרישה, הוא זכאי לכספי החיסכון שנצברו במהלך השנים.
כיום, רוב ביטוחי החיים מכילים מרכיב חיסכון, זאת הודות לתוחלת חיים גבוהה ופוליסות אטרקטיביות במיוחד. יחד עם זאת, רוב ביטוחי החיים בכלל נעשים במסגרת ביטוח משכנתא.

ביטוח חיים כחלק מביטוח משכנתא

רוב הזוגות הצעירים שואפים כיום לבית משלהם ובעקבות זאת, לקיחת משכנתא. חלק בלתי נפרד מתנאי המשכנתא הוא ביטוח משכנתא המכיל מרכיבים של ביטוח דירה וביטוח חיים. ביטוח חיים כחלק מתנאי המשכנתא מכסה, בדרך כלל, את המבוטח בסכום של חצי מיליון שקלים, כאשר אחד המוטבים הוא הבנק. כלומר, במקרה של מוות, הבנק מקבל את הכסף הנותר מהמשכנתא והבית נותר בידי המשפחה.

יחד עם זאת, יש אפשרות להגדיל את הכיסוי למיליון שקלים וכך, במקרה של מוות, הכסף מתחלק בין המשפחה לבנק. גם בביטוח חיים במסגרת משכנתא ניתן להוסיף מרכיבים של אובדן כושר עבודה ונכות, אולם אלו כפופים לדרישת הבנק להחזרי המשכנתא ולא בשביל המשפחה נטו.

אז מה עדיף?

האמת הפשוטה היא שכל אחד צריך ביטוח חיים. ביטוח חיים עם מרכיבי חיסכון, נכות ואובדן כושר עבודה מבטיח לכם ולמשפחתכם המשך חיים באיכות גבוהה וללא הפחד של התרוששות כלכלית עקב המוות. מצד שני, מי שיש לו ביטוח חיים במסגרת ביטוח המשכנתא לא צריך גם ביטוח חיים נוסף.

הפיתרון הוא לשלב בין ביטוח חיים במסגרת המשכנתא ובין ביטוח החיים. למשל, אם אתם זוג שקנה דירה, סביר להניח כי ביטוח המשכנתא יהיה רשום רק על אחד ממכם. לכן, בן הזוג השני יכול וצריך לרכוש לעצמו ביטוח חיים נפרד וכך לכסות את המשפחה מכל הכיוונים.

כך או כך, ביטוח חיים כדאי לעשות אצל חברות הביטוח המציעות לכם פוליסות אטרקטביות המותאמות לצרכים המיוחדים שלכם. העיקרון הוא פשוט: תשלום חודשי קבוע לכל זמן הביטוח, או תשלום דינמי המשתנה ככל שהשנים עוברות. חישוב פשוט יגלה לכם מה יותר משתלם.

תנו לסוכן הביטוח שלכם להמליץ על הפוליסה המשתלמת ביותר ותוכלו לישון בשקט בידיעה כי דאגתם לעצמכם, ולמשפחתכם.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב