דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע יש חיישן תאוצה בטלפון הנייד? 

מאת    [ 06/11/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3038 פעמים ]

אחת מהתופעות המרתקות בשנתיים האחרונות בתחום התקשורת הסלולרית היא השילוב של חיישנים מסוגים שונים בתוך הטלפונים. לפי הערכת חברת המחקר הבריטית RChart, מגמה זו נמצאת רק בתחילתה. הדו"ח של חברת המחקר פורסם לאחרונה באתר Techtime לחדשות אלקטרוניקה והייטק, וממנו עולה שמדובר במגמת שוק גוברת: בשנת 2009 שולבו באבזרים ניידים כ-653 מיליון חיישנים. מספרם צפוי לעלות לכ-4 מיליארד חיישנים עד לשנת 2014. במונחי מכירות של יצרני החיישנים, בשנת 2014 הם ימכרו ליצרני הטלפונים חיישנים שונים בסכום כולל של 3.6 מיליארד דולר.

מדובר בחיישנים שונים ומשונים, אשר 8 מהם צפויים להיות בתוך המעגל של רוב הטלפונים החכמים: חיישני תאוצה, חיישנים ביומטריים לקריאת טביעת אצבעות, חיישנים מגנטיים לגילוי הצפון, שבבי  GPS לזיהוי מיקום, חיישני תאוצה (ג'ירוסקופים), חיישני מישוש, חיישני לחץ ואפילו מקרנים זעירים.

 יישומי תוכנה

מדוע יצרני ציוד אלקטרוניקה חיישנים בתוך המכשירים הניידים? הסיבה המרכזית לכך שהיא שהם מאפשרים לפתח יישומי תוכנה חדשים. מערכות ההפעלה החדשות, כמו מערכת ההפעלה של אפל לאייפון ומערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, הוכיחו לשוק התקשורת כי יישומי תוכנה עבור הטלפון הם שוק מתפתח המגדיל את הכנסות ספקי השירותים. לכן מתחילה כיום להתפתח תחרות בין יצרני שבבים, המנסים לשלב היום מספר רב של חיישנים בתוך שבב יחיד, כדי למזער את המערכות ולקצר את זמני היציאה לשוק.

ראוי לציין שלא כל הניסיונות הצליחו. יצרנים רבים לא הצילחו לשלב בהצלחה חיישני מישוש בטלפונםי, או שעשו זאת בצורה גרועה, וגרמו אכזבה ללקוחות רבים. מנגד, צריך לזכור שמדובר במגמה חדשה. עד לפני שלוש שנים כמעט ולא ניתן היה למצוא חיישנים מוטמעים בטלפונים. רוב יצרני החיישנים התעלמו מהשוק הסלולרי והתמקדו בעיקר שוקי הרכב, הביטחון ובשוק המכשור הרפואי.

 אלא שעם המספרים קשה להתווכח: תעשיית הטלפונים הניידים מוכרת יותר ממיליארד מכשירי קצה בשנה, ויצרני הטלפונים לוחצים על יצרני החיישנים לספק להם פתרונות חדשים, קטנים וזולים. התחרות העזה בשוק הטלפונים דורשת מהיצרניות לפתח תכונות חדשות המבדלות אותם מהמתחרים על בסיס יכולות ולא על בסיס מחיר. כולם זוכרים את לקח ה- iPhoneשל אפל. ממשק משתמש מבוסס מד-תאוצה העניק למכשיר בידול כמעט מוחלט ביחס למתחרים וסייע להגביר את מחזור השדרוגים מכיוון שהלקוחות מבקשים להחליף את המכשירים שלהם בקצב מהיר יותר. 

 הדימיון הוא הגבול

החיישנים מאפשרים להרחיב בסדרי גודל את מספר היישומים לטלפונים, ובכך להגביר את מכירות ספקיות התקשורת. מגוון היישומים החדשים שניתן לממש באמצעות החיישנים מוגבל כמעט אך ורק על-ידי הדימיון. כך למשל, חיישני לחץ יכולים לשמש כמנגנון משוב במשחקי מירוצים, או משוב פיסי כאשר המשתמש משוטט בין יישומים בתוך טלפון, הם יכולים לשמש לפיתוח משחקי אימון ספורטיביים, לצד יישום לחיזוי מזג אוויר. למעשה, שילוב החיישנים בטלפונים הופך אותם למכשיר רב-שימושי שכמעט רק הדימיון מגביל את השימוש בו. אתר Techtime מפרסם מחקרים וסקרי שוק אודות מגמות בתעשייה ובציוד אלקטרוניקה.

 

רוני ליפשיץ


עורך Techtime




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב