דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלימה צלולה, שלב 3. בדיקות מציאות; לזהות מתי חולמים כטבע שני 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 1572   [ נצפה 3943 פעמים ]

כשמן כן הן, בדיקות המציאות באות להגיד לנו האם אנחנו חולמים או לא. אבל זה לא פשוט כמו שזה נשמע... גם אם נדע איך לבצע בדיקת מציאות, סביר להניח שנשכח את זה ברגע שנחלום.

אז לפני שבכלל נבין מה הן בדיקות המציאות, בואו נראה מתי לעשות אותן.

 

להרים עוגן

"עוגנים", או "שערים", הם מקומות, אנשים או סיטואציות שחוזרים על עצמם באופן קבוע בחלומות. לכל אחד העוגנים שלו, וחשוב שנלמד להכיר אותם, מפני שהם יגידו לנו מתי לבצע בדיקת מציאות.

בואו נעצור ונחשוב על משהו שחוזר על עצמו בחלומות שלו. אני למשל, נמצא לפחות פעם בשבועיים באירוע חגיגי גדול בחלומות, חתונה, בר מצווה או ברית מילה. למעשה, הסיטואציה הזו חוזרת על עצמה בחלומות הרבה יותר מאשר במציאות.

בשלב הזה אני אקח את יומן החלומות שלי, ובמקום בולט (מאחורי הכריכה למשל) ארשום "עוגנים:" ואוסיף "חגיגות" לרשימה.
דבר נוסף יכול להיות אמא שלי, אותה אני פוגש בחלומות לפחות פעם בשבוע. גם אותה אני אוסיף לרשימה.
זה יכול להיות חבר קרוב, איזה מסדרון אפל, אולי מזרקה שגדלתם בסביבתה בילדותכם, אולי עיר שאתם חולמים עליה רבות, או סיטואציה של שיניים נופלות, כל עוד זה חוזר בהרבה חלומות.

העוגנים באים להזכיר לנו מתי לבצע בדיקת מציאות. הם אומרים בעצם, "סביר להניח שאני חולם, מפני שהחלטתי שאת העוגן הזה אני חווה בחלומות באופן קבוע".

יש רק בעיה אחת קטנה... אם נחליט לבצע בדיקת מציאות בכל פעם שניתקל בעוגן בחלומות, סביר להניח שנשכח גם את זה.
אבל אל דאגה! יש פיתרון מעניין: אנחנו הולכים להפוך את בדיקות המציאות לטבע שני.

כן, אני אבצע בדיקת מציאות בכל פעם שאני אפגוש את אמא שלי בזמן שאני ער (במידה והיא ברשימת העוגנים שלי כמובן).
אני אבצע בדיקת מציאות בכל פעם שאני אתקל באירוע חגיגי, גם בטלוויזיה, בזמן שאני ער.
אני אבצע בדיקת מציאות בכל פעם שאני אראה שיניים מכל סוג, במיוחד את שלי, ובמיוחד כשהן נעקרות לפתע (עוגן ה"כל כך חריג שזה לא מציאותי" הוא ברירת מחדל).

ביצוע בדיקות המציאות באופן קבוע בכל פעם שנתקלים בעוגן במציאות, בזמן ערות, יהפוך את הפעולה לטבע שני, והבדיקות יבוצעו גם כשניתקל בעוגנים בחלומות.
וברגע שהבדיקה תיכשל, נגלה שאנחנו חולמים - ומשם הכניסה לחלום צלול כבר בוצעה.


דברים שכדאי לכל אחד להוסיף לרשימת העוגנים שלו:

- לפחות מקום אחד שבו אני נמצא הרבה בחלומות.

- לפחות אדם אחד שאני פוגש הרבה בחלומות.

- לפחות סיטואציה אחת שמתרחשת הרבה בחלומות.

- לפחות משהו אחד שאני עושה קבוע במהלך היום (מעבר בדלת, שתיית מים, שירותים...).

- בכל תקרית "חריגה" כל כך עד שלרגע היא נראית לא מציאותית (צפייה בתאונה למשל).

- בכל פעם שאני רואה את המילים "בדיקת מציאות", שכתבתי על היד שלי (משהו שכדאי לעשות עכשיו).

- בכל התעוררות, מכל סוג (מיד נעבור על זה).


עם כל כך הרבה עוגנים, סביר שנבצע בדיקות מציאות כל כך הרבה במהלך היום, שאין סיכוי שלא נבצע אחת במהלך השינה בשבוע הקרוב - אפילו בטעות. וברגע שזה יקרה, זו הצלחה.

 

התעוררות כוזבת

כמה פעמים קרה לנו שממש רצינו ללכת לשירותים בבוקר, אבל לא היה לנו כוח לקום?
"עוד 5 דקות..." איזה משפט מקסים. וכש-5 הדקות עוברות, אנחנו קמים לשירותים, ורגע לפני (ולפעמים גם רגע אחרי) אנחנו מתעוררים במיטה ומגלים שלא זזנו לשום מקום.
למעשה, התעוררות כוזבת בדרך כלל באה בצרורות. זאת אומרת שאם התעוררנו והבנו שלא באמת הלכנו לשירותים, יכול מאוד להיות שגם עכשיו אנחנו לא ערים!

התעוררות כוזבת הינה העוגן החזק ביותר. בדיקת מציאות בכל התעוררות תבטיח שבשלב מסוים נעלה על התעוררות כוזבת, ומשם, שוב, הכניסה לחלום צלול כבר בוצעה.


בדיקות מציאות!

וסימן הקריאה נמצא בגלל שכתבתי כל כך הרבה על מתי ולמה, שחלקנו כבר מתפוצצים!

(בשלב הזה אני רוצה להזכיר שלצבוט עד כאב זו לא בדיקת מציאות. בחלום יכאב בדיוק כמו במציאות, לפעמים אפילו יותר.)

המוח האנושי הוא המחשב החזק ביותר ביקום. הוא מסוגל לעשות כל כך הרבה דברים במקביל, שליצור עולמות שלמים בחלומות היא משימה פשוטה. אבל... גם למוח האנושי, החזק והאדיר, יש את הגבולות שלו - והמטרה שלנו היא להכשיל אותו.

לצד המוח המדהים שנתפס על ידינו ככלי כל כך טבעי ופשוט, בא משהו מורכב כמעט כמוהו, שנתפס עוד יותר פשוט ומובן מאליו - השפה. "הגימיק של בני האדם", המילים, האותיות.
אם רק היה לכם מושג כמה פעולות המוח מבצע כשהוא רואה אות... שלא לדבר על מילה.
רק האות ב' מזכירה לנו מיליון דברים שונים. בית, בננה, בלון... B, Bee, דבורה... תראו את זה, הגענו למילה אחרת! רגע, בכלל עברנו שפה באמצע!
(ותחשבו מה קורה במוח שלכם כשאתם קוראים כזה מאמר!)

ברוב הזמן אין לנו בכלל מושג כמה אות אחת יכולה לסבך את המוח. כמה השפה שלנו מורכבת...

 

יותר מדי נתונים

בדיקת המציאות הראשונה והבסיסית ביותר באה להכשיל את המוח במקום שבו הוא הכי מסתבך - השפה. תווים קטנים הם משהו בעייתי ליצירה. במציאות, הם כבר שם, אבל בחלומות, המוח צריך ליצור אותם מחדש בכל מבט.
האם ניסיתם לקרוא פעם בחלום (עוד משהו לרשימת העוגנים)? זה בוודאי התגלה כבלתי אפשרי. האותיות היו מטושטשות, התחלפו, השתנו...

תחשבו על המוח שלכם. הוא יוצר עולם עצום ואינסופי בכל רגע. בניגוד למציאות, בה הכול כבר נמצא מסביב, המוח יוצר את הכול מחדש בכל מבט. צבעים, סיטואציות, אנשים, מקומות, חפצים, רעיונות, היסטוריה, הכול נוצר מחדש בכל מצמוץ!
יחד עם כל זה, יצירת תווים קטנים (אותיות ומספרים למשל) תהיה הקש שישבור את גב הגמל.

הבדיקה מבוצעת באופן הבא: הביטו על פיסת טקסט, מספר כלשהו, או תו מכל סוג. הזיזו את הראש לצד, ואז חיזרו והביטו שוב. האם הטקסט השתנה? אם לא, סביר שאתם במציאות. אם כן, אתם חולמים.
במקרים נדירים המוח לומד ליצור את הטקסט מהר מספיק, במיוחד כאשר הסיטואציה שמסביב לא כל כך גדולה ומסובכת, ויש לו יותר משאבים להתמקדות בדברים הקטנים.
במקרה הזה, פשוט עושים את הבדיקה שוב.

למשל: אני מביט בכותרת המאמר "בדיקת מציאות", מזיז את הראש לצד, ומסתכל שוב. אני קורא בקול את הטקסט "בדיקת מציאות" ומוודא שהוא לא השתנה. אני עושה את זה פעם נוספת, וכעת אני יכול לדעת בוודאות שאני לא חולם. 

שימוש יצירתי בבדיקת המציאות הזו יכלול שעון דיגיטלי. פשוט הביטו על השניות עולות מעלה. האם הסדר שלהן נכון? רציף? באחת הפעמים שביצעתי את הבדיקה הזו, הופיעו הספרות 13, 85, לאחר מכן סימן האינסוף הופיע, ואחריו גם אותיות וכמות מספרים שלא יכולה להיכנס לתוך השעון הקטן.
מיד ידעתי שאני חולם.


בדיקות נוספות

לא נסיים לפני שניתן רשימת שלמה של בדיקות מציאות מגוונות ויצירתיות. כולן עובדות על אותם העקרונות - להטעות את המוח כשהוא עסוק ביצירת החלום. וכולן מבוצעות באותו הזמן - כשאנו נתקלים בעוגן, בחלום או במציאות (במיוחד במציאות! "שליטה בעירות תביא לשליטה בשינה").

ספירת אצבעות - הבדיקה האהובה עליי. היא פשוטה לביצוע, ותמיד תהיה לנו יד בסביבה שאותה נוכל לספור. כשתספרו את האצבעות בחלום, לפעמים יהיו שם 7, לפעמים 4, לפעמים אינסוף! וזה תמיד מצחיק. מומלץ ללוות את הבדיקה עם בדיקה נוספת במידה ויש חשש, או לבצע אותה מספר פעמים, לנער את היד ואז לבצע שוב. המוח יכול להתרגל אליה מהר.

מבחן הזיכרון - בדיקה מפורסמת ויעילה ביותר. היא בין הקלות לביצוע, מכיוון שכל מה שצריך זה לשאול "איך הגעתי לכאן?" נסו לשחזר איפה הייתם רגע לפני, רגע לפני ורגע לפני, עד שתגיעו אל הנקודה בה התעוררתם בבוקר. האם כל המסלול היה הגיוני? נגיד שאני במשרד כעת, ומשחזר "נסעתי ברכב לתל אביב, ולפני זה התקלחתי בבית והתעוררתי במיטה..." הכול נראה רגיל. אבל מה אם מצאתי את עצמי רודף אחרי פילים ורודים בג'ונגל? אוכל לשחזר "הייתי בכפר שלי לפני רגע, דיברתי עם הצ'יף והוא נתן לי משימה לצוד פילים ורודים... אממ... איך לעזאזל הגעתי לכאן?!" את הבדיקה, כמובן, מומלץ להגיד בקול.

תשאול דמויות - אולי בדיקת המציאות הכי לא אמינה שיש. אבל, זה תמיד משעשע לראות מה יש לדמויות בחלום להגיד. אם נשאל את החבר הכי טוב שלנו בחלום "האם זה חלום?" סביר שהוא יגיד "אתה דפוק או משהו כזה?" ...לצערנו הרב, עם החברים התומכים והמקסימים שיש לכולנו בדור הזה, זה בטח מה שהוא יגיד גם במציאות. אז לא, הבדיקה הזאת לא תעזור לכם יותר מדי, אבל היא יכולה להיות מאוד מהנה, ופעם אחת קרה ששאלתי את אחד המורים שלי בחלום, והוא ענה "ברור! איך לא שמת לב!?" טפח לי על הגב ו"הדף אותי" לתוך חלום צלול.

מבחן ההיגיון - הבדיקה הקשה ביותר לביצוע, אבל ללא ספק האמינה והחזקה ביותר. פשוט תעצרו ותשאלו "האם זה הגיוני?" (עשו את זה עכשיו) הביטו מסביב, על המחשב, הטלפון, השולחן, השטיח... האם הכול מתנהג באופן טבעי? האם הצבעים נכונים? כשאני זורק חפץ באוויר, האם הוא חוזר למטה לאחר מכן?
בדיקת ההיגיון קשה מאוד לביצוע, מכיוון שההיגיון בחלום שונה. אם נרדוף אחרי פילים ורודים בחלום, זה יראה לנו כמו הדבר הטבעי והרגיל ביותר, משהו שתמיד עשינו. צריך לאמן את המוח היטב כדי להבחין שזו פעולה חריגה.
אבל ברגע שמצליח החולם לשלוט בבדיקה הזו, הכניסה לחלום צלול הופכת להיות כל כך פשוטה, שתוכלו ליהנות מכל לילה בלי לבצע בדיקות מציאות במהלך היום כלל.

 

סיכום

"זה בסדר, הרגע עשיתי בדיקת מציאות, אני לא חולם..."

לפניכם ניצב המשפט המטעה ביותר שיכול להיות. האמא והאבא של העצלנות. בכל פעם שתגידו לעצמכם את המשפט הזה, תעצרו ותבצעו סדרה של בדיקות מציאות מיד! המוח כל כך אוהב לתעתע בנו כשאנחנו ישנים. ואנחנו כל כך אוהבים לישון... להתעצל... לפחות ברגע הזה, אל תיכנעו לעצמכם. 

שחקו עם בדיקות המציאות, תיהנו מהן. לכל אחד מתאימות בדיקות מציאות שונות, ולכן חשוב לנסות את כולן. וכמו שהוזכר בהתחלה, הטיימינג שלהן חשוב לא פחות. זיכרו את העוגנים, השתמשו בהם. ההנאה והסיפוק שמגיעים ברגע שמצליחים לבצע בדיקת מציאות בחלום בלתי ניתנים לתיאור.

וברגע שתצליחו להיכנס לחלום הצלול בפעם הראשונה, ניפגש שוב ונדבר על מה לעשות משם. כי כמו שאתם בטח כבר יודעים, הכניסה לחלום צלול היא רק ההכנה למסע המדהים ביותר בחיים.

מיכאל אלבוים הוא מיסטיקן המתמקד בחלומות צלולים, פירוש חלומות וחוויות חוץ גופיות.
למאמרים נוספים והזמנת הרצאות, ניתן ליצור קשר באתר של מיכאל: www.halom.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב