דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - התאמת האתר למנוע החיפוש בינג של מייקרוסופט - מאת עירית לוטן 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 1954 פעמים ]

מאז שמיקרוסופט החלה להפעיל את מנוע החיפוש בינג, זוכה הפלטפורמה החדשה לעניין רב בקרב קהילת מקדמי האתרים. הנתון החשוב שמומחי קידום אתרים סקרנים לגלות אודות בינג הינו האלגוריתם שלו. בינג מיועד להוות שחקן נוסף בתחום החיפושים ברשת ויש החוזים כי ינגוס נתחים מגוגל. הואיל וזו איננה הפעם הראשונה בה מצטרף שחקן רציני לזירה, יתכן כי הציפיות לכך שבינג ישים סוף למונופול של גוגל חסרות בסיס.

האם בינג באמת כל כך שונה?
הרושם הראשוני המתקבל כשגולשים לאתר בינג הינו כי מדובר במוצר שונה. הרקע הגראפי שלו נעים, אבל ברור שזה לא מספיק. היינו עדים בעבר למנועי חיפוש בעלי קישוטים גראפיים, שהיסוו את האלגוריתמים הבלתי רלוונטיים שלהם. לכן ככל שמדובר בבינג, התוצאות שאתה מקבל גורמות להפתעה נעימה בהיותן רלוונטיות, אך הן שונות מאלו של גוגל. בין אם אתה מחפש עם גוגל או עם בינג, מתקבלות תוצאות רלוונטיות, אולם שתי הרשימות שונות מאוד זו מזו. הדבר מצביע על כך שאלגוריתם הסריקה של בינג שונה לחלוטין משל גוגל. השאלה אם כך הינה מהו ההבדל בין שני האלגוריתמים והאם הוא כל כך דרסטי, עד שהוא מחייב לתכנן מחדש אופטימיזציה של אתרים עבור בינג...

מאז שמיקרוסופט החלה להפעיל את מנוע החיפוש בינג, זוכה הפלטפורמה החדשה לעניין רב בקרב קהילת מקדמי האתרים. הנתון החשוב שמומחי קידום אתרים סקרנים לגלות אודות בינג הינו האלגוריתם שלו. בינג מיועד להוות שחקן נוסף בתחום החיפושים ברשת ויש החוזים כי ינגוס נתחים מגוגל. הואיל וזו איננה הפעם הראשונה בה מצטרף שחקן רציני לזירה, יתכן כי הציפיות לכך שבינג ישים סוף למונופול של גוגל חסרות בסיס.

Live Search ובינג - אותה הגברת בשינוי אדרת?
יש הסוברים, כי בינג אינו אלא Live Search הישן של מיקרוסופט בעיצוב ממשק משתמש חדש. לעניות דעתי ועל סמך בדיקות שערכנו, אין לי ספק שבינג מהווה שיפור משמעותי לעומת Live Search במושגים של רלוונטיות תוצאות החיפוש.

מה עליכם לעשות כדי שהאתר שלכם יהיה מותאם למנוע החיפוש בינג?
המתינו! זה הדבר שאנו ממליצים לעשות. שכן בשלב זה מוקדם עדיין לומר אילו צעדים (אם בכלל) נחוצים על מנת לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם עבור בינג.

אילו פרמטרים משפיעים על דירוג גבוה של האתר בבינג?
האלגוריתם המדויק של בינג אינו זמין לכלל הציבור ולכן קיימות ספקולציות לגבי הפרמטרים אשר קובעים את המיקום בתוצאות החיפוש. במסגרת פעיליותנו כמקדמי אתרים אנו נוהגים לבחון פונקציות חיפוש שונות, לנתח את התוצאות ובהתבסס על כך להבין אילו מטקטיקות קידום האתרים עובדות עם כל מנוע ומנוע. כך גם עשינו עבור בינג. ניסינו, למשל, לחפש במנוע החיפוש של בינג את המושגים הפופולאריים  והשווינו את התוצאות לאלו שקיבלנו בגוגל. האחרונה דיווחה על 622,000 תוצאות בהשוואה ל-181,000 של בינג. סרקנו את התוצאות והגענו למסקנה שגוגל סיפק תוצאות רלוונטיות יותר. ניתוח הממצאים העלה, כי האלגוריתם של מיקרוסופט פונה לכיוון שונה מזה של גוגל, כפי שמוצג פה.

בבינג אין גימיקים והתחכמויות של קידום אתרים
בינג מתייחס בהחלטיות רבה לפרמטרים ולגורמים הפנימיים המאפיינים את תוכן הדף. תוכן רלוונטי, אי קיום טקסט חבוי, תאימות בין תגיות הדף לבין תכולתו, קוד אתר תקין ועוד, מעניקים לדף ניקוד גבוה. קידום פסול בשיטת כובע שחור מפחיתה מניקוד האתר. ככל שבדקנו בטסט שערכנו ביטויים שונים מצאנו כי פרמטרים אלו משפיעים יותר על התוצאות של בינג מאשר על אלו של גוגל.

תוכן רענן פחות חשוב לבינג
על פי הניסוי שערכנו תכנים חדשים משפיעים פחות על בינג אשר עושה מראה כי הוא מתקשה לסרוק אתרים במהירות רבה. נראה איפוא כי תכנים חדשים אינם כה חיוניים לו בהשוואה לגוגל.

קישורים נכנסים לאתר פחות משמעותיים עבור בינג
אם משווים את עשר התוצאות הראשונות בבינג ובגוגל, ניתן להבחין שהאתרים המנצחים של בינג הם בעלי פחות הפניות נכנסות מאשר המנצחים של גוגל. מסיבה זו שימוש בטכניקה פסולה של קידום אתרים בעזרת הפניות ספאם כגון חוות קישורים ושיטות דומות לא תשפיע על מיצוב האתר בבינג.

קישורים פנימיים באתר חשובים מאד לבינג
מצאנו כי כמות הקישורים הפנימיים האיכותיים באתר משפיעה על התוצאות שמציג בינג.

סמכות האתר חשובה מאד לבינג
הבדיקה שערכנו מעלה סברה, כי בינג מייחס חשיבות רבה לסמכות האתר. משמעות הדבר הינה שתוצאות החיפוש מוטות לטובת אתרים ותיקים ומאורגנים. אם הדבר נכון, אלו חדשות רעות לבלוגרים ולאתרים קטנים.

בינג ידידותי יותר לאתרי פלאש
ביצוע אופטימיזציה לאתר מסוג פלאש עבור גוגל מהווה סוג של סיוט למקדמי אתרים. נראה שבינג ידידותי יותר לאתרי הפלאש, חדשות טובות לכל אתרי הפלאש.

לסיכום
מוקדם מדי לומר אילו פרמטרים הינם בעלי חשיבות בבינג. הדבר הבולט הינו כי בינג מעריך תוכן אותנטי ואיננו מתרשם מגימיקים של קידום אתרים. לכן ביצוע אופטימיזציה של האתר עבור גוגל תקדם אותו באופן הדרגתי גם עבור בינג. העובדה כי תוצאות החיפוש אינן מקיפות את כלל האתרים מעידה על כך שרחוק עדיין היום בו בינג יוכל להוות תחליף לגוגל.

המחברת הינה מנכ"ל אקזקיוטק קידום ושיווק אתרים מקבוצת אקזקיוטק פתרונות תוכנה,מפתחת תוכנת ה ERP ומערכת המסופונים לניהול עסקים. יעוץ קידום אתרים מומחית לקידום אתרים http://www.kidum-seo.co.il http://www.masofonim.co.il http://www.xtech.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב