דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תצליח להוריד חום אצל תינוקות? 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 6387 פעמים ]

לפני שנכנסים לחרדות צריך להבין ולדעת שעליית חום אצל תינוקות זו אינה מחלה אלא תגובה טבעית של הגוף, שנעשית באמצעות המערכת החיסונית. ההשערה היא שחילוף חומרים מואץ (שגורם לעליית טמפרטורת הגוף) מונע התרבות החיידקים והנגיפים, ולכן האזור במוח שאחראי על ויסות הטמפרטורה מעלה את החום.

מתי בכל זאת צריך לפנות אל הרופא?

למצבו הכללי של התינוק יש השלכות לגבי חומרת המצב. במרבית המקרים, תינוק במצב ישנוני או אפאטי עם חום גוף תקין ואף נמוך, צריך להדאיג יותר מילד הסובל מ-40 מעלות חום אך ערני, משחק וצוחק.

תינוקות בני פחות משלושה חודשים חייבים להגיע לרופא באופן מיידי, מכיוון שחום בגיל צעיר כזה מעידה על מחלה חיידקית קשה, במידה ולא קיים סימפטום נוסף. גם ילדים הסובלים בדרך כלל ממחלות כרוניות חייבים בדיקת רופא בכל אירוע של עליית חום.

חום המטפס ל-41 מעלות צריך בהחלט להדאיג אותנו, אך תמיד צריך לשים לב למצבו הכללי של הילד. במרבית המקרים זה בדיוק מה שקובע. האם הוא חיוור? האם הוא מקיא? האם הוא מתנשם בכבדות? ובכל זאת, חום גבוה הנמשך מעל לשלושה ימים מחייב גם הוא ביקור אצל רופא.

שיטות להורדת חום אצל תינוקות

אפשר להוריד חום תינוקות באמצעות אמבטיות פושרות ותרופות להורדת חום. בניגוד למה שחושבים, צריך להפשיט את הילד משכבות מרובות של בגדים, ואין צורך לכסות אותו בשמיכות. סביבה של טמפרטורה קרה אינה הסיבה לעליית החום, אלא חיידקים ונגיפים.

לעומת זאת, סביבה חמה משמשת כמצע נעים ונוח להתפתחותם של מושבות חיידקים ולהחמרתה של המחלה. ניתן לבצע הורדת חום אצל תינוקות בעזרת תרופות מתאימות כדוגמת: אקמולי, נורופן קיד ו-אדוויל ילדים. חשוב לשמור על מרווח זמן במתן התרופות, ולהקפיד על מינון לפי המצוין על גבי התווית ולזכור: שימוש לא מבוקר עלול להזיק.

בקיעת שיניים כגורם לעליית חום אצל תינוקות

כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות גם היא תקופה לא קלה להורים ולתינוק אף יותר. בזמן בקיעת השן החדשה החניכיים אדומות ונפוחות והתינוק עלול להיות עצבני ונרגז. למרות שלא תמיד הוכח מדעית קשר ישיר, הורים רבים מספרים ומדווחים על עליית חום אצל תינוקות בזמן בקיעת השיניים.

פרכוסים בזמן עלית חום אצל תינוקות

פרכוס חום, על פי ההגדרה של מכון הבריאות הלאומי בארה"ב, קובעת שפרכוסי חום הם אירוע המתרחש בטווח הגילאים שבין שלושה חודשים לחמש שנים. הוא קשור לעליית חום הגוף ואינו קשור למחלה כלשהי. עם זאת, כל פרכוס חייב בירור רפואי מיידי כדי לשלול סיבה נוספת מלבד פרכוסי חום.

מתי כדאי למדוד חום אצל תינוקות?

מומלץ למדוד חום לתינוקות בזמן שהם שרויים באי שקט, חמים למגע או סמוקי לחיים. יש לשים לב אם חל שינוי בתיאבון או שהם לפתע הם נעשים ישנוניים מדי וגם במקרים של שלשולים והקאות, מצבים של קוצר נשימה ושיעול. בקיצור - בכל מצב שהוא לא מצב רגיל, כדאי לבדוק אם חום הגוף במצב נורמלי.

על מה רצוי להקפיד בזמן חום אצל תינוקות?

ילדים חולים הם לרוב חסרי תיאבון, וזה טבעי ונורמלי. לכן, אין צורך להכריח אותם לאכול. מצד שני, מאוד רצוי להקפיד על שתייה מרובה. במצבים של חום אצל תינוקות, הם נוטים להיות ישנוניים מדי. התופעה הזו ידועה ומוכרת והיא תחלוף לאחר הורדת החום.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל.


חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המייצרת סדרת תרופות טיפטיפות עבור ילדים ותינוקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב