דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנאים לשלילת רישיון ללא הליך משפטי 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2652 פעמים ]

כאשר מבוצעת עבירת תעבורה חמורה כגון תאונת דרכים שכתוצאה מכך, נהרג, נחבל או ניזוק רכוש של אדם אחר ראשי קצין משטרה או אפילו שוטר לשלול את רישיון הנהג האחראי לפגיעה. זאת, בלי כל קשר לתוצאות המשפט שיבוא. בעצם כל עבירה על דיני תעבורה, רשאי איש חוק לשלול ל- 30 יום את רישיונו של הנהג המדובר. נהג זה כאמור רשאי לשכור להגנתו עורך דין תעבורה מיד לאחר החקירה הראשונית. למרות השלילה המיידית במקום. יכול אדם לדרוש לקבל את רישיונו בחזרה עד סיום ההליכים המשפטיים.

למרות שהשוטר פוסל את רישיונו של הנהג ללא החלטת בית משפט כבר ציינו כי הנהג יכול באמצעות עורך דין תעבורה לערער בפני בית המשפט לתעבורה על הפסילה. אם כך מהם הסעיפים העיקריים בהם מגדיר החוק את אופן השלילה ואת הערעור של שלילת רישיון. השלילה במקום נועדה על מנת להגן על חייו של הנהג, נוסעי הרכב אם יש כאלו והזולת בין אם זה נהגים אחרים על הכביש או הולכי רגל. דוגמא טובה לכך היא עצם העובדה של נהיגה בשכרות שיכולה להביא לידי הרג ומוות מיותרים. נהיגה בשכרות היא לא פחות מסוכנת מלכוון אקדח לראשו של בן אדם. במקרה של נהיגה בשכרות מספר הנפגעים יכול להיות רב יותר מיריית אקדח.


התנאים לשלילת רישיון ללא הליך משפטי

1. כאשר נהג עובר עבירות תנועה כגון אי ציות לתמרור, מהירות מופרזת, עקיפה מסוכנת או תאונת דרכים. רק אם נוכח קצין משטרה במקום האירוע ניתן לבצע שימוע מיידי ולבצע שלילת רישיון. במידה וההחלטה על שלילת רישיון נהיגה ניתנה על ידי שוטר ולא עד ידי קצין משטרה, הנהג יוזמן בתוך שלושה ימים לשימוע בפני קצין משטרה שיחליט האם להשיב לנהג את הרישיון או להאריך את התקופה של שלילת רישיון נהיגה.

2. נהג שנעצר בעוון חשד לביצוע עבירות תנועה על השוטר במקום לדרוש מסמכים מזהים ורק לאחר מכן יכול למלא דו"ח. לפני כתיבת הדו"ח עליו לשמוע את הצד של הנהג על מנת שזה יוכל לרשום זאת בדו"ח בסעיף הספציפי של "דברי הנהג".

3. במקרה חשד לעבירה של מהירות מופרזת וכאשר השוטר מציג לנהג שחשוד בעבירה את המהירות עליה עבר בצג מכשיר המדידה. יש לזכור כי אותה מהירות שמופיעה לא בהכרח נמדדה מן הרכב של הנהג שחשוד בעבירה אלא ברכב שנהג בסמוך לרכב הנהג המדובר. לפני שאומרים משהו לשוטר, יש לעשות חושבים טוב ולשקול כל מילה מפני שאלו יכולות להיות הודאות או הוכחות כנגדכם במשפט לאחר מכן.

4. יש לזכור כי השלב הזה של הדיאלוג בין השוטר לנהג הוא שלב קריטי שעליו יתבסס רוב המשפט, כי בהעדר עדים נכונים, זו בעצם מילה כנגד מילה. השוטר מול הנהג. כוונת המשטרה היא לרוב להוציא הודאה כלשהי, חלקית ככל שתהיה מן הנהג שתוכל לשמש כנגדו בבית המשפט ותביא להרשעתו.

תקופת השלילה

בעניין תקופת שלילת הרישיון נהיגה, פקודת התעבורה קובעת מועדים למשך תקופת השלילה. בעבירת תנועה שגרמה לתאונת דרכים שבה נהרג אדם שלילת רישיון נהיגה תהא לתקופה של 90 ימים. בעבירת תנועה שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש, השלילה תהא לתקופה של 60 ימים. בעבירת תנועה מהתוספת הרביעית לפקודת התעבורה שלילת רישיון נהיגה תהא לתקופה של 30 ימים.

חשוב מצד אחד להכחיש את ביצוע העבירה בצורה עניינית ובמקרה שישנם פרטים חשובים שחשוב שיצוינו בדו"ח ראוי לשים את מלוא הדגש ולהתעקש על כך שירשמו בדו"ח.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב