אימון עסקי- אסטרטגיה - לקוחות חדשים וקיימים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אימון עסקי- אסטרטגיה - לקוחות חדשים וקיימים 

מאת    [ 08/11/2010 ]
מילים במאמר: 588   [ נצפה 2128 פעמים ]

 
 

 השגת לקוחות חדשים

טעות נפוצה של עסקים היא שהם מתרכזים כל הזמן בהשגת לקוחות חדשים, ולא  מתרכזים בלקוחות הקיימים, ההנחה היא שמאחר והם כבר רכשו מאיתנו  אין מה למכור להם יותר, או שהם כבר יבואו לבד כשהם יצטרכו. ובכן אין טעות גדולה מזו. ע"פ הסטטיסטיקה שימור לקוחות אקטיבי הנו מקור הכנסות חשוב ביותר  , אבל צריך לדעת איך לעשות את זה.
בואו נראה מהם השלבים בדרך להשגת הלקוח החדש:
השלב הראשון הוא ליצור את ההיכרות עם הלקוח
 אנרגיה רבה אנו מוציאם על השגת לקוחות חדשים זאת משום שהם עדיין לא מכירים אותנו ואנו רוצים שהם ידעו ויכירו מי אנחנו  - בשביל זה אנו צריכים להסב אלינו את תשומת הלב שלהם  והיום בעידן התיקשורת הפתוחה  לא פשוט להשיג חשיפה נכונה.
השלב הבא  קשור ברושם שאנשים מקבלים מאיתנו לא מספיק להשיג חשיפה, אם החשיפה לא יוצרת את התחושה הנכונה  אנשים לא ירצו להמשיך להתעניין במה שיש לנו להציע, ולכן השלב הבא הוא השלב בו אנו רוצים שאנשים ישמעו עלינו ויכירו אותנו  ויחבבו אותנו וגם כאן זו תורה שלמה אבל גם למי שלא מכיר אותה אומר מראש שכאן חשוב להביא את הצד האמיתי והאנושי שלנו דווקא נסיון להראות מושלמות נתפס בעיני אנשים כהתנשאות והם פשוט מקליקים הלאה.
אחרי שאנשים הכירו אותנו ,נחשפו אלינו, וחלקם החלו לחבב אותנו אנחנו רוצים שהם יתחילו לסמוך עלינו מבחינה מקצועית זה המקום להציג את הפן המקצועי שלנו ולתת לאנשים הזדמנות להכיר אותנו מבחינה מקצועית,
זהו המקום להראות את הידע שלנו וזה מה שיגורם לאנשים לסמוך עלינו 
וכאן אנו מגיעים לדבריו של דין ריסק מזכיר המדינה של ארה"ב לשעבר שאמר:
אחת מהדרכים הטובות ביותר לשכנע אנשים היא באמצעות האוזניים שלכם - על ידי הקשבה
ולמה הכוונה רבים מבעלי העסקים  שהגיעו אלי עשו טעות  מאוד חמורה הם החליטו שהם יודעים מה צריך הלקוח ואת זה הם מנסים לשווק, ובכן זו טעות כי אנשים לא רוצים את מה שהם צריכים הם רוצים את מה שהם רוצים.
וזה לא בהכרח מה שהם צריכים.
בואו אתן לכם דוגמא מוחשית
תארו לכם שאתם עוברים ברחוב ליד קונדיטוריה צרפתית, ניחוחות המאפים עולים עד הרחוב וברגע של החלטה אתם מחליטים לפנק אתת עצמכם בקרואסון חמאה ושוקולד.עד כאן הכל בסדר, עכשיו תארו לכם שבעודכם מזמינים לכם קפה וקרואסון אומר לכם המוכר
תקשיבו הסתכלתם לאחרונה במראה ?אתם יודעים כמה אתם שוקלים? חשבתם על הבריאות שלכם, אתם צריכים להזמין סלט ולא קרואסון ,נשמע מגוחך לא? אולי אבל זה בדיוק מה שבעלי עסקים עושים מוכרים מה שהם חושבים שהלקוחות צריכים ולא מה שהם רוצים.
השלב השלישי הוא אם כן לזהות את רצון הקהל ולתת לו את זה.עד כאן שלבי יצירת הקשר עם לקוח פוטנציאלי, בואו נראה מה קורה עם לקוח שכבר רכש מאיתנו בעבר: לקוח שכבר רכש מאיתנו כבר עבר איתנו את כל התהליך הזה,הוא כבר מכיר סומך ובוטח בנו הוא הרי רכש מאיתנו בעבר, הסיכוי למכור לו גדול בהרבה יותר אם נדע לעשות את זה נכון. מבחינת המאמץ אומרים המחקרים מדובר בשמינית מהמאמץ שאנו נשקיע ברכישת לקוח חדש!
לכן כדאי להשקיע במאמץ לשמר את הקשר איתו, וכדי לעשות את זה טוב יותר יש לערוך "שחזור חשיבת לקוח" ולוודא בדיוק מה רוצה הלקוח ואיך לתת לו את מה שהוא רוצה.
ולכן, חלקו את תשומת הלב שלכם בין השגת לקוחות חדשים לבין פיתוח תכנית לשמירה על יחסי אמון וידידות עם לקוחות העבר.
 השקעה במחשבה איך לשמור על קשר מרענן עם הלקוח תישא לכם פירות מעולים בהרבה פחות מאמץ.
הדרך האמיתית לגרום לזה לעבוד היא להתחיל לנסות, לשחרר חששות ופשוט להנות בדרך,מהר מאוד ככל שיותר תרגעו ותכירו מה צריך לעשות, תשתפרו יותר ותשיגו יותר ויותר תוצאות ואפילו תתפלאו להזכר איך התחלתם.


ובינתיים יש לכם הזדמנות לקבל דו"ח מרתק: מה  עוצר אותך מלהכפיל את ההכנסות שלך. רמז: יש הרבה דברים חשובים שכשיודעים אותם יכולים מייד ליישם אותם בעסק . הקש כאן:
http://bizpuzzle.efratklier.com/special-business-breakthrough-report

 

אפרת קליר,   היא עורכת דין,יועצת ארגונית, בעלת תואר  בסוציולוגיה, תואר במשפטים, ואימון, מאחוריה שנים רבות בנושאי ניהול,שיווק, שיווק באינטרנט,  התפתחות אישית,  תקשורת מקרבת ,ועוד .בין לקוחותיה נמנים עצמאיים, בעלי עסקים פרטיים,בעלי עסקים קטנים, מנהלים שרוצים להזיז את הקריירה שלהם, וכן ,עיריות, חברות הי טק, בתי חולים, חברות סיעוד, אוניברסיטת בר אילן, חברות בתעשייה ועוד.
הקש כאן  וקבל מייד  דו"ח מקיף :מה עומד בינך ובין להכפיל ולשלש את ההכנסות שלך :
http://bizpuzzle.efratklier.com/special-business-breakthrough-report

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב