דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים עם נדודי שינה? 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 4727 פעמים ]


חסך כרוני בשינה בעידן המודרני הוא עניין נפוץ ביותר. המטלות שאנו צריכים לבצע רבות ואנחנו רוצים להספיק עוד ועוד, אך מתקשים לעשות זאת. יקיצה בבוקר והרדמות בלילה מהוות בעיה משמעותית לאנשים רבים. לכולנו היו לילות לבנים, מה שנקרא נדודי שינה, שמשפיעים על תפקוד לקוי במהלך היום, בעבודה, בבית הספר ולמעשה בכל תחום בחיים.

תפקיד השינה בחיינו

מטרת השינה היא לאפשר לגופינו להירגע ולמלא את המצברים. מערכות גופנו נרגעות בזמן שאנחנו ישנים, הדופק ולחץ הדם יורדים, חילוף החומרים עובד בקצב איטי יותר, וטמפרטורת הגוף יורדת. בזמן השינה תאי גופנו עמלים בתיקון של עצמם וביצירת תאים חדשים, פעולות חיוניות לשמירה על גוף חזק ובריא.

נדודי שינה - תופעה כלל עולמית

הפרעות שינה הן בעיות ששליש מהבוגרים בארצות הברית למשל, סובלים מהן במהלך חייהם, אם אלו נדודי שינה או התעוררויות תכופות בלילה. מתח קיצוני, שתייה מוגזמת של אלכוהול או בעיות רפואיות הם מהגורמים העיקריים לנדודי שינה. הפרעות שינה נפוצות לאחר הפסקת המחזור אצל נשים בגיל המעבר.

נדודי שינה אצל אנשים מבוגרים

אנשים מבוגרים מדווחים בפעמים רבות על נדודי שינה, זה קורה משום שמנגנון השינה שלהם נפגם. ישנו מרכז במוח המפקח על תהליך ההזדקנות: בלוטת האצטרובל. בלוטה זו מייצרת מלטונין בעיקר בלילה, ככל שאנו מזדקנים היא מיוצרת פחות ופחות. מחקרים מראים כי הוספת כדור מלטונין הוא אמצעי יעיל נגד נדודי שינה.

אמא, רק עוד כמה רגעים...

בעיות של קימה בבוקר, בעיקר של ילדים שצריכים לקום לבית הספר, נובעות לרב מנדודי שינה. הסיבות יכולות להיות רבות: אנו מוטרדים ממשהו שלא הצלחנו לפתור או מעיק עלינו, יש לנו דאגות בריאותיות או נפשיות. בכל אלו כדאי לטפל - ועדיף כמה שיותר מהר.

מה כדאי לעשות לקראת הערב?

שתיה של קפאין (תה, קפה) סמוך למועד השינה תגביר נדודי שינה ותקשה עלינו לצאת מהמיטה רעננים. התעמלות אינטנסיבית סמוך למועד השינה או צפייה בתוכנית טלוויזיה מאוד אקטיבית יגרמו גם הן הפרעות בשינה. חוסר שינה יכול להוביל לפגיעה במערכת החיסונית, ובמערכות אחרות בגוף.

טיפים לשינה טובה

לכו לישון בשעה סבירה, אל תצפו בטלוויזיה לפני השינה, במיוחד לא בתוכניות מעוררות. עסקו בפעולות מרגיעות לפני השינה, כמו קריאת ספר 'רגוע'. אמבט חמים, מפנק ומרגיע יכול גם הוא לעזור, כמו גם עיסוי גב או כפות רגליים. תוכלו להיעזר גם במוזיקה איטית ושקטה במיוחד של כלי נגינה או קלטות עם קולות מהטבע (גלי ים, גשם, זרימת נחל).

רוצים עוד? חלב חם, כפית וניל או סוכר עוזרים להירדם וכן דייסת שיבולת שועל. אלו מעלים את הסרוטונין, מרגיעים ועוזרים לישון היטב. טכניקת נשימות, מדיטציה, או יוגה מרפים את הגוף. מי שקשה לו להירדם צריך גם להימנע מנמנום במשך היום, כדי ליצור חוסר שינה. תנאי השינה האידיאליים: מזג אויר לא קר או חם מידי, כרית ושמיכה נוחות במיוחד.

האם לקחת תרופות?

כשבעיית נדודי שינה הופכת לכרונית, צריך לשקול התערבות תרופתית - כדורי שינה – בייעוץ רופא כמובן. לכל תרופה יש תופעות לוואי, לכן צריך לשקול נזק מול תועלת. לרוב אלו תרופות נוגדות דיכאון או תרופות נגד לחץ דם, אך גם אותו כדור מלטונין המחקה את פעולת בלוטת האצטרובל יעיל גם הוא נגד נדודי שינה. שתהיה לנו שינה ערבה.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל. חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב