דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקר ולא שקר-הפקה עצמית של סקר בעלות נמוכה וביעילות מירבית 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 2492 פעמים ]

סקר ולא שקר- הפקה עצמית של סקר בעלות נמוכה וביעילות מירבית

אני שמח להשיק סדרה של מאמרים אשר תעסוק במתן כלים לכל אדם או חברה שרוצה להתחיל לבצע סקרים בצורה יעילה ואפקטיבית. בין הנושאים אשר יפורסמו בסדרה זו :כיצד לבנות שאלון לסקר,ביצוע פיילוט,הפצה וניהול הסקר,ניתוח תשובות ועוד..

אם החלטתם לערוך את הסקר בעצמכם  הרווחתם שני דברים. האחד חוויה של הפקת הסקר מתחילתו ועד סופו. ולא פחות חשוב, חסכון של אלפי שקלים. אך כדי לצלוח את הדרך בהצלחה עליכם לקרוא היטב את המאמרים הבאים שיסייעו לכם לצלוח את הדרך בהצלחה מרובה.

כיצד בוחרים ספק סקרים?

ישנם 3  גורמים חשובים אותם רצוי לבחון בטרם מגיעים להחלטה על בחירת הספק המתאים

 גורם 1- מאפייני התוכנה

להלן נקודות שרצוי לבחון  בכול תוכנה

  1. ידידותיות וקלות תפעול. תוכנה שהיא ידידותית אמורה לאפשר לכם תוך מספר דקות קצר להעלות סקר לאוויר דרך הפעלה אינטואיטיבית. טיפ- בקשו הדגמה של התוכנה או רישיון זמני לשם בחינתה.
  2. תמיכה בכל סוגי השאלות- בדקו כי כול סוגי השאלות שאתם מעוניינים לעלות בסקר מצויות בתוכנה. חשוב ביותר שיהיו שאלות what if אשר מאפשרות ליצור תסריטי סקר שונים לנסקרים שונים. למשל אם משיב עונה לשאלה 1 בתשובה 2 הסקר יראה לו רק את שאלות 6,9,12 . כמו כן, חשובות שאלות טבלה המאפשרות לנסקרים להשיב לכם על ידי הקלדת המידע הרלוונטי לתוך הטבלה.
  3. ניהול רשימות תפוצה- יכולות ניהול מסד הנתונים ( הוספה, גריעה, עריכה,מעקב אחר מענה) הינן חשובות ביותר לשם עבודה יעילה עם תוכנת הסקר למשל- יכולות להוסיף נסקרים לאחר שיגור הסקר, יכולת לדעת מי קיבל את הסקר, מי פתח ומי השיב ומתן תזכורות לנסקרים שלא השיבו.
  4. ניתוח תוצאות- שתי יכולות בסיסיות חייבות להיות בתוכנה. האחת יכולת יצוא הנתונים לאקסל לשם ניתוח התוצאות באמצעותה. השנייה יכולת של הצגת הנתונים וניתוח בסיסי באמצעות גרפים וטבלאות של התוכנה.
  5. ANTY SPAM  בשל חוק ה- ANTY SPAM שרתים רבים כיום מסומנים כדואר זבל והמיילים מופנים לדואר הזבל. נושא זה חשוב ביותר כי הוא מבטיח הגעה למקסימום תיבות דואר.ישנם כלים מתוחכמים כדי למזער למינימום את סיווג דואר הסקר כדואר זבל וישנם תוכנות שמצאו דרכים אפקטיביות להתמודד עם התופעה הנ"ל.
  6. תמיכה בכמויות גדולות של נסקרים - ישנם סקרים הנשלחים לאלפי נסקרים ועשרות אלפי נסקרים ויש צורך לוודא שאכן התוכנה תומכת הן בשליחה של הסקר והן במענה במקביל של מאות תשובות בשנייה.
  7. אבטחה- בקשו מאיש ה- IT שלכם לעיין במפרט התוכנה כדי לוודא שישנם ההגנות הטובות ביותר לשם אבטחת המידע.
  8. קיומן של כל השיטות להפצת הסקר- ישנן שלוש שיטות לצורך הפצת הסקר. וודאו כי כולן ישנם בתוכנה. סקר פתוח באמצעות פרסום לינק באתר אינטרנט או באמצעות שליחת דואר, סקר הנשלח לרשימת נמענים וסקר טלפוני בו הטלפנית ממלאת את הסקר על ידי הקראה של השאלון ומילוי תשובות הנסקר.טיפ- המלצות מלקוחות עובדים- בקשו לשוחח עם לקוח או שניים אשר עובדים עם התוכנה כדי לשמוע את חוות דעתם.
  9. תמיכה בשפות- במידה והינך רוצה להפיץ סקרים לחו"ל או אפילו בארץ לדוברים של שפות שונות. עליך לוודא שקיימת התמיכה לשפות שונות.
  10. שרות שרות ושרות- אמנם זאת הנקודה האחרונה אך היא אחת החשובות ביותר. וודאו כי לחברה ישנו תקנון שרות מוגדר ( SLA ) ובו התייחסות לכול הנקודות הקריטיות במתן שרות כגון טיפול בתקלות ומענה טלפוני. מעבר לכך יש את הצורך בשירותים משלימים כגון בניית שאלון וניתוח תוצאות.

 גורם 2- אופי השימוש בתוכנה


    • רכישת רישיון חד פעמי- מומלץ לאנשים אשר מבצעים סקר חד פעמי בין אם פנים ארגוני או חוץ ארגוני.
    • רכישת רישיון חודשי- מיועד ללקוחות אשר יש להם פעילות שוטפת של סקרים.
    • קנית תוכנה- כיום אינו מסלול רלוונטי בשל הצע מצוין של תוכנות אינטרנטיות.

 גורם 3-עלויות

המחיר שאתם מבקשים להשקיע בתוכנה  הן נגזרת מצד אחד של איכות התוכנה והיכולות שלה כפי שפורט בסעיף הראשון. ומצד שני יש את התקציב שאתם מבקשים להשקיע בעניין.

 עלויות של התוכנות נעות מאפס שקלים ( לתוכנות חינמיות) ועד לעלויות של מאות שקלים לרישיון חודשי  זאת הודות למהפכת המחירים דרך האינטרנט. כפי שציינתי בפתח המאמר החיסכון המשמעותי ביותר שאתם מבצעים הוא בהחלטה לנהל את הסקר שלם עצמם לבד.

בחנו טוב את העלויות שאם מבקשים לשלם ביחס לתמורה שאתם מקבלים וביחס לצורך שלכם.

אם למשל אתם רוצים לעשות סקר בקרב החברים שלכם לא בטוח שאתם זקוקים כלל לתוכנה מקצועית. אבל אם אתם עומדים לבצע סקר ארגוני הבוחן את עמדות העובדים בחברה שלכם אתם זקוקים לתוכנה מקצועית ורצינית עם שרות ותמיכה ראויה.

  בהצלחה בבחירת הספק!

אורן אדלר הינו יועץ ארגוני ומנכ"ל חברת Westwind-global אשר מתמחה בייעוץ ארגוני, הדרכה תכנון וניהול תהליכי הערכת עובדים, סקרים, משוב 360 באמצעות פלטפורמות ממוחשבות.  כתבו אלי ל- oadler@westwind-global.com | אתר: www.westwind.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב