דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם איילון-פרץ ?מדוע זה רע למפלגת העבודה 

מאת    [ 04/06/2007 ]

מילים במאמר: 823   [ נצפה 2421 פעמים ]

ההסכם שהושג בין עמי איילון לעמיר פרץ הוא רע לכולם,הוא רע למפלגת העבודה
הוא רע לעמי איילון והוא רע גם לעמיר פרץ.הוא מנסה לשנות את דעת רב ציבור הבוחרים וגם מכרסם שוב ביכולת המפלגה להתרומם מעל הקומבינות והתככנות המחנאית בעיני הציבור.יש להתלכד אחרי מנהיגות אחת וזו צו השעה.

מאת:גרשון אקשטיין

זה עתה התפרסם באתרי האינטרנט כי עמי איילון ועמיר פרץ הגיעו להסכם שעיקרו תמורת התמיכה של מחנה פרץ בעמי איילון בסיבוב השני,עמיר פרץ ימונה לשר האוצר בממשלת אולמרט, עמי איילון ימונה סגן ראש הממשלה וחבר הקבינט הביטחוני.
הדבר וודאי מרגיז את רב חברי המפלגה מכיוון שהסכם מסוג זה ,הוא רע מכל הבחינות למפלגת העבודה,הוא עשוי לא להתבצע כי הוא רע מאד למפלגת העבודה לעמיר פרץ וגם לעמי איילון כאחד .

רע למפלגת העבודה

בעיני הציבור,המפלגה מצטיירת כמפלגת הקומבינות,לא דיי שרוצים לאנוס את תוצאת הבחירות שבה ניצח באופן ברור אהוד ברק,מנסים גם לצייר את החבירה הזו כחבירה מנצחת גם בבחירות הבאות ,הכיצד?
עמיר פרץ שלמעשה הודח מהנהגת המפלגה וממשרד הביטחון רווי בביקורת אישית ,ובמדינה מתוקנת ,היה במצבו נואם נאום התפטרות מכובד עם דמעות או בלעדיהן, מוצג כאן לפתע פתאום כמכתיר מנהיגים וכהבטחה גדולה לתפקיד שר האוצר.-זה ממש לא רציני ולא יעבור את המערכת הפוליטית וגם לא את ביקורת הציבור הפנים מפלגתית ומחוצה לה.
היכן ההכרזות של עמי איילון שיוציא את המפלגה מהממשלה ולא ישב בממשלת אולמרט או היכן ההבטחה שברוורמן יהיה שר אוצר? זה לא מראה על עקביות ונחישות של מנהיג וגם לא יביא כל דוידנדים למפלגת העבודה,נהפוך הוא,התנהלות זו מחזקת את דעת הציבור שהוא חסר ניסיון פוליטי,ואכן יש לאיילון בעיה עם יציבות הכרזותיו ,הדבר יביא רק נזק למפלגה.

על חברי המפלגה לדרוש את פרסום ההסכם על נספחיו הסודיים וחשיפתו לציבור הרחב בחזקת: מה שלא גלוי לעיני השמש-כנראה מסריח.

רע לעמי איילון

רצונו לנצח בסיבוב השני בכול מחיר,ולזכות בתפקיד סגן ראש הממשלה ויו"ר המפלגה,אפילו
בצרוף מחנה של פרץ והחזרת תיק הביטחון לקדימה,אינה מבשרת טובות לגביו,יש מחיר לכל דבר.
הבעיה הקריטית בעת הקשה למדינת היא בעיית הביטחון ,אז מדוע דווקא כעת ,מוותרים איילון ופרץ במהירות כזו על תיק הביטחון למפלגת העבודה לטובת גחמה אישית של עמיר פרץ.כנראה שהרצון העז להביא לכך שאהוד ברק המתאים מכולם להיות שר הביטחון לא ינצח בבחירות,או הרצון העז לגרום לכך שאהוד ברק שלכל הדעות מתאים לכך מכולם המתאים לכך לא ינצח בבחירות ,מצדיק כל מהלך.
וכל זאת עוד לפני פרסום הדוח הסופי של ועדת וינוגרד על חלקו של שאול מופז בתפקידו כשר הביטחון בעבר הלא רחוק.
אם עמי איילון ינצח בגלל ההסכם עם פרץ ויצליח לממש הסכם זה,הוא ירחיק את בוחריו ממנו וגם רבים ממפלגת העבודה, בפרט אלה, ששבעו מקומבינות ותככים עד כה במפלגת העבודה השסועה לעייפה במחנאות, וכן גם ויקים לו אופוזיציה עיקשת למנהיגותו ולדרכו אשר במהרה תגבר עליו ותדיחו קרוב לודאי.
ואם כתוצאה מההסכם יהיו בעיות ונזק רב ייגרם לביטחון המדינה ולמצב הכלכלי במשק ,הציבור ידע למי להפנות אצבע מאשימה ובצדק.



רע לעמיר פרץ.

למעשה הוא הודח משני תפקידיו,וזה לא מקנה לו שום זכות לדרוש את משרד האוצר ,ודאי שאופן ביצוע תפקידיו האחרונים לא הגדילו כהוא זה את כישוריו לנהל את מערכת האוצר בישראל הסבוכה אף היא.
הישגיו בבחירות אלו, לא בהכרח צריכים להביא אותו למשרות כה בכירות ,אף אם הוא גורם בעקיפין לניצחונו של עמי איילון על אהוד ברק לו הפסיד בסיבוב הראשון.במקרה הטוב אפשר להשאירו בתפקיד זוטר ולא בכיר,פשוט לא מגיע לו יותר.

מה צריך לעשות

מפלגת העבודה צריכה להבין כמו שהציבור מבין ,שלמעשה תוצאות הבחירות לסבוב השני יקבעו את גורל ההנהגה לעתיד הקרוב במדינה. מטרה זו לא תושג עם הקומבינות חסרות ההיגיון המתוארות לעיל.
לגבי הישארותו של אהוד אולמרט כראש ממשלה,יש גם להמתין לסכום מסקנות ועדת וינוגרד ,ולא למהר כעת ועכשיו לפטרו.לדעתי , הוא מתפקד בסדר גמור וכבעל ניסיון שהפנים את לקחי דוח הביניים,אין לנו הרבה שכמותו ולא הייתי ממהר להמר על מי שהוא חדש ממפלגת קדימה, מה עוד שיחד עם עמי איילון חסר הניסיון ועמיר פרץ המוכר לכל,יהיה זה לכל הדעות הרכב חסר תקנה וגם מסוכן למדינה.
המצביעים במפלגת העבודה חייבים להתלכד תחת מנהיגות אחת חזקה ובעלת ניסיון אשר תנצח ברב קולות ובאופן ברור ,אשר תקים הנהגה משותפת ואחראית. ולציר עמי איילון,עמיר פרץ ואבישי ברוורמן לדעתי יש הרבה חסרות אשר ישפיעו לרעה על המשך קיומה של המפלגה..



המודל הסביר וההגיוני

יש להתלכד אחרי אהוד ברק כיו"ר מפלגת העבודה , יתרונותיו גוברים על חסרונותיו, כפי שהצגתי במאמרי הקודם באתר זה "למה אהוד ברק?" ולהפקיד בידיו המנוסות את תיק הביטחון.

ההצבעה לאהוד ברק בסיבוב השני תביא גם למנהיגות שתוביל את המפלגה לניצחון בבחירות הכלליות בבוא זמנם ולנצח גם את כוחו העולה של ביבי נתניהו שמאד מעוניין ומחכה דווקא לקומבינה איילון- פרץ .כי הוא בטוח שיגבר עליהם על נקלה.

יחד עם זאת, אהוד ברק נדרש להקים הנהגה משותפת גם עם עמי איילון ., ועד אז,לשקם את המפלגה על מסודותיה.

יש לחכות למסקנות דוח וינוגרד הסופיות,ואם אהוד אולמרט ראש ממשלה יסיק את המסקנות לבד ויתפטר, אין ללכת לבחירות כלליות בתקופה הרת גורל זו למדינה ולהכניס את המדינה לתזזית בחירות ולהקפאה ולשיתוק מערכות, אלא,לבצע חילופי גברי בממשלה,כאשר הפעם לשם שנוי,ימלא אהוד ברק את תפקיד שר הביטחון. .

והיה ומפלגת העבודה תזכה בבחירות הכלליות שיערכו במועדן,זה יהיה בזכות ההנהגה המשותפת,והשיקום שיוביל אהוד ברק במפלגה ובתוך הממשלה כשר ביטחון ויו"ר ממפלגת העבודה.

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל:grshone@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב