דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעה לפינוי מושכר 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 3938 פעמים ]

תביעה לפינוי מושכר

 עפ"י התקנות החדשות בעניין תביעה לפינוי מושכר ואשר הותקנו בחודש דצמבר בשנת 2008, משכיר בשכירות שאינה מוגנת על פי חוק הגנת הדייר (רוב השכירויות דהיום) יכול לפנות לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר ו/או שוכר שהפר את הסכם השכירות או לא משלם את דמי השכירות, וההליך בבית המשפט מבוצע באופן מאוד מהיר ויעיל ולמעשה מהווה דרך בטוחה למשכיר לפנות את השוכר הסורר במהרה מהנכס.

בהתאם לתקנות בעניין תביעה לפינוי מושכר או שוכר, על התביעה לכלול את סעד הפינוי בלבד ולא תכיל סעדים נוספים אשר אותם יוכל המשכיר לתבוע בהליך נפרד ללא קבלת רשות מבית המשפט - במקרה רגיל הנתבע נדרש לקבל את רשות בית המשפט על מנת לפצל סעדים.

תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה מיוחדת אשר עניינה הוא בפינוי השוכר בלבד. מאחר ובעבר הייתה בעיה רבה למשכירים לפנות שוכרים שאינם משלמים או מפרים את הסכם השכירות מהמושכר, על כן הותקנו התקנות החדשות המאפשרות לשוכר פעולה מהירה הרבה יותר כנגד השוכר.

תביעה לפינוי מושכר תכיל את טיעוני המשכיר ועל המשכיר לצרף תצהיר עדות ראשית מטעמו, אסמכתאות משפטיות ומסמכים הנוגעים לתביעת הפינוי. השוכר בכתה ההגנה צריך גם כן לצרף לכתב ההגנה תצהיר עדות ראשית מטעמו.

התיקון החשוב ביותר ב- תביעה לפינוי מושכר בהתאם לתקנות החדשות הינו, שבית המשפט בהתאם לתקנה 215 יא' יקבע מועד לדיון ב- תביעה לפינוי מושכר שלא יהיה מאוחר משלושים ימים מהמועד האחרון להגשת כתב ההגנה האחרון בתיק. קרי, תוך שלושים ימים מהמועד האחרון להגשת כתב הגנה בית המשפט כבר ידון בתיק כך שלמעשה מבחינת זמנים בית המשפט פועל במהירות בלתי רגילה ביחס לתיקים אחרים המתנהלים בבתי המשפט השונים.

תביעה לפינוי מושכר יכול שתהא מוגשת מיד בקרות הפרת הסכם השכירות ולאחר שהשוכר לא תיקן את ההפרה ובכך למעשה לחסוך בזמן יקר מצידו של המשכיר.

למעשה, התקנות החדשות בעניין תביעה לפינוי מושכר המסדירות את עניין תביעה לפינוי מושכר נועדו לקצר את לוח הזמנים בהוצאת השוכר מן המושכר ובכך לטפל בבעיה החמורה העומדת בפני המשכיר. ללא כל קשר לתביעה לפינוי מושכר יהיה ניתן להיפרע מהשוכר בתביעות נוספות כגון בגין דמי השכירות או נזקים או חובות וכדומה.

כל האמור לעיל בעניין תביעה לפינוי מושכר הינו למידע כללי בלבד ולא נועד לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו המיוחדות.

 

 

 

משה גולדצויג, עו"ד


המחבר הינו עו"ד עצמאי העוסק בתחום האזרחי. ומייצג בעניינים אזרחיים ובתביעות לפינוי מושכר.


 ליצירת קשר: href="mailto:moshe@goldandlaw.co.ilmoshe@goldandlaw.co.il">">moshe@goldandlaw.co.il טלפקס: 076-5465112 נייד: 052-6565112 אתר אינטרנט: www.goldandlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב