דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מחשבה חופשית היא מחלת נפש? 

מאת    [ 12/11/2010 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3144 פעמים ]

האם חוסר צייתנות וחשיבה חופשית הן מחלות נפש? על פי הנספח האחרון של ה-DSM-IV  (המדריך לאבחון וסטטיסטיקה להפרעות נפש) התשובה היא חיובית.

 

בנספח זה תמצאו הפרעה חדשה ששמה 'הפרעת התרסה והתנגדות' ODD - oppositional defiant disorder. היא מוגדרת כ"דפוס מתמשך של התנהגות סוררת עוינת ומתריסה", הסימפטומים כוללים הטלת ספק בסמכות, שליליות, התרסה, ווכחנות ונטייה להיות מטרד.

ה-DSM-IV משמש פסיכיאטרים כמדריך לאבחון מחלות והפרעות נפש. בכל מהדורה חדשה תמצאו  עשרות רבות של הפרעות ומחלות חדשות ואת קריטריוני האבחון שלהם. האם האוכלוסייה אכן נעשית מופרעת יותר? האם ככל שעוברות השנים קשה יותר לשמור על בריאות נפשית? מחברי ה-DSM-IV טוענים  שכיום קל יותר לזהות מחלות נפש. מבקריהם טוענים כי לכותבי המדריך יש יותר מידי זמן פנוי.

בין ההפרעות החדשות שהוגדרו על ידי צוות עורכי ה-DSM-IV אפשר למצוא יהירות, נרקיסיזם, יצירתיות רבה מדי, ציניות, התנהגות אנטי חברתית ועוד. בעבר אלו היו תכונות אישיותיות, כיום הן מוגדרות כמחלות או הפרעות נפש.

ישנו טיפול לכל הפרעה, ברוב המקרים מדובר בתרופות ממכרות משנות חשיבה.


החברה המערבית בימינו הנוטה להגזים באבחון ובמתן תרופות. ב-50 השנים האחרונות זינק מספר הפרעות ומחלות נפש הנמצאים במדריך DSM-IV ? מ-130 ל-357. רוב ה"מחלות" האלה מאובחנות בקרב ילדים. ביניהן הפרעות כמו  ADHD, ADD, הפרעה דו קוטבית, ודיכאון. המדריך הזה מגדיר אלו התנהגויות הן למעשה הפרעת נפש. לילדים בכול העולם ישנה קשת התנהגויות שבעיקרון הן טבעיות, הפסיכיאטריה הגדירה אותן כמחלות. מאמר בוושינגטון פוסט טוען ש"אם מוצרט היה נולד היום הוא היה מאובחן כבעל ADD (הפרעת קשב) והיו מלעיטים אותו בתרופות".

המהדורה האחרונה של ה-DSM-IV זיהתה תסמינים חדשים כמחלות נפש בקרב ילדים. התוצאה, כמות המאובחנים והמטופלים בתרופות עלתה. במדינות מסוימות חוקקו חוקים המאפשרים למשרד הבריאות המקומי לכפות על ההורים וילדים ליטול תרופות פסיכיאטריות. חלקן הצהירו שאי מתן תרופות הוא פשע בר-ענישה. זוהי תמונה מצמררת ומעוררת מחאה בקרב כל נון קונפורמיסט.

על פי ה-DSM-IV, 'הפרעת התרסה והתנגדות' אופיינית בעיקר בקרב ילדים, אבל  גם מבוגרים עשויים "לסבול" ממנה. קביעות אלו צריכות להדיר שינה מעיניו של כל אדם בעל מחשבה חופשית משום שהן למעשה תיוג אפל.

ברור שתיוג אנשים כחולי נפש רק משום שיש להם מחשבה חופשית פותח דלת לניצול ושימוש לרעה. זהו למעשה נשק פוליטי להעלים ולבודד את מתנגדי המשטר.

 

ברית המועצות הקומוניסטית השתמשה באבחון "מחלות נפש" למטרות דיכוי פוליטי. אנשים שלא הסכימו עם אמונות המפלגה הקומוניסטית פיתחו "סוג חדש" של סכיזופרניה. לפי הפסיכיאטרים הם סבלו מהזיות שווא רק משום שלא הסכימו עם המפלגה. בודדו אותם, הלעיטו אותם בתרופות ו"טפלו" בהם ב"תרפיות" אכזריות, רק כדי ל"החזיר" אותם לשפיות.

 

האם מדינות המערב כולל מדינת ישראל מתייגות ומרסנות כימית את אזרחיהן באופן המתאים למשטרים אפלים?


מידע נוסף תוכל למצוא במאמר הבא: http://www.prisonplanet.com/is-free-thinking-a-mental-illness.html

תורגם לעברית על ידי יהודה קורן והילה קומם, פורסם באתר האם www.cchr.org

אפשר להתלונן על פגיעה פסיכיאטרית בטל' 5660699 03   או באתר עמותת מגן לזכויות אנוש

 

 

בברכה מקרב לב, לקבלת תגובה נייד: 3350928 052 יהודה קורן סגן יו"ר עמותה טלפון:5660699 03 פקס: 5663750 03 דוא"ל: cchr_isr@netvision.net.il אתר: http://www.cchr.org.il יהודה קורן מייל: yodak8@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב