דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משפטים - המדריך לנרשם 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 2882 פעמים ]

לימודים אקדמאיים הם אחת החוויות המעניינות ביותר שחווה אדם בחייו. מטרתם הסופית של הלימודים היא רכישת מקצוע אך כאשר בוחרים בתחום לימודים מתאים, הופכים הלימודים עצמם למרתקים ביותר.

תואר ראשון של לימודי משפטים, פותח בפני הסטודנטים עולם חדש והוא כולל הן קורסים משפטיים והן  קורסים מתחומים אחרים כגון ספרות, תאטרון, פילוסופיה, כלכלה ועוד.

בסיומם של לימודי משפטים, בוחרים, רוב הבוגרים, להמשיך לתקופת ההתמחות אשר תאפשר להם, להיות בהמשך, עורכי דין.

טרם ההרשמה ללימודים, עולות שאלות רבות, למשל, איזה מוסד לימודים הוא המתאים ביותר, מהם נתוני הקבלה לכל מוסד, האם כדאי ללמוד חוג נוסף יחד עם לימודי משפטים והאם ישנה אפשרות לעבוד, במקביל ללימודים.

היכן לומדים משפטים?

לימודי משפטים הם אחד מן החוגים המבוקשים ביותר בישראל ואכן, ישנם עורכי דין רבים בארץ. לאור הביקוש הגדול ללימודי משפטים, נאשר רק הולך וגובר, ניתן למצוא פקולטה למשפטים במוסדות אקדמאיים רבים בארץ.

אפשר להירשם אל לימודי משפטים בכל אחת מן  האוניברסיטאות בארץ, מלבד אוניברסיטת בן גוריון, אשר אין בה פקולטה למשפטים. כמו כן, ניתן להירשם ללימודים באחת מן המכללות למשפטים.

ההתלבטות הראשונה בקרב מי שמתעניין בלימודי משפטים היא היכן ללמוד, האם באוניברסיטה או במכללה. ראשית, חשוב להבין כי הפער בין שני סוגי המוסדות טמון בעיקר בנתוני הקבלה ובעלות שכר הלימוד ולא ברמה האקדמית. למכללות למשפטים, למשל, יתרון גדול על פני האוניברסיטאות במגוון הקורסים והסדנאות שיכולות להציע המכללות, בשל היותן גופים פרטיים.

כאשר מחליטים להירשם למכללה, כדאי מאוד לפנות אל אחת מן המכללות הוותיקות, היות שלדבר יכולה להיות משמעות לעניין מציאת התמחות, בתום הלימודים.

מה בדבר דרישות הקבלה? דרישות הקבלה לאוניברסיטאות גבוהות יותר מאשר במכללות היות ששכר הלימוד בהן זול יותר, על כן, הביקוש רב יותר. מספר המקומות באוניברסיטאות מוגבל יותר מאשר במכללות ולכן, הביקוש גובר על ההיצע.  אם נתוני הקבלה אינם מתאימים לאוניברסיטה, ישנן שלוש אפשרויות:

1. לשפר ציונים : אפשר לגשת אל בחינת הפסיכומטרי שוב ו/או לשפר את ציוני הבגרות ולנסות להתקבל שוב, עם הנתונים החדשים. מספר לא קטן של סטודנטים למשפטים אשר לומדים באוניברסיטאות, נאלצו לשפר ציוניהם בכדי להתקבל.

2. לפנות למכללה : ניתן לנסות להתקבל לאחר מן המכללות למשפטים. שכר הלימוד במכללות יקר יותר מן האוניברסיטאות אך דרישות הקבלה נמוכות יותר.

3. מעבר לאוניברסיטה : האפשרות השלישית היא להתחיל לימודי משפטים במכללה ולעבור בשנה השנייה לאוניברסיטה. הדבר תלוי בעיקר ברמת הציונים של סטודנטים למשפטים ויש לבדוק היטב מול כל אוניברסיטה בנפרד, את דרישות הקבלה שלה בסיטואציה זו.

הרשמה לשני חוגים

אנשים רבים מתלבטים האם להירשם לחוג נוסף, מלבד לימודי משפטים או שמא ללמוד לתואר במשפטים בלבד. למותר לציין כי אין תשובה אחת נכונה אך ניתן לומר כי הבחירה צריכה להיות מורכבת מן השיקולים הנכונים.

הנרשמים אל לימודי משפטים, בכדי להיות עורכי דין, ימצאו את התואר הנוסף כפחות שימושי בעולם הפרקטיקה של עריכת הדין. אולם, סטודנטים למשפטים  המעוניינים להשתלב באקדמיה או בתחומים אחרים, עבורם ייתכן ויתאים המסלול הדו חוגי.

לימודים אקדמאיים במסגרת דו חוגית יכולים, ללא ספק, לתרום רבות להשכלתו של הסטודנט, אך כדאי לשקול את התועלת שיעניק התואר הנוסף אל מול ההשקעה שיציריך. תואר אקדמי נוסף ידרוש הוצאה כספית כפולה וכמו כן, יותיר לסטודנט מעט מאוד זמן פנוי לעבודה או לבילויים. עורכי דין אינם זקוקים לתואר נוסף בכדי להצליח בתחומם, אולם מציאת עבודה בתחומים אחרים, יכול ותצדיק, תואר נוסף.

לימודי משפטים ועבודה

רובם של הסטודנטים בישראל, צריכים לשלב בין לימודים לעבודה, בכדי שיוכלו לשלם את שכר הלימוד, שכר דירה והוצאות מחייה נוספות. האם ניתן לשלב בין לימודי משפטים ועבודה? סטודנטים למשפטים משלבים ללא כל בעיה, לימודים ועבודה, אך כדאי לחפש עבודה אשר תאפשר גמישות בשעות ובימי העבודה. מדוע?

לימודי משפטים אורכים שלוש וחצי שנים כאשר ישנם קורסי חובה וקורסי בחירה. כל שנת לימודים מורכבת ממספר שונה של קורסים ולכן מערכת השעות של סטודנטים למשפטים, משתנה לאורך שנות התואר. לפיכך, רצוי מאוד להשתלב בעבודה גמישה אשר תאפשר לכל סטודנטים למשפטים לשנות את ימי העבודה ואת שעות העבודה, במקרה הצורך.

בישראל, ניתן ללמוד משפטים באחת מן האוניברסיטאות או המכללות למשפטים. ההבדלים בין השניים טמונים בעלות שכר הלימוד ובדרישות הקבלה. לימודי משפטים בשילוב תואר נוסף, יכולים לתרום רבות לסטודנט אך עלותם רבה יותר, כאמור מעלה ולכן יש לשקול את כל השיקולים הרלוונטיים, טרם קבלת החלטה. ניתן ללא ספק, לשלב בין לימודי משפטים לבין עבודה אך כדאי מאוד למצוא עבודה אשר תאפשר גמישות בימי העבודה ובשעות העבודה, כנדרש במהלך התואר.

 למאמר מקצועי מקוון בנושא ראה/י לימודי משפטים – לפני שנים היה ממש משתלם >>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב