דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מחשבים - מסלולי לימוד ותעסוקה 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2477 פעמים ]

לימודי מחשבים הם כבר מזמן לא רק לימודי תכנות או הנדסה. כיום, כשכל עולמנו ממוחשב, ישנו מגוון עצום של מקצועות יצירתיים ומעניינים שדורשים עבודה על מחשב. החל מעולם ההייטק ועד עולם האמנות - הכרת המחשב ושליטה בו הן יתרון גדול ולעתים קרובות אף דרישה מחייבת. שלושה מהמקצועות המרתקים ביותר בתחום הם גרפיקה ממוחשבת, מולטימדיה וניהול רשתות.

לימודי גרפיקה ממוחשבת

גרפיקה ממוחשבת (נקראת גם עיצוב גרפי) היא כיום מקצוע דרוש כמעט בכל תחום. המקצוע התחיל בשלטי חוצות, עיתונים ומגזינים ופרץ בכל העוצמה עם השתלטות האינטרנט על המרחב האישי והעסקי. היום הכול ממוחשב והכול מעוצב. הדרישה למקצוענים בתחום הפכה אותו למקצוע מוערך, מבוקש ומכניס.

לימודי מחשבים שמתרכזים בתחום של גרפיקה ממוחשבת משלבים לימוד תיאורטי ומעשי ומלמדים כיצד להפוך את עולם העיצוב למדויק ומושלם בעזרת מחשב. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע בטכניקות וטרנדים עכשוויים בעולם הצבעים, הגרפיקה והעיצוב.

לימודי גרפיקה, בין אם כקורס ובין אם כתואר ראשון, כוללים לימודי מחשבים המתמקדים בהכרת התוכנות הרלוונטיות בתחום כגון פוטושופ, פריהנד, אילוסטרייטור ושאר התוכנות שיכולות להפוך כל אחד למעצב מוביל.

מה קורה אחרי הלימודים?

בוגרי לימודי גרפיקה ממוחשבת יכולים להשתלב בכל מקום: במשרדי פרסום, בעולם התקשורת, בחברות הייטק, בבתי דפוס ואפילו בעולם האמנות. כמובן שאפשר לבחור לעבוד גם כעצמאיים. לרוב, הלימודים כוללים התנסות מעשית. כדאי עוד בשלב הזה לכוון את ההתנסות לתחום שמושך אתכם, כך תגיעו לשוק העבודה כשמאחוריכם ידע והרבה ניסיון.

לימודי מולטימדיה

עוד תחום מרתק ויצירתי לא פחות הוא המולטימדיה. פירוש המקצוע הזה נמצא בשמו - ריבוי מדיה, כלומר - עבודה על מספר סוגי מדיה המרוכזים בסביבת עבודה אחת. קבצי מולטימדיה הם קבצים המכילים שילובים של טקסטים, גרפיקה, תמונות, אנימציות וקול.

השימוש במולטימדיה נפוץ ביותר, בין היתר בפרסום ממוחשב, משחקי מחשב ומצגות.

לימודי מולטימדיה יכשירו אתכם ליצור ולערוך סרטי אנימציה, הדמיה ותלת מימד. זאת, בנוסף ללימודים בסיסיים בגרפיקה ממוחשבת ובעיצוב, שהם תחומי היסוד עליהם נבנה הידע במולטימדיה.

מולטי-עבודה בתחום המולטימדיה

בוגרי לימודי מולטימדיה מבוקשים מאוד בתחומי עבודה שונים כמו חברות מולטימדיה, ערוצי הטלוויזיה והכבלים, חברות הפקה, חברות שמייצרות ומשווקות משחקי מחשב וכן משרדי פרסום. האפשרויות כאן הן כמעט בלתי מוגבלות.

לימודי ניהול רשתות

כמובן שלא כל תחומי המחשבים קשורים בעיצוב ובמדיה. לימודי מחשבים כוללים גם את התחום של תפעול וניהול מערכות מחשב. ניהול רשתות הוא מקצוע נדרש ביותר, שכולל תכנון, הקמה, הטמעה והפעלה של מערכות מחשוב בארגונים. מנהל רשתות אחראי למעשה על התפקוד השוטף והיעיל של רשתות המחשבים בארגון ועל פתרון תקלות בזמן אמת.

הלימודים כוללים קשת רחבה של נושאים, ביניהם תפעול מערכות מידע, אבטחת מידע, הקמת רשתות מחשוב וניהול מערכות הפעלה. בוגרי התחום מסיימים את הלימודים כשהם מומחי מחשבים ומוכנים לעבודה מעניינת ומכניסה ביותר. את התחום ניתן ללמוד כקורס בודד או כחלק מתואר ראשון של לימודי מחשבים באוניברסיטאות ובמכללות.

היכן מתקיימים לימודי מחשבים?

אז איפה לומדים את המקצועות המרתקים האלו? איפה שתבחרו. מכללות רבות ואוניברסיטאות מציעות מסלולים של לימודי מחשבים מסוגים שונים ולכם נותר רק להחליט מה מתאים לכם והיכן.

האינטרנט מלא באינפורמציה וניתן להשוות בין המוסדות והמסלולים השונים שמציעים לימודי מחשבים בעזרת פורטלים דוגמת Coursim.co.il. השוו, החליטו מה מתאים לכם וצאו לדרך חדשה, יצירתית, מרתקת ומשתלמת.

אתר קורסים - אינדקס הקורסים הגדול במדינה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב