דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות לחימה - לא סתם מכות 

מאת    [ 08/11/2010 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 2598 פעמים ]

אמנות לחימה היא דרך לשפר את יכולת ההגנה או התקיפה של יריבים, אך תרגול סדיר של אמנות לחימה מביא ליתרונות רבים נוספים. רוב אמנויות הלחימה מגיעות מהמזרח הרחוק, ונלוות להן פילוסופיה והשקפת עולם ייחודית לצד תרגול פיזי. במהלך לימודי אומנות לחימה, המשתתפים מתרגלים סדרת תנועות תרגילים ותנועות פיזיות ורוחניות כאחד, על מנת להגיע ליכולות מתקדמות בתחום הפיזי לצד התפתחות מנטאלית.

כיום ישנן מספר רב של אומנויות לחימה, כאשר כל שיטה של אמנות לחימה נובעת ממקור תרבותי וחברתי אחר. משום כך, האמצעים בהם משתמשת כל שיטת לחימה משתנים, כמו גם המטרה. בעת ההחלטה באיזה סוג של אמנות לחימה להתמקד, מומלץ לבקר ולהתרשם במספר חוגים. חלק חשוב בבחירת לימודי אומנות לחימה הוא בית הספר המלמד ובמיוחד המדריך המעביר את הלימודים, וכדאי לבדוק את אופי השיטה ואת ההתאמה ליכולות האישיות.

אגרוף תאילנדי, כמו שמרמז השם, הינה אמנות לחימה אשר התפתחה בתאילנד לפני מאות שנים, ומיועדת ללחימה מעל גבו של פיל תוך אחיזה במקל ובחרב. אמנות הלחימה אגרוף תאילנדי נחשבת לספורט של מלכים, אשר האמינו כי באמצעות תרגול השיטה ניתן לחזק את הגוף והנפש על מנת להיות מלכים טובים יותר. כיום רבים מתרגלים אומנות לחימה זו, וגם בישראל חוג אגרוף תאילנדי זוכה לביקוש רב בכל הארץ.

אומנות הלחימה טאקוונדו פותחה בקוריאה, וכיום היא מוכרת כספורט אולימפי. הדגש הניתן במהלך חוג טאקוונדו הוא על בעיטות בשילוב של טכניקות ידיים, תוך פיתוח גמישות, ביטחון עצמי, קואורדינציה ומשמעת עצמית גבוהה. הפילוסופיה העומדת מאחורי אומנות הטאקוונדו היא בלתי אלימה במהותה, אלא מהווה שיטת אימון לא רק לא אלא גם לכל החיים, על מנת להגיע לריכוז רוחני אשר מהווה את המפתח להצלחה בכל תחומי החיים.

אל מול אמנויות לחימה קלאסיות, אומנות הלחימה צ'י קונג פותחה כחלק מהרפואה האלטרנטיבית, ומיועדת לשם שיפור הבריאות ואיכות החיים ולא רק לשם פיתוח יכולת ההגנה העצמית. חוג צ'י קונג שם את הדגש על תנועות רכות ועגולות, אשר ניתנות לתרגול בישיבה או אפילו בשכיבה. חלק מהותי של אומנות הצ'י קונג הינו טכניקות נשימה מיוחדות, המסייעות למקד ולפזר את האנרגיות בגוף. אומנות הלחימה צ'י קונג פותחה בסין, ועד היום היא זוכה לפופולאריות רבה במדינה זו.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב