דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות מחשב פריצת מחשבים 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2369 פעמים ]

 

עקב כך שאנו מוקפים במחשבים ובציוד אלקטרוני רב, שמחובר לרשתות תקשורת שונות, גורם לכך שאנו חושבים כי הם חלק מחיינו מזה זמן רב, למרות שמדובר רק בקצת יותר מעשור מאז הכנסנו את המחשב הראשון הביתה.

המהפכה הממוחשבת החדשה הביאה עימה גם עבירות מחשב שהן תחום חדש של פשיעה שלא הייתה קיימת בעבר. לא אחת אנו שומעים על מקרים כמו "פישינג", שבהם דולים "האקרים" שונים את פרטי הלקוחות של בנקים או של מוסדות אחרים ועושים בהם ככל העולה על רוחם. עבירות מחשב הן בעייתיות מאחר וקשה מאוד להגדיר את רמות הסיכון שלהן יכול להיחשף אדם פרטי או גוף כלשהו. עברייני מחשב או עברייני רשת למיניהם מסוגלים ליצור כאוס אדיר שקשה מאוד להשתקם ממנו אם הם מחליטים "להתלבש" על מחשב שבו יש מידע חישוב ועדכני, או שהם "מפילים" שרת חשוב המהווה את עמוד השדרה של ארגון מסוים.

 פשעים וירטואליים מתרחשים כמעט מידי יום. בתקופה המודרנית שבה אנו חיים אין אדם חייב לאחוז בסכין ולבצע פשע מסוים. כך הן עבירות מחשב שונות, שבהן יושב העבריין רחוק מעיניו של הקורבן ומשתמש בכל הידע שברשותו בכדי להתעלל בנתוניו של הקורבן שכלל אינו יודע כי ברגע שהוא מחובר לאינטרנט מחשבו נמצא תחת התקפה של האקר זה או אחר. עורך דין מתמחה בעבירות מחשב יכול להעיד כמעט מגוף ראשון עד כמה הדבר חמור ועד כמה מתייחס בית המשפט בחומרה לעבירות אלו. כל זאת מאחר והשימוש במחשב ככלי, וההתכוונות אל המחשב כיעד הטומן בחובו פוטנציאל אדיר של ידע אישי, פרטי, עסקי וכיו', הופך את מימדי העבירה לחמורים. הקלות הבלתי נסבלת שבה עברייני המחשב מסוגלים לעולל עבירות מחשב קשות במיוחד, יכולה לעלות להם ביוקר בבית המשפט, ומכאן הדרך לשכירת עו"ד עבירות מחשב שהתמחה בתחום, היא קצרה.

 מאחר ומדובר בתחום חדש יחסית, הרי שהתמחותו של עו"ד עבירות מחשב היא זו שיכולה לזכות את מרשיו או להפחית בעונשיהם. גם בית המשפט, על שלל המוחות המבריקים שבו, וגם אותו עורך דין מתמחה בעבירות מחשב, נמצאים בתוך מערבולת של מידע ושיטות הונאה דיגיטליות שמשתנות ומתעדכנות כל הזמן בהתאם לחידושי הטכנולוגיה ולשדרוגים השונים. בשל כך, טיפול בכל אותן עבירות הוא קשה, מרגע המעקב ועד לשפיטה עצמה. התמחות של עו"ד עבירות מחשב תגיע כחלק מהתעדכנותו התמידית בנושאי ההונאות והפיתויים הממוחשבים, מאחר ורק כך יוכל לטעון ולנמק דברים במקצועיות בכל דיון. עבירות מחשב יכולות גם הן להיות מכת מדינה בדיוק כמו האלימות הגואה ברחובות, ולכן המשטרה תהיה חייבת להשתכלל בשיטותיה ובתי המשפט להחמיר עם האשמים, בכדי לשמור על הסדר הווירטואלי על כנו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב