דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילדים בסדר 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 3433 פעמים ]

הסרט הילדים בסדר, או בשמו המקורי The kids are all right, בוים על ידי ליסה צ'ולודנקו והוא דרמה משפחתית טיפוסית מצד אחד, ולא טיפוסית בעליל מן הצד השני. הדילמות המשפחתיות שמוצגות בסרט מוכרות לכל משפחה כמעט בעולם המערבי, אלא שהמשפחה בסרט זה אינה נחשבת נורמטיבית, שכן היא מורכבת מזוג אמהות לסביות.

כבר ראינו הרבה דרמות שעוסקות בדילמות וביחסים המורכבים שקיימים בתוך משפחות. בעשורים האחרונים, סרטים שמו להם למטרה לנפץ את בועת השלמות של המשפחה, בדרך כלל הכל-אמריקנית, כפי שהיא מצטיירת פעמים רבות כלפי חוץ. הילדים בסדר הוא סרט שיוצא מהוליווד השמרנית ומעז לטפל במשפחה חד מינית כמשפחה נורמטיבית לחלוטין.

הדמויות הראשיות בסרט הילדים בסדר

ניק, בגילומה של השחקנית המוערכת אנט בנינג, וג'ולס, אותה משחקת ג'וליאן מור, שחקנית מוערכת לא פחות, הן זוג לסבי שעבר את שנות ה-40. הזוגיות שלהן טובה ואוהבת, אך לא מושלמת, כמו אצל כולנו. השתיים מגדלות שני ילדים מתבגרים כתוצאה מתרומת זרע. הבת הגדולה היא ג'וני, בת 18 והיא בתה הביולוגית של ניק ואילו לייזר הוא בנה הביולוגי של ג'ולס והוא בן 15.

המתח בזוגיות של שתי האמהות נובע מהבדלי האישיות ביניהן. ג'ולס מעט לא בטוחה בעצמה ומנסה לאורך השנים לפתוח בקריירה עצמאית, ללא הצלחה. לעומתה, ניק היא רופאת נשים מצליחה, בטוחה בעצמה ומעט שתלטנית. למשפחה הקטנה הזו מצטרפת גם דמותו של פול, הוא האב הביולוגי של הילדים בו לא פגשו מעולם לפני כן. פול, שמגולם על ידי מארק ראפלו, הוא חקלאי ומסעדן מצליח, אך חסר אחריות בכל הנוגע לחייו האישיים.

הקו העלילתי בסרט

אנו פוגשים את המשפחה בנקודה מכרעת בחייהן של הדמויות. ג'וני, הבת הבכורה, מתכוננת לנסוע לקולג' ולהתחיל בשלב חדש בחייה. לייזר הצעיר ממנה, מרגיש בעקבות זה צורך להיפגש ולהכיר את אביהם הביולוגי של השניים. הוא נעזר לשם כך באחותו, שגילה, על פי החוק האמריקני, מאפשר לה לגלות מי הוא אביה.

המפגש עם פול, האב, מכניס אותו לחיי המשפחה למרות התנגדות מסוימת בהתחלה, בעיקר מצידה של ניק. פול דווקא שמח מאוד להכיר את ילדיו הבוגרים ואף מתחבר בקלות ובמהרה לג'ולס, על רקע הדמיון היחסי בניהם. פול עסוק בחיפוש עצמי וחושש מלהתבגר וג'ולס מלכתחילה מוצגת לנו כנשמה חופשית, שמתקשה למצוא את מקומה. כתוצאה מהמפגש, מתערערות כמה אמיתות בחייהן של כל אחת מהדמויות.

היוצרת שמאחורי הילדים בסדר

כפי שכבר הזכרנו, ליסה צ'ולודנקו ביימה את הסרט וגם הייתה שותפה לכתיבתו. צ'ולודנקו עצמה חיה בזוגיות לסבית וזו לא הפעם הראשונה שהיא עוסקת בנושא בסרטיה: בסרט 'משולש מצולם' משנת 2005, שהיה גם סרט הבכורה שלה, היא בחרה לעסוק בהתהוות של מערכת יחסים לסבית מכיוון לא שגרתי. המסר שלה – זוגיות חד מינית היא ככל זוגיות אחרת – אוהבת, כואבת וממש לא מושלמת.

הבמאית בוחרת במופגן לחשוף אותנו לחיי משפחה שעדיין, גם בשנת 2010, אינה נחשבת סטנדרטית. אם בתחילת הסרט אתם עלולים למצוא את עצמכם מופתעים או נבוכים מהזוגיות הלסבית, מאוחר יותר כבר תקבלו אותה, תשכחו ממנה ותתרכזו בדילמות, באהבות ובויכוחים המוכרים לכולנו. הילדים בסדר הוא סרט שזכה להצלחה ולביקורות אוהדות, בעיקר בגלל הפשטות והטבעיות בהן הוא מטפל בנושא שעדיין שנוי במחלוקת.

מאמר פורסם באדיבות רשת בתי קולנוע לב - בית שני לכל מי שהתשוקה שלו היא לקולנוע אמיתי.עכשיו בקולנוע לב גינסבורג,תמרה דרו,בדרכה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב