דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ADHD- דרכי ההתמודדות והטיפול בהפרעת קשב וריכוז - מאמר שלישי בסדרה 

מאת    [ 06/11/2010 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 4016 פעמים ]

קבלתם את תוצאות האבחון: לילדכם יש הפרעת קשב וריכוז (כל שייכתב במאמר זה תקף גם במקרה בו אתם עצמכם אובחנתם כבעלי ADHD). מה אתם מרגישים כעת? כדאי לדעת שכל רגש המתעורר בכם בעקבות תוצאות האבחון הוא רגש לגיטימי. ואכן, הורים מגיבים באופנים שונים, כאשר הם מתבשרים כי ילדם מאובחן כבעל  ADHD. יש הורים המגיבים בהכחשה לתוצאות האבחון, או ביחס לבסיס הנוירולוגי (העצבי) של הפרעת הקשב. אחרים דווקא חשים הקלה, שסוף סוף יש להם שם להתנהגויות שהדאיגו אותם בילדם, וכעת הם יכולים לחפש אחר דרכים יעילות להיעזר בהן. הורים אחרים חשים כעס כלפי אנשי מקצוע 'יודעי כל' שהטיחו בהם כי הם הם האשמים בהתנהגותו ובתפקודו הלקוי של ילדם, ואולי אף גרמו להם לטפח רגשות אשמה שלא בצדק.

בד בבד לתגובה הרגשית לתוצאות האבחון, אתם בוחרים להשקיע את מירב המאמצים למען רווחתו של ילדכם, כדי לסייע לו לתפקד באופן הטוב והמוצלח ביותר. כיצד תעשו זאת?

להלן, אתאר את הדרכים המומלצות להתמודדות יעילה ומוצלח עם הפרעת הקשב:

·         רכישת ידע לגבי ה- ADHD

חשוב ביותר שהורים ירכשו כמה שיותר מידע על הפרעת קשב וריכוז. ככל שתדעו יותר על ההפרעה, כך תיטיבו להבין את אופי התנהגויותיו של ילדכם ותיטיבו להגיש לו את העזרה הטובה והמועילה ביותר עבורו. ידע אודות ה- ADHD יאפשר לכם גם לייצג את ילדכם ביעילות רבה אל מול מערכת החינוך.

מידע אודות הפרעת קשב וריכוז ניתן לרכוש באמצעות קריאת ספרים בנושא (בסופו של המאמר הראשון בסדרה הצגתי רשימה של שלושה ספרים מצויינים), וכן באמצעות ייעוץ והדרכה אצל אנשי מקצוע המומחים בתחום זה.

 

·         להתייחס לילד עם מנות גדושות של אהבה, סובלנות וקבלה. הקפידו לשים את הדגש על נקודות החוזק שלו ולהעצים אותן. הרגילו עצמכם לפרגן לו ולשבח אותו גם על מאמציו- ולא רק על הצלחותיו. תנו לו את ההרגשה שהוא יחיד ומיוחד, מוכשר ונהדר ממש כפי שהוא. חזקו וטפחו אצלו הערכה עצמית גבוהה ודימוי עצמי חיובי- לפני כל דבר אחר, זהו המפתח להצלחתו בחיים ולאושרו.

 

·         טיפול תרופתי

התרופות השונות  לטיפול ב- ADHD יכולות לשפר, בצורה משמעותית, את איכות חייו של  בעל הפרעת הקשב. התרופות הנמכרות בארץ, באמצעות סל התרופות של קופות החולים, הן מסוג הריטלין (methylphenidate): ריטלין, ריטלין  (slow release) SR, קונצרטה וריטלין (long acting) LA. שלוש התרופות האחרונות הן בעלות טווח השפעה ארוך (8- 12 שעות) ויעילות גם לשעות אחר-הצהרים, שעות בהן הילד מכין את שיעוריו או לומד למבחנים. התרופות מגיעות במינונים שונים. חשוב לדעת שלרוב נדרש זמן של כמה חודשים עד שמוצאים את התרופה המתאימה והמינון המתאים לילד, כך שיש להתאזר בסבלנות ולא להתייאש מיד כאשר נוכחים כי התרופה אינה מתאימה. מציאת התרופה והמינון המתאים ייעשה בפיקוח רפואי.

 

·         אימון אישי על-ידי מאמן מומחה בתחום הפרעת הקשב והריכוז

לצד הטיפול התרופתי, יש חשיבות רבה לליווי של מאמן אישי, המומחה בתחום הפרעת הקשב והריכוז. המאמן דואג לחזק את הילד, מבחינה רגשית וכן לסייע לו לפתח כישורים וללמוד אסטרטגיות שיסייעו לו מאד בהתמודדות היומיומית שלו.

-          במאמר הבא ארחיב בדבר תפיסתי את האימון האישי לבעלי הפרעות קשב וריכוז.

 

 

הכותבת היא מומחית לאימון אישי למתבגרים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז. בעלת 20 שנות ניסיון בעבודה עם מתבגרים.

 

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי וקבוצתי בשילוב גישות שונות, הכוללות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP , דמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז (אימון אישי ו/או קבוצתי) והקניית כישורים רגשיים וחברתיים. http://gilat-coaching.co.il/ 052-8913387




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב