דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת פנקסי שיקים ובית העסק הישראלי - סיפור אהבה 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2242 פעמים ]

ההנחה היא כי, ההתנהלות הכלכלית במחוזותינו מתאימה את עצמה אל הטכנולוגיה העכשווית, והשימוש באמצעי תשלום דיגיטליים כמו כרטיס אשראי, הופכת יותר ויותר לצורת התשלום העדיפה. האמנם?

מבט מעמיק יותר יגלה לנו כי השיקים כאמצעי תשלום הם עדיין אמצעי התשלום המועדף והנפוץ ביותר, בעיקר בקרב העסקים במשק הישראלי, עד כי יותר מ 55% מההתנהלות הפיננסית של המשק הישראלי מנוהלת באמצעות שיקים, ומרבית העסקים בישראל קטנים כגדולים מכירים ביתרונות העצומים שגלומים באמצעי תשלום זה.

במאמר זה נבדוק ומהן הסיבות שבגינן מעדיף המשק הישראלי להישאר נאמן לאמצעי תשלום זה, בכלל, ומדוע בתי העסק והארגונים בישראל מעדיפים לבצע הדפסת פנקסי שיקים באופן עצמאי, פרט?

לשלוט באופן התשלום באמצעות הדפסת פנקסי שיקים
בתי דפוס רבים, עדיין נדרשים לבצע הדפסת פנקסי שיקים, מכיוון שבעיקר באמצעות שיקים, יכול בית העסק להגדיל את מרווח הנשימה הכספי שלו, עד שלעיתים, מרווח נשימה רחב מבדיל בין עסק מצליח לכישלון. 

מדוע עסקים רבים עדיין דורשים לבצע הדפסת פנקסי שיקים דווקא? משום שזהו אמצעי התשלום הנוח והגמיש ביותר עבורם. תשלום באמצעות שיקים הופכת את ההתנהלות הכספית של העסקים בישראל לנשלטת וגמישה יותר מכל אמצעי תשלום אחר שכן, בעל העסק אינו תלוי בכל גורם חיצוני. שיקים כאמצעי תשלום מאפשרים לבעל העסק לשלוט במועד הפירעון, בכמות התשלומים ובסכום כל תשלום. כל אילו הינם יתרונות משמעותיים בעולם המסחר.

להוזיל עלויות
אל מול הדפסת פנקסי שיקים באמצעות הבנק, שם מורגשת ירידה בדרישה, קיימת עלייה חדה בביקוש בתחום הדפסת פנקסי שיקים באופן עצמאי דרך בית דפוס. הסיבה פשוטה, הדפסת פנקסי שיקים באופן עצמאי חוסכת לעסק סכומים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים בשנה, דהיינו, דרך הדפסת פנקסי שיקים בבית דפוס חוסכים העסקים עמלות מיותרות המשולמות לבנקים.

אין צורך לציין כי, כמובן, גם השימוש בשיקים זול יותר אל מול האמצעים הדיגיטליים, הדורשים תשלום עמלות חודשיות ושנתיות לחברות האשראי.

אמצעי התשלום הבטוח ביותר - הדפסת פנקסי שיקים
הדפסת פנקסי שיקים דרך בית דפוס מאפשר לבתי העסק לקבל שיקים בטיחותיים ובעלי הגנות המקשים את זיופם. בהשוואה מול שאר אמצעי התשלום הדיגיטליים, רק הדפסת פנקסי שיקים מספקת לבעל העסק את רמת הבטיחות שהוא בוחר וכזו הנשלטת על ידו, ולא על ידי גורם חיצוני שתלוי ביכולות ההגנה של  המחשב, או ברמת עברייני האינטרנט העכשווית.

לשווק את העסק
בתי העסק ימשיכו להשתמש בשיקים משום שמלבד היותם כלי תשלום, משמשים הם גם ככלי שיווק ראשון במעלה. דרך הדפסת פנקסי שיקים עם שם החברה או לוגו החברה, למשל, יכולים פנקסי השיקים, שמחולקים במאות עותקים בכל שנה, להפוך לכרטיס ביקור מזמין לכל בית עסק או ארגון.

נאמנים לנייר
אחרי הכול, המשק הישראלי עדיין נאמן לנייר. שיק הוא אמצעי התשלום הוותיק שמבין אמצעי התשלום, ורוב בתי העסק מעדיפים להתנהל עם אמצעי תשלום שהם מכירים ומודעים ליתרונותיו הרבים, כמו גם לחסרונותיו, איתם הם למדו להתמודד.

לבנות תדמית יוקרתית
בתי עסק רבים הפנימו אף את היתרון של העיצוב האישי, ולקחו את העניין צעד אחד קדימה. כיום, הדפסת פנקסי שיקים לחברות וארגונים תורמת גם לשיפור התדמית והיוקרה של בית העסק. בתי דפוס רבים מציעים הדפסת פנקסי שיקים יוקרתיים ומרשימים בעיצובם ומראם, שיקים כאלו משווים לעסק תדמית יוקרתית ואיכותית שחשובה כל כך להצלחתו, ובכך הם נותנים ערך מוסף שאף אמצעי תשלום אחר לא יכול לספק. 

ייתכן כי בעתיד הרחוק יחליפו האמצעים האלקטרונים והדיגיטליים את השיק הוותיק. אולם נכון לעכשיו, השיק נותר כאמצעי התשלום היחיד שלבעל העסק יש שליטה ופיקוח ברמת הבטיחות, ברמת ההוצאה וברמת העלויות, עבור עסקים שמתעסקים בסכומי כסף גדולים בכול שנה, מדובר ביתרונות משמעותיים על פני כל אמצעי תשלום אחר.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב