דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין מאזדה 6 להונדה אקורד 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 5021 פעמים ]

ההשוואה בין מאזדה 6 לבין הונדה אקורד היא השוואה מתבקשת, שכן מדובר בשני רכבים שנכללים תחת קטגוריה זהה של מכוניות מנהלים או משפחתיות גדולות. גם המחיר של שני הדגמים כמעט זהה וכך גם האוכלוסייה אליה פונים הדגמים.

בדרך כלל מדובר על קהל של מנהלים, אך לא בדרגות בכירות ולעיתים קרובות אף יותר, מדובר על רכבים הניתנים בליסינג מטעם המעסיק. באופן כללי, מאזדה 6 מובילה את שוק רכבי המנהלים ונחשבת לנמכרת ביותר בקטגוריה שלה, כשהונדה אקורד מעט מאחוריה. אבל שינויים בתחום זה מתרחשים בתדירות גבוהה, עם השקת הדור החדש של כל דגם.

עיצוב ונוחות נהיגה ותפעול

הונדה אקורד ידועה באיכות החומרים שלה ובעיצוב הנאה והספורטיבי. גם הנדסת האנוש שלה נחשבת לטובה מאוד, אך ישנם כמה פגמים קטנים בכל מה שקשור לאבזור הרכב. למשל, ישנם כאלו שמדווחים שמשען יד ימין של הנהג 'רוקד' מעט ואינו יציב. יחד עם זאת, היא עדיין מספקת לכם את מירב האלמנטים הבסיסיים הדרושים לנהיגה נוחה ומפנקת.

לעומתה, למאזדה 6 יש מראה מעט יותר מודרני. היא נמוכה באופן יחסי ונחשבת לבעלת עיצוב מעודן אך יוקרתי. איכותם של החומרים במאזדה 6 נחשבת טובה גם כן והגימור מוקפד. התלונה היחידה כמעט היא על הנדסת האנוש של הרכב, שמתבטאת למשל בחוסר הנוחות בתפעול הלחצנים של הקונסולה, עקב כמות כפתורים גדולה מידי וגודל מזערי.

המנוע ותיבת ההילוכים

מאזדה 6 מצוידת במנוע של 2.0 ליטר, וההספק הוא 147 כוחות סוס ב-6,500 סיבובים לדקה ו-18.75 קילוגרם למטר ב-4,000 סיבובים לדקה. בדגמים החדשים יותר, הוחלפה תיבת ההילוכים של הרכב מארבעה הילוכים לחמישה וכתוצאה מכך מגיב הרכב הרבה יותר טוב למעברי מהירויות. בשילוב עם מערכת ההגוי החשמלית, הנהיגה הפכה לנוחה יותר.

נפח מנוע הבנזין של ההונדה אקורד עומד 2.4 ליטר וההספק שלה הוא 200 כוחות סוס ב-7,000 סיבובים לדקה ו-23.7 קילוגרם למטר ב-4,500 סיבובים לדקה. בנוסף, קיימים שני דגמים נוספים, עם מנוע בנזין ועם מנוע דיזל.

הדגמים מגיעים עם טכנולוגיה של תזמון משתנה של השסתומים וכתוצאה הנהיגה הופכת לשקטה וגמישה. תיבת ההילוכים בהונדה אקורד אוטומטית עם חמישה הילוכים ומציעה גם אפשרות לעבור לנהיגה ידנית.

צריכת דלק

בנסיעה עירונית ושגרתית, צריכת הדלק של ההונדה אקורד עומדת על 8.6 קילומטר לליטר. בכביש המהיר, נתוני הצריכה יעמדו על 16.1 קילומטר לליטר. משום כך, האקורד נחשבת לחסכונית ביותר בקטגוריה שלה, כשקודמת לה רק הטויוטה אוונסיס.

הנתונים של מאזדה 6 אינם שונים בהרבה מאלו של ההונדה. בשיוט עירוני תעמוד צריכת הדלק של הרכב על 8.47 קילומטר לליטר ואילו בנסיעה על כביש מהיר הם יעמדו על 17.21 לליטר. אלו נתונים שקשה להתחרות בהם.

בטיחות

בקטגוריה זו מובילה המאזדה 6 בבירור על ההונדה אקורד, קודם כל משום שהיא מצוידת בשש כריות אויר. שתיים מתוך הכריות הן כריות מסוג וילון, אשר נופלות מתקרת הרכב ומספקות הגנה מסוימת לראשם של הנוסעים בזמן התהפכות או פגיעה מהצד. לעומתה, ההונדה אקורד מגיעה רק עם שתי כריות אויר.

הבדל קריטי נוסף בין שני הדגמים בנוגע לבטיחות הוא שבאקורד אין מערכת ESP לבקרת יציבות אלקטרונית. מערכת זו יודעת מתי וכיצד עליה להפעיל את הבלמים ברכב בזמן החלקה ובכך לעזור לנהג לא לאבד שליטה על הרכב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב