דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת שמן לאופנוע, קטנוע, טרקטורון - מנוע 4 מהלכים (או בסלנג...מנוע 4 פעימות) 

מאת    [ 02/06/2007 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 11327 פעמים ]

בחירת שמן המנוע יכולה להוות עבורך גורם פעוט ופשוט למדיי שאותו תשאיר למכונאי האהוב עליך. או לחילופין, לגזול חלק ניכר מזמנך הפנוי עם בת הזוג ו/או הילדים. כבר בעיה, נכון?! למעשה, שאלת המיליון דולר שמצליחה להטריד רוכבים רבים הנה "איזה סוג שמן מתאים למכונה שבאופנוע או הקטנוע הפרטי שלי?" ובכן, על סוגיה זו נתחיל לענות הפעם, ונסכם במאמר נוסף... בעתיד. או בקורס וידאו ייחודי שאפיק בקרוב.

שחר לוי, 
מחבר הספר ומנהל סדנת הבוטיק ובית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'

אבל רגע אחד בבקשה... בטרם נתחיל הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) 

ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

ובכן, בטרם נבין את עיקרי הדברים בנושא שמני מנוע המיועדים למכונה שבאופנוע, הבה נסכם ונאמר כי בחירת שמן המנוע הנכון (משיקולי צמיגות בעיקר) והחלפתו בתדירות המתאימה על-פי אופי פעולת המנוע הספציפי, על-פי אופי הרכיבה שלך ועל-פי אופי האקלים השורר סביבנו, יהיו תמיד זולים עשרות מונים בהשוואה לשיפוץ מנוע חלקי או שיפוץ מנוע מלא. במידה וניתן יהיה לבצעו בכלל...

תפקידי שמן המנוע
שמנים המיועדים למנועי בעירה פנימית (אופנועים, לדוגמה) מיוצרים מאיזשהו "בסיס" המופק מנפט גולמי ומתוספים שונים ומשונים הקובעים הלכה למעשה את תכונותיהם הספציפיות. השילוב בין הבסיס לתוספים ובעיקר אופן פעולתם המשולב של אלו האחרונים קובעים את ייעודו של השמן, כאשר על התוספים מוטלת האחריות למנוע את הקצפתו והתחמצנותו של השמן, על יצירת שכבת הפרדה והקטנת השחיקה בין חלקי המנוע הנייחים לבין אלו הניידים, על הסעת ופינוי חום עודף במנוע ועוד.

דירוג הצמיגות של השמן
הנתון הראשון שיש לבחון בעת בחירת שמן המנוע הוא 'דירוג הצמיגות' המוגדר ע"י תקןSAE - Society of Automotive Engineers. 'דירוג הצמיגות' מבטא את רמת התנגדותו של השמן לזרימה, מוצג על-ידי הספרות הבאות: 5, 10, 20, 40, 50 ו- 60, ואמור להבהיר לך כי בכל טמפרטורה שתבחן, שמן בצמיגות SAE 30 יהיה סמיך יותר בהשוואה לשמן בצמיגות SAE 5. למעשה, רוב שמני המנוע הנם 'רב דרגתיים' ובכך מאפשרים למנוע לעבוד כמה שיותר "נכון", הן כשהוא קר (טמפ' חדר) והן כשהוא מתחמם לטמפ' העבודה הייעודית לו (80-200 מעלות צלסיוס).

שמן רב דרגתי - מנוע קר, מתחמם וחם
כאשר המנוע קר ו/או עד שהוא מתחמם לטמפ' העבודה שלו יש צורך לספק לו שמן "נוזלי" שיוכל להגיע מהר ובקלות לאזורים הגבוהים ביותר. האות W הנגזרת מהמילה "Winter" המופיעה תמיד בסמוך למספר השמאלי כדוגמת 10W, מייצגת את צמיגות השמן בטמפרטורה נמוכה, כאשר תפקידך לבחור את השמן בעל הצמיגות הנ-מ-ו-כ-ה ביותר. זהו כלל האצבע מבחינתך...

לעומת זאת, כאשר המנוע מתחמם, יש צורך לוודא כי צמיגותו של השמן לא תקטן יתר על המידה בשל התחממותו. המספר מימין לאות W, מורה על צמיגות השמן כאשר הוא מתחמם לטמפ' של 100 מעלות צלסיוס. משימתך הפעם היא לבחור את השמן בעל הצמיגות ה-ג-ב-ו-ה-ה ביותר! זהו כלל האצבע. לעולם...

עדיין, שיקול הדעת שלך הוא שקובע
הבעיה העיקרית בבחירת שמן דליל מאוד בטמפ' נמוכה ובמקביל בעל צמיגות גבוהה בטמפ' גבוהות, היא בלאי מואץ של התוספים האחראים על טווח הצמיגויות הנ"ל. בלאי זה מחייב אותך לזכור כי אמנם אתה מספק למנוע של המכונה שבאופנוע או הקטנוע הפרטי שלך את המיטב, מבחינת הדם הזורם בעורקיה, אבל אין לך ברירה אלא להחליפו בתדירות גבוהה יחסית. עדיין, חובה לדעת כי כל יצרני האופנועים מציינים בספרוני הרכב ו/או בספרי התחזוקה איזשהו טווח צמיגויות שמאפשר לך לבצע את ההחלטות הנבונות בהתאם לשיקול דעתך ובהתאם לאותם פרמטרים שהוזכרו בפסקה הראשונה.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה! :-)

ואל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב