דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד אנגלית 

מאת    [ 03/06/2007 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 10105 פעמים ]

לימוד אנגלית

רוב האנשים המחפשים בית ספר ללימוד אנגלית או מורה פרטי בודקים לא מעט פרטים על בית הספר ועל תוכנית הלימוד. אומנם גישה זו היא בהחלט הגיונית, אך אני אטען כי חשוב שתלמידים יבדקו גם מה חלקם בתהליך הלמידה. הגישה כי לימוד פסיבי היא הדרך הנכונה כבר פסה מן העולם. אנו תמיד חולמים על ללמוד עם מיטב המורים, אך מה חלקנו בתהליך? למידה פעילה יעילה יותר מלמידה שאינה כזו. שילוב של משחקים, שירים וסרטים בתהליך הלמידה, יגדיל באופן משמעותי את יעילות הלמידה. באופן זה המידע ייזכר לאורך זמן ארוך יותר. במאמר זה אסקור בקצרה מספר נקודות בתקווה שיתנו רעיונות יצירתיים לאלו המתכוונים ללמוד אנגלית.

לימוד אנגלית יכול להיות חוויה מהנה בגלל בחירה נכונה של מורה. יש יתרון למורה עם שפת האם אנגלית. כימיה טובה עם המורה היא תנאי חשוב להצלחה. את זה אפשר לראות כבר בשיעור הראשון. על התלמידים לבטוח באינסטינקטים שלהם. כאמור, בלימוד יש אחריות גם על התלמיד. לא רק על המורה מוטלת האחריות של תכנון מראש. על התלמיד לתכנן זמן קבוע שהוא מקדיש לשיעורי בית ותרגול כמו גם שחשוב לתכנן הפסקות קבועות. רצוי לחזור על החומר לפני ואחרי כל שיעור.

לימוד אנגלית דורש תחילה יצירה או הגדלה של אוצר המילים. יש הגורסים כי שינון אוצר מילים בקול רם גורם להפנמה גדולה יותר של החומר. כמו כן, לימוד אסוציאטיבי המשתמש במציאת מילים מוכרות הדומות למילים החדשות שלמדנו, מביא גם לתוצאות. על התלמידים להשתמש בדמיון שלהם ולחפש קשרים בין צליל המילה, מה שהמילה מתארת או אסוציאציות חופשיות, בכדי ליצור קשר שיעזור להעלות את המילה באנגלית בזיכרון. לימוד חווייתי ופעיל מגדיל את שימור התכנים בזיכרון התלמיד.

האינטרנט חושף אותנו לתכנים מרתקים בשפה האנגלית. יש משחקים זמינים באנגלית שניתן להורידם חינם. באינטרנט גם תמצאו פעילויות כגון פזלים, משחקי שבץ-נא, פודקאסטים, דיאלוגים, תרגילי תחביר, ועוד. ניתן לחפש סרטוני וידאו משעשעים ו/או דידקטיים. צפייה בטלוויזיה בערוצים דוברי אנגלית ללא תרגום כגון BBC או Star World, מעשירה, כמו גם האזנה לשירים. בדף הבא תמצאו קישורים לעיתונים בשפה האנגלית. קריאה של כתבה אחת ליום יכולה להוביל לשיפור גדול.

חשוב לתרגל את השפה גם בזמנכם הפנוי. כמובן שמאוד רצוי להכין שעורי בית ולתרגל תחביר ושינון מילים חדשות. שיחות על כוס קפה או דרך האינטרנט עם דוברי אנגלית יכול לשפר באופן ניכר את השפה. מומלץ גם לשמוע הרבה מוזיקה באנגלית. ביתרון בהאזנה למוזיקה בעת הנסיעה היא שאין אפשרות לראות כתוביות עם תרגום (מה שקורה פעמים רבות בצפייה בטלביזיה).

יש הרבה מאוד אחריות להתקדמות התלמידים גם על התלמידים עצמם. המורים יכולים לכוון את התלמידים לכיוון הנכון, אך משמעת עצמית, הקדשת זמן ורצון להתקדם הם תנאי הכרחי ללמידה יעילה. לימוד אנגלית בצורה שתוארה כאן יכול להיות חוויה מהנה, יעילה ומוצלחת שתצעיד אתכם קדימה. אני מקווה כי לאחר קריאת מאמר זה התלמידים ייקחו לעצמם כמה דקות וישקיעו מחשבה ותכנון באופן בו הם יעצבו את הלימוד שלהם.

ארמנד ביירון הוא מייסד חברת ביירון סמינרס המתמחה בלימוד אנגלית

http://www.eby.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב