דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לחיזוק ביטחון עצמי ושיפור דימוי עצמי 

מאת    [ 05/11/2010 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 5603 פעמים ]

 מה זה ביטחון עצמי? איך הוא משפיע עלינו?

אפשט ואגדיר בטחון עצמי בשפה פשוטה באמצעות השפעתו על חיינו. אדם בעל דימוי עצמי שלילי ו/או ביטחון עצמי נמוך "מחשיב" את עצמו פחות ממה שהוא, מתנהג ומרגיש כמי ששווה פחות, עושה ומעז פחות ממה שהוא יכול, מפתח רגישות יתר לתגובות האנשים שמסביבו, ו...בהדרגה, "משכנע" אחרים לחשוב שהוא אכן שווה פחות. ביטחון עצמי נמוך פוגע ביכולת שלנו לנצל את היכולות שלנו ובלגיטימציה שאנו חשים לגבי הזכות ליהנות. ביטחון עצמי נמוך עלול לגרום גם להתנהגות אלימה (כזאת שכלפי חוץ נראית תוצאה של בטחון עצמי גבוה) שיוצרת מתחים עם הסביבה. הפגיעה עלולה לבוא לידי ביטוי בתחומים רבים כמו: מימוש אישי ומוטיבציה אישית, קריירה, זוגיות ומשפחה, חיי חברה, היכולת ליהנות משעות פנאי ועוד. אדם בעל ביטחון עצמי נמוך ירגיש תסכול ולעיתים גם חרדות בעוד בעלי ביטחון עצמי גבוה יחוו סיפוק והנאה.

במצב של ביטחון עצמי נמוך מתפתח מעגל שלילי בו היכולת יורדת והתסכול והמתח עולים בהתמדה: לביטחון עצמי נמוך יש השפעה לרעה על הביצועיים האישיים - התוצאה היא תסכול וחרדות שמקטינים את הסיכוי להישגים בעוד הסיכוי להיכשל גדל - עם כל כישלון, לביטחון העצמי הנמוך ממילא נגרמת פגיעה נוספת - כתוצאה, יכולת התפקוד ממשיכה לרדת, הסיכוי להיכשל ממשיך לעלות וממשיך לגרום לביטחון עצמי נמוך עוד יותר וחוזר וחלילה. עד מתי? עד שפועלים כדי לייצר מעגל חיובי שמייצר ביטחון עצמי שהולך ומתחזק.

איך מחזקים ביטחון עצמי בעזרת אימון אישי?

באימון אישי לביטחון עצמי שואלים בעיקר "לאן אנו הולכים?" ופחות "מאיפה באנו?". דגש על ההווה והעתיד. מתמקדים בחיזוק ביטחון עצמי  ובשימור התוצאות. "למה כרגע אני בעל/ת ביטחון עצמי נמוך?" לא תמיד חשוב ו/או אפשר להעמיק בעבר ולחקור. יכולים להיות גורמים רבים לביטחון עצמי נמוך והדרך לחיזוק הביטחון העצמי אינה מחייבת בד"כ להתעמק בהם.

על מנת להעלות ביטחון עצמי על המאמן לשכנע את המתאמנים שהם בעלי יכולת. אדם בעל ביטחון עצמי נמוך יכול ל"דעת" שיש לו יכולות אבל הוא זקוק ליותר מהידיעה הרציונאלית -חשוב להשתכנע, להרגיש ולהפנים. איך? אחד הכלים של מאמן אישי מיומן הוא העצמה אישית יציבה ומבוססת. המסר "אתם יכולים, תחשבו חיובי" כללי מדי ולכן לא יציב לאורך זמן. לעומת זאת, זיהוי הצלחות קודמת (כן, לכל אחד/ת היו הצלחות) וזיהוי היכולות האישיות שאפשרו אותן - אלה גורמים אמיתיים ומבוססים שיכולים לפעול לביטחון עצמי משופר ולייצב אותו. כלי חשוב נוסף שתורם רבות לביטחון עצמי הוא אסרטיביות שהיא למעשה תקשורת בינאישית אפקטיבית. אדם שלומד לתקשר עם האחרים מקבל מהם יחס טוב יותר, הערכה ופרגון שתורמים רבות לחיזוק הביטחון העצמי.

אימון אישי מאפשר לחזק בטחון עצמי נמוך ולפשר אסרטיביות. לא תמיד קל, אבל שווה- להזכירכם, ביטחון עצמי ואסרטיביות מאפשרים חיים טובים בהרבה, חיים מלאי סיפוק והנאה לעומת תסכול וחרדה שנגרמים ע"י ביטחון עצמי נמוך וחוסר אסרטיביות...

 

יוסי וילנסקי - מאמן אישי מוסמך, מנהל בכיר מנוסה שמתמחה באימון אישי לחיזוק ביטחון עצמי ואסרטיביות במטרה לשפר את כל תחומי החיים ולבנות חיים טובים יותר. 052-6968695 , yossi.vilenski@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב