דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחן מנהלים 

מאת    [ 04/11/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2703 פעמים ]

פעם שולחנות מנהלים שימשו בעיקר את בעלי התפקידים בדרגות הניהוליות הגבוהות, והיו סוג של סמל סטטוס. היום זוהי נחלתו של כל מי שמעוניין לשפר את האיכות ואת היעילות של סביבת עבודתו. מדובר בעניין פונקציונלי ופרקטי לחלוטין, שאין הרבה קשר בינו ולבין המעמד של העובד בחברה.

שימושיות רבת ערך

נתייחס קודם לעניין הפונקציונלי. שולחנות מנהלים הם הרבה יותר משולחנות נטו. כשבוחרים שולחן למשרד יש לקחת בחשבון את התכנון הארגונומי ואת השאלה האם העובד, עבורו נרכש הפריט, יושב מול שולחנו שעות רבות ביום או לא. לשולחות מנהלים שונים ישנם פתרונות אחסון שונים, הכוללים בין היתר עגלות אחסון מעוצבות שנותנות מענה מודרני לשמירה על כל החומרים הנחוצים. לכן, על מתכנן הרכישה לסמן לעצמו – מה הם הצרכים הספציפיים של העובד שלו? רק אחרי שהצרכים האלה ברורים, ניתן לבחור בפריט שייתן את הפתרון האופטימלי. לפעמים עדיף לבחור בשולחן קטן וצנוע יחסית. ייתכן שמבחינה שימושית העובד לא צריך יותר מזה או אולי כדי לא לעודד אותו לבלות יותר מדי זמן במשרדו, במידה שהתפקיד שלו דורש ניידות בין סניפי החברה, בפגישות עם לקוחות וכדומה.

העיצוב של שולחנות מנהלים

חשוב לזכור דבר אחד בסיסי בעת בחינה של שולחנות מנהלים: מידותיו של החדר בתוכו יוצב השולחן מהוות פרמטר מרכזי, אפילו קריטי, במערך השיקולים. אם המשרד אינו גדול במיוחד (רוב המשרדים הם חדרים קטנים יחסית), נשתדל לא להעמיס עליו שולחן מאסיבי. מבחינה עיצובית, הניגודיות הזו לא נראית טוב, יוצרת רושם של משרד מבולגן, עמוס ומורכב מאוסף אקלקטי מדי של דברים, שאינם בהכרח קשורים אחד לשני. בנוסף, אם מדובר בחדר קטן, כדאי להתאים לו שולחן המתהדר בפלטת זכוכית שקופה, שביכולתה ליצור אווירה של חדר גדול ומרווח יותר. הכלל הראשון בבחירת ריהוט משרדי הוא לחשוב מהם היתרונות והחסרונות של החלל שעבורו מיועד הפריט, ואז לאזן אותם עם השולחן החדש. כמו כן, חשוב גם לקחת בחשבון את הפריטים האחרים שכבר נמצאים בחדר (ארונות, כסאות וכדומה).

התאמה בין שולחנות מנהלים לאווירת המשרד

כל מה שנמצא במשרד משקף את האופי הייחודי שלו, אך קשה לחשוב על פריט ריהוט אחר שעושה זאת טוב יותר מאשר שולחנות מנהלים. לכן, אם מדובר בחברה דינמית, צעירה ומודרנית השואפת לשדר את כל התכונות הללו לקהל הלקוחות ולשותפים שלה - על השולחנות בה להיראות בהתאם. עדיף שהשולחנות בחברה כזו יהיו עשויים מחומרים קרים כגון זכוכית על כל גווניה, מתכת או פלסטיק יצוק צבעוני. שולחנות מנהלים אלה משדרים אופי צעיר ונמרץ. לעומת זאת, בחברה ותיקה השואפת להקרין אמינות, סולידיות, יוקרה ומכובדות באמצעות העיצוב שלה, על שולחנות מנהלים להיות עשויים בעיקר מעץ, בצבעים כהים ובגימורים איכותיים. מידותיהם של שולחנות אלה יהיו רחבות ומרשימות.

גלרייית שולחנות משרדיים

לא לשכוח גם את הגמישות

דבר אחרון לסיום - שולחנות מנהלים חייבים להיות גמישים או יותר נכון - בעלי יכולת להתכוונן. הכוונה היא שהם חייבים לכלול אופציה ל:
•    שינוי זווית המשענת
•    שינוי הגובה מהרצפה
•    התאמה של הידיות לגובה הידיים כל אחד מאיתנו הוא בעל העדפות פיזיולוגיות שונות ומבנה גוף ייחודי. לכן, כשאנחנו קונים שולחנות מנהלים, הם חייבים להיות מותאמים קודם כל למבנה הגוף שלנו. הרי בסופו של דבר נבלה מולם בחלק לא קטן של היום.

מאמר פורסם ע"י חברת פיטרו מיישמת מדי יום את סיסמת Dress your space - פתרונות מעוצבים, אופנתיים, יעילים, נוחים וחדשניים לסביבות עבודה ולחללים ציבוריים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב