דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסגרה בינלאומית כיצד? 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2056 פעמים ]

 

מאז ומתמיד ידעו עבריינים ופושעים לעבור את הגבול ולחפש את ביטחונם או חסינותם מחוץ למולדת שלהם. עקב כך הפכו הסגרות של אנשים אלו לעניין שדורש טיפול ותשומת לב ראוי, בכדי שמי שמואשם בעבירה פלילית מסוימת, יבוא על עונשו. מדינות מסוימות החלו ליזום הסכמי הסגרה שונים כבר במאה השמונה עשרה. אולם בשנות השישים כבר עיגן האיחוד האירופאי את הנושא בצורה של אמנה שאמורה להסדיר את כל העניין הסבוך של הסגרה, גם במקרים שוטפים וברורים יחסית וגם בנושאים סבוכים מעט יותר. אמנה זו מחייבת כל מדינה באיחוד האירופאי להסגיר חשודים לשאר מדינות האיחוד (אלא אם כן מדובר ב הסגרה של אזרחי המדינות עצמן). חשיבותה של אמנה שכזו היא עצומה בכך שלמרות שניתן למצוא בא פרצות מסוימות או תחומים אפורים, כמו בכל חוק או דין, הרי שהיא "ממסגרת" את הנושא בצורה די רצינית ומאפשרת להסגיר בקלות יתרה את מי שנמלט ממדינתו.

כל יסודה של האמנה הוא בכך שאותם הסכמים שנועדו לאפשר הסגרה בין מדינות שונות בתקופות מוקדמות יותר, יצרו קשיים על ממשלות מסוימות. הסכמי הסגרה הם אולי דבר נכון ומועיל אך הוא פוגע לעתים בריבונות של מדינה, הסבורה כי כל עוד נמצא אדם כלשהו בשטחה, זכותה ואולי גם חובתה להחיל עליו את כל כללי השלטון שלה. לכן נוצרו מצבים שבהם קמו אופוזיציות שונות לאותן הסגרות שהיו אמורות להתבצע במסגרת הסכמים בין שתי מדינות, והדבר דרש פתרון כולל שימנע את המשך הקושי של אכיפת ההסכמים הללו. הדרך להתמודד עם בעיה זו, של קושי לגבי אותן הסגרות נדרשות, הגיעה על ידי התובנה שאומרת שיש לעשות אחד משני הדברים עם בקשת ההסגרה לגבי אדם מסוים, והם או להעניש אותו או להסגיר אותו. תובנה זו באה למנוע מאותם עבריינים כל סיכוי להסתובב חופשי במדינה שיש לה הסכם הסגרה, אך התנהלותה מקלה על הנמלט שמחפש כל אפשרות להישאר בשטחה ללא כל סיכון.

 הסגרות  ההתאמות הנדרשות עם עורך דין פלילי

בעייתיות מסוימת בכל בקשת הסגרה, היא זו שבית הדין שצריך להחליט באם להסגיר עבריין למדינה אחרת, חייב לבחון את הראיות בנושא. אולם מאחר והפשע לא בוצע בשטח המדינה הרי שבחינת אותן הסגרות נעשית בהתאם לדיווחים שמגיעים מהמדינה שמבקשת את ההסגרה. מה שקורה בפועל, הוא שהמדינה המסגירה מבקשת ומקבלת את כל הסימוכין החוקיים שחלים על אותה עבירה שבגינה מתבקשת הסגרת הנמלט, יחד עם תיאור העבירה, שעת ביצועה, מיקום העבירה וכו'. נתונים אלו מספקים את רשויות החוק והמשפט במדינה שבה נמצא הנמלט, ומכאן והלאה  מאושרת הבקשה כחלק מאותה אמנת הסגרה בין שתי המדינות. למעט מקרים חריגים, שלגביהם הטיפול ע"י עורך דין פלילי הוא מעט שונה, הסגרות מתבצעות בהתאם לכללים הנ"ל.   

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב