דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רטוריקה - למקצועני ידע 

מאת    [ 06/06/2007 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 6060 פעמים ]

רטוריקה, שיטת דיבור בהתאם לנסיבות, תואמת כושר דיבור מיטבי וכתורת כושר דיבור מקיפה (רטוריקה כללית או רטוריקה ספציפית בהתאם לתחומי ידע קורקטיים בהם נחוץ דיבור ספציפי מסוג דיבור כזה או אחר ) נתונה לשינוי הזמן,מתעצבת בהתאם לדורות רטוריקה ספציפיים של חוקרים ובנוסף -ממתינה למגע ידי ההבנה כיצד יש לנתחה באופנים מתקדמים יותר מדור לדור של דורות ניתוח ופיתוח של רטוריקה מקצועית יותר, כללית יותר ויסודית יותר. החותרת להיות רטוריקה מובילה "על תחומית" ומושלמת.  

הדיבור, ככלי מרכזי ורב פעלים בכל תחומי וזירות החיים השוקקות- מהווה גוף פעילות עשיר, הנתון לחסות ידע ביצועי אישי ככל שהבנת ויכולת הנושא אותו משגת. איכות ידע ביצועי זה עשויה לברוא תוצאות מיטביות, בכל התחומים אשר בהם נעשה שימוש עירני,פיקח ומשופר בכלי הדיבור. הלא הם כלי רטוריקה קלאסית. מומחיות דיבור תחילתה בהנדסת הבנה אודות מיקומי התצפית הטובים ביותר כלפי עולם הדיבור כולו ( כולל מלוא שפע זירותיו) .על אלו עשויים להתווסף, בהתאמה משוכללת ומושכלת,כלי ידע וביצוע הרכונים בצימצום והצמודים לזגוגיות המשקפות האיכותיות המתצפתות על עולם הידע הקיים והמתפתח (בעקבות ההבנה).

תצפית הבנתית טובה מספיק מבעד למיקומי התצפיות הטובות ביותר וכאלו אשר מגובות בידע השואף להתארגן לכדי מיבניות של הנדסת הבנה עתירת פיתוח,עשויות למקם זוויות ראייה אופטימליות המכילות ראיית טווחים אדירים קדימה, המביטה במלוא זירות פעילות הדיבור השוקקת בחיי היומיום ובאופן בו זמני, עשיר חד ומרהיב.ביצוע ניתוק מסויים מהשכלת המביט בעולם הדיבור במלואו (על מלוא השתרעות גבולותיו הצפוניים,הדרומיים המזרחיים והמערביים (על כך ומיקומיהם המדוייקים במאמרי ההמשך) יאפשר ראייה נכונה של מלוא הזירות ואת פיצוח רטוריקת ארכיטקטורת קוויהן המיבנית והתהליכית.

מלוא גודש השתרעות קוויותם של קווי הניסוח ,סוג ה-רטוריקה של הכוונות ,הצטרפות המילים לניסוחים חיצוניים - וקשריהם של כל אלו למיבנים פסיכולוגיים בתוך הדוברים - יפתחו את שערי ההולכה אל תוככי מבוכי עולם הדיבור,הרטוריקה, במלוא הדרו ועל שפע שיטותיו ,כליו ועוצמות שליטות הידע המנווטות בזירותיו במקצועיות ידע של רטוריקה.הרטוריקה על הגדרותיה הישנות - כמנתחת השפעות דיבור, משמשת נאמנה את כל הבוחנים את עולם הדיבור באמצעות כליה הקלאסיים.אולם בו זמנית, ובייחוד בעידן האינטרנט ועם פיתוחי המדע וכלי הדגימה, הרי שיכולותיה וגבולות כליה לגעת בטיב הדברים והשתנות קצבי מיתווי ארכיטקטורת הידע - מוחלשים אל מול ניסיונות חדשניים להניח יסודות פופולאריים ושמישים יותר אגב מהלכי הדיבור היומיום הרגילים.זאת, כדי להשביח את דיבורם של האנשים כלפי כל כיווניות אפשרית,מצב או צורך.

כך גם ראוי שייעשה לטובת שיפור בריאותם המושפעת מידע הדיבורי שלהם ומשימושם בכל כלי הדיבור : להגנת נפשם,תכניהם הפנימיים והיגיינת הנפש ואסתטיקת תנועת הבנתם וכלי מחשבתם. ביכולתה של הרטוריקה לבצע זאת, והיא כרטוריקה מתפתחת בהתאם לנחיצות השעה, מסוגלת לעצב את השינוי המיוחל.  רטוריקה מתבצעת מתוך מודלים של רטוריקה ובהתאם לנחוץ. מיטב משתמשי רטוריקה קלאסית, יודעים בוודאות כי פיתוח מודלים רטוריים קלאסיים, יהיה זה אשר יאפשר התקדמות לפיתוח שיטות שכנוע טובות יותר, משא ומתן משופר, ומיומנויות דיבור והובלת שיחה ויצירת מצבים טובים יותר במהלך כל דיבור. על כך אמונה רטוריקה קלאסית, אשר אמורה להתעדכן בכל כליה, לטווח הזמנים של שנת 2008- כסוג רטוריקה משופצת, מתאימה יותר לזמן הנוכחי- ובמיוחד, כנבדקת מחדש. למשל, באמצעות שיטת ESK.   

נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע
התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).
http://www.winwrite.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב