דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מזהים קישור איכותי? 

מאת    [ 05/06/2007 ]

מילים במאמר: 937   [ נצפה 3025 פעמים ]

חלק אינטגרלי וחשוב מכל תהליך קידום אתר באינטרנט הנו החלפת קישורים עם אתרים אחרים. בעבר, כל מה שהיית צריך לעשות זה להחליף קישורים עם כמה שיותר אתרים, בכל תחום ומכל הבא ליד. הימים האלה חלפו וכיום מומלץ בחום להחליף קישורים בעיקר עם עמודי אינטרנט שבהם תוכן איכותי.

קישור מעמוד איכותי יתן לאתר שלך המלצה חמה יותר, מאשר כל עמוד פחות איכותי וישנם כמה דברים שיכולים לסייע לך, לאתר עמודים איכותיים לצורך החלפת קישורים.

כיצד ניתן לדעת אם העמוד שממנו מציעים לך קישור הנו עמוד איכותי?

לפניך מקבץ של כללים פשוטים, שיסייעו לך בקביעת איכותו של קישור יוצא:

בדוק היכן ממוקם העמוד, שממנו מציעים לך קישור יוצא, בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מילות המפתח שלך. אם מציעים לך קישור מעמוד הממקום ראשון בעמוד התוצאות הראשון של גוגל, עבור החיפוש ?הצלחה בחיים? ואתה רוצה להגיע לעמוד הראשון בגוגל בביטוי זה, הרי שזהו הקישור הטוב ביותר שאתה יכול למצוא. לא תוכל למצוא קישור איכותי יותר עבורך.גם אם תקבל קישור מעמודים הממוקמים בין 30 התוצאות הראשונות בגוגל, בעת החיפוש אחר מילות המפתח שלך (3 עמודים ראשונים), אין ספק כי זה יהיה קישור איכותי עבורך.

בדוק היכן ממוקם העמוד שממנו מציעים לך קישור, בחיפוש המילים המופיעות בתג הכותרת שלו - טייטל. אם העמוד ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש, תוכל להבין כי גוגל מיחס לו משמעות ועושה לו כבוד. אל תחשוב פעמיים - קישור מעמוד כזה שווה לך הרבה.

בדוק גם היכן ממוקמים שאר העמודים הראשיים של האתר, ממנו מציעים לך קישור. הבדיקה צריכה להעשות, שוב, לפי תג הכותרת. חפש בגוגל ביטויים תחרותיים, המופיעים בטייטל של העמודים הראשיים באתר.

אם מצאת כי מרבית העמודים ממוקמים בשני הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש בגוגל, מצאת אתר שכדאי לך לקבל ממנו קישור.

בדוק האם באתר שמציע לך קישורים מופיעים קישורים סיטונאים. אם האתר מוכר קישור אחד או שניים, זה לא נורא וכנראה לא יזיק לאף אחד. מצד שני, אם מצאת בכל עמודי האתר קבוצות קישורים לאתרים לא ברורים, או כאלה שנראים כאילו נמכרו על ידי בעל האתר ללא הבחנה, עדיף לך לוותר.

סביר כי אם אתה הבחנת בקישורים המסחריים, גם גוגל יבחין בהם וכידוע, גוגל מתנגד לתופעה של מכירת קישורים.

נסה למצוא מהי הרלוונטיות של העמוד / האתר המקשר לאתר שלך. נסה לחשוב על הגולשים שהגיעו אל האתר שמציע לך קישור. אם האתר שלך קשור, אפילו בדרך עקיפה, לאתר המקשר הרי שהגולשים ימצאו את הקישור שלך כקישור יעיל ויעשו בו שימוש. באותה מידה, סביר כי גם מנועי החיפוש ימצאו בקישור עניין ומכנה משותף ויעניקו לו חשיבות רבה יותר.

חפש את האתרים המקשרים אל המתחרים שלך, בעיקר אלה הממוקמים מעליך בתוצאות החיפוש של גוגל. סביר כי אותם קישורים הם אלה שהביאו את המתחרים שלך למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. אם גם אתה תצליח להחליף קישורים אם אותם אתרים, אין ספק שהאתר שלך יתקדם למעלה בתוצאות החיפוש.

בדוק אילו עמודים מקשרים אל העמוד שממנו אתה רוצה לקבל קישור. אם אותו עמוד מקבל קישור מאתרים סמכותיים וקישורים פנימיים רבים, יתכן מאד כי המדובר בעמוד איכותי וכדאי לקבל ממנו קישור. למרות שזה כבר לא כל כך מדוייק, עדיין שווה לבדוק מהו הפי.אר. של האתר ממנו מציעים לך קישור. עמוד ראשי עם פי.אר. הגיוני ומעלה מקבל תשומת לב מאתרים רבים אחרים. ככה זה עובד היום, ככה זה היה בעבר וכך יהיה תמיד.

אני נוהג לבדוק מהו הפי.אר של הדומיין הראשי, בעיקר בכדי לבדוק שלא מדובר באתר שנענש על ידי גוגל מסיבה כלשהי. קישור מאתר שקיבל עונש לא יקדם אותך לשום מקום ואם תקשר בחזרה אל אותו אתר, אתה עשוי למצוא את עצמך במצב לא כל כך סימפטי. זכור כי פי.אר. 0 מופיע בדרך כלל באתרים חדשים ולא רק באתרים שקיבלו עונש.

אחרי שבדקת את PR של הדומיין הראשי, מומלץ לבדוק (באמצעות יאהו) כמה קישורים מגיעים אל אותו עמוד ספציפי, שממנו אני רוצה קישור. האם העמוד מקבל קישורים פנימיים רבים באתר והאם הוא מקבל קישורים מדפים חיצוניים. עמוד שמקבל קישורים פנימיים רבים ובנוסף לכך, מקבל קישורים חיצוניים רבים, הוא עמוד שאתה רוצה קישור ממנו.

חשוב לזכור כי בדיקת קישורים נכנסים (שוב, באמצעות יאהו) עשויה להראות מספר גדול של קישורים המצביעים על עמוד מסויים. אם תעמיק ותבדוק את הקישורים, תגלה כי חלק ניכר מאותם קישורים, מגיעים מכמה אתרים בודדים, או אפילו מאתר גדול אחד.

ידוע כי דרוג אלקסה אינו מדד יעיל לקביעת איכותו של עמוד שממנו אתה רוצה קישור. מדד אלקסה אינו מדוייק ואינו מצביע על איכותו של עמוד או אתר מסויים. כך גם דרוג PR של עמוד מסויים. ישנם עמודים חדשים עם פי.אר. 0 וניתן למצוא בקלות עמודים איכותיים מאד, עם פי. אר 1-3. הרבה יותר חשוב לבדוק את העמוד הראשי של הדומיין ומידת ההצבעה שלו על העמוד שממנו יצא קישור לאתר שלך.

אינדקס האתרים המפורסם דמוז משמש אותי בעיקר בכדי לבדוק את האתר ?בגדול?. סביר כי אם האתר מופיע שם, הוא אתר לגיטימי ולא אתר חדש, שנפתח לפני שבועיים. מעבר לזה, לא ניתן ליחס לדמוז משמעות רבה מדי, בעת קביעת איכותו של קישור שיצא אליך מעמוד של אותו אתר.

הדעות חלוקות בנושא מספר הקישורים היוצאים מעמוד מסויים. מה שכמעט בטוח הוא שכדאי לקבל קישור מכל עמוד, שבטייטל שלו מופיעות מילים זהות לאלה המופיעות בקישור המפנה אליך. או במילים פשוטות, אם הטייטל של העמוד זהה לטקסט האנקור שבקישור שלך, זהו קישור שיעשה לך רק טוב.

בזמן האחרון שמעתי שאלות רבות בנושא החלפת קישורים. יש הטוענים כי למנועי חיפוש וגוגל בראשם, יש אג?נדה סודית כנגד החלפות קישורים. אני לא מסכים לכך, מאחר ואני יודע כי רשת האינטרנט הוקמה והתפתחה אודות להחלפות קישורים. עצם קיומם של מנועי חיפוש, קשור במישרין להחלפות קישורים והמהירות שבה הם נסרקים. זוהי הדרך האולטימטיבית לטייב את תוצאות החיפוש המוצגות לגולשים!

כמובן שצריך לשמור על סדר, הגיון וטעם טוב. מה שלא יראה טוב לגולש, סביר שיראה רע גם בעיניו של כל מנוע חיפוש. בניית קישורים איכותיים תסייע לכל אתר להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. רצוי לדעת מה אתה עושה ואיך כדאי לעשות את זה, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
יניר לוין הנו בעליו של משרד חקירות מוביל ומפעיל את אתר החקירות הגדול בעולם: http://www.mypi.co.il/

כמו כן, מנהל את חברת רשת קידום אתרים באינטרנט: http://www.seoweb.co.il/

ובין המפעילים של בלוג קידום אתרים חכם: http://www.wiseo.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב