דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים-המגן שלכם 

מאת    [ 04/11/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2263 פעמים ]

 

אחד הצרכים האנושיים הבסיסיים שלנו הוא בקורת גג מגינה מעל ראשינו. בתוך הבית שלנו אנו מוגנים מסופות רועמות, מרטיבות הטל בבוקר, משמש קופחת, מרוח קרה. אבל בחוץ אנו חשופים לכל אלו. אך לא בהכרח. כשאנו רוצים הגנה מחוץ לבית - במרפסת, בחצר, או אפילו מעל חניית הרכב החדש שלנו, באים לעזרתינו סוככים.

 

סוככים כשמם כן הם - מסוככים מעל לראשינו, מגינים בפני מזג האוויר. אך לא רק עלינו, סוככים נועדו גם להגנה על רכוש. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא סוככים המותקנים מעל חניית רכב, אך אנו נוטים לשכוח כי גם במרפסת מגינים סוככים לא רק על היושבים מתחת לצילם, אלא גם על רהיטי הגינה, צעצועים שנשכחו במרפסת, על מפת השולחן ושאר הפריטים שהשארנו במקום ללא חשש, מתוך תחושת ההגנה שסיפקו לנו סוככים אלו.

 

סוככים הם פיתרון טוב לכל עונות השנה. בחורף אנו מחפשים תחת גג סוככים מחסה מפני ממטרים וגשמים. בקיץ אנו רוצים סוככים שיגנו עלינו מפני שמש ישירה שעלולה לגרום לכוויות עור לנו, ולדהיית צבע מחפצים שונים. בעונה זו הצל שהם מספקים יוצר לנו פינה נוחה לשבת בה. יתרה מזאת, במרפסת בניין, במיוחד במתחם אורבני שבו מרפסת פונה אל מרפסת הבניין השני, סוככים יכולים לספק גם פרטיות.

 

מדריך לסוגי סוככים

 

הסוככים הקלאסיים נחלקים לכמה סוגים עיקריים:

 

סוככי זרועות - סוככים אלו הם בעלי זרועות מתקפלות, שעליהם מורכב הבד, באופן המאפשר דינאמיות בפתיחה ובסגירה, על פי מזג האוויר בחוץ. סוככים מסוג זה הם פופולאריים מאוד מכיוון שישנם דגמים רבים שאפשר להתאים להתקנה במקומות שונים - אם בתור סוככים למרפסת ואם כסוככים המותקנים מעל חלון. סיבה נוספת לפופולאריות של סוככים אלו, כאמור, היא היכולת לסגור את הסוכך במזג אוויר נעים וכך אפשר לשבת וליהנות מהשמש כשרוצים.

 

סוככי מסילות - הבד של סוככי מסילות מותקן על מסילות בקיר, באופן שכמו בסוככים עם זרועות ניתן לפתוח ולסגור אותו. אלו הם סוככים מרשימים ויעילים במיוחד, ויותר מזה, גם סוככים קלים להפעלה שכן הם חשמליים. רק לוחצים על כפתור או שלט ומיד סוככים אלו נסגרים או נפתחים לשביעות רצונכם.

 

סוככים קבועים - סוככים שאי אפשר להזיז, לפתוח או לסגור. אלו הם סוככים נייחים. בדרך כלל סוככים כאלו יוצבו בכניסות - של בניינים, של חנויות, באתרי תעשייה וכו'.

 

סוככים מסוג מרקיזה - שם ציורי, שניתן לצורת סוככים מעוגלת, כמעין כיפה. היות וסוככים אלו ניחנים בצורה עגולה ויפה, הם סוככים מאוד אהובים ואהודים במגזר הפרטי. למשל, סוככים אלו פופולאריים להצבה מעל חלונות ומרפסות בבניינים, ולא פחות בכניסה לחנויות. גם כאן ישנה דינאמיות בעיצוב של סוככים מסוג מרקיזה, המאפשר פתיחה וסגירה נוחה.

 

חשוב לזכור כי בכל סוגי סוככים אלו, הבד המותקן בסוככים צריך להיות אטום למים, כמו גם לקרינת שמש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב