שיווק במדיה חברתית - הגדרת מטרות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק במדיה חברתית - הגדרת מטרות 

מאת    [ 04/11/2010 ]
מילים במאמר: 485   [ נצפה 3677 פעמים ]

 
 

בשנתיים האחרונות, חלו שינויים מהותיים בתנועת הגולשים באינטרנט, ומהפכת הווב 2.0 המדוברת קרמה לה עור וגידים. כך, קמו אתרים ופלטפורמות המאפשרים לגולשים ליצור תוכן, וצרכני התוכן המסורתיים הפכו ל"יצרכנים" – יצרני צרכנים של תוכן.   
  כתוצאה משינוי זה, שנת 2009 סומנה כשנת מהפך הכוחות – השנה הראשונה בה המדיות החברתיות הפכו לפופולריות יותר מהמדיות המסורתיות, ופייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם, הפך ליותר פופולרי מגוגל אשר עד שנה זו שלט בכיפה.

האינטרנט של שנת 2010, צופן בחובו הזדמנויות ואתגרים לארגונים, אשר נדרשים להגדיר מחדש את אפיקי הפעילות המקוונים שלהם ולגבש אסטרטגיה של פעילות ברשתות חברתיות.

מאמר זה הנו הראשון מבין סדרת מאמרים העוסקת בשיוק במדיה חברתית, ויעסוק בשלב הראשון של גיבוש האסטרטגיה הארגונית ברשתות החברתיות – שלב הגדרת המטרות.

כאשר אנו ניגשים להגדרת המטרות של פעילות שיווק ברשתות חברתיות, יש לזכור כי שיווק באינטרנט – בהשוואה לשיווק מסורתי - הוא מדיד, וכי שיווק ברשתות חברתיות – בהשוואה לשיווק מסורתי באינטרנט – הוא דו כיווני. כמו כן, יש לזכור כי עולם הווב 2.0, מורכב מהרבה פרטים אליהם יש להתייחס באופן שונה, וכי השיווק במדיה חברתית צריך להיעשות במגוון גדול של מסרים, למגוון גדול של קהלי יעד.

כך, הפעילות ברשתות החברתיות לא צריכה להתמקד בהעברה של מסר אחד להמון, אלא ביצירת מערכת יחסים עם הלקוחות, יצירה של שיח והשתתפות בו, ולמידה מתוך שיח זה.

באופן ממוקד, להלן מספר מטרות אותן ניתן להציב בפעילות השיווק ברשתות חברתיות:


    • העלאת המודעות למותג / ארגון – יצירת תוכן התומך בתדמית המותג / ארגון והפצתו. בידול המותג / ארגון והדגשת היתרונות היחסיים שלו.
    • ניהול מוניטין מקוון – השפעה על תפיסת הארגון או המותג שלנו במרחב החברתי, על ידי השתתפות בשיח המקוון באופן מקצועי ואיכותי. ניטור המדיה החברתית והשתתפות בשיח בנושאים הקשורים למותג / ארגון בצורה המשרתת את המותג.
    • אנגייג'מנט -הנעת הגולשים לפעולה. 
    • הגדלת תנועת המבקרים הרלוונטיים באתר – פעילות אשר מטרתה להגדיל את תנועת המבקרים באתר שלך, וזאת על ידי הפצת תכנים מתוך האתר באמצעות כלים חברתיים ואתרי תוכן של משתמשים (דוגמת אתר מאמרים).
    • טיוב מקומות במנועי חיפוש – הפעילות במדיה החברתית יכולה וצריכה לשרת גם את אפיקי הפעילות המקוונת האחרים – ובמיוחד גוגל. כך, נעשה שימוש בכלים של המדיה החברתית לצורך הגדלת החשיפה של המותג בהקשרים נכונים, תוך קישור לאתר.
    • העלאת יחס ההמרה של האתר – בניית יחסי האמון עם הלקוח מתפרשת גם למרחב החברתי ברשת, ולקוח המאמין במותג שלך – ירצה יותר לעשות אתך עסקים.


כפי שאולי הבחנתם, רשימת מטרות זו נגזרת במידה מסויימת מנסיוני בשיווק באינטרנט בכלל, ולא מגבילה עצמה רק לתחום הרשתות החברתיות – אלא יוצאת גם לאתר הארגון / המותג. הסיבה לכך, היא שכל פעילות שיווק ברשתות חברתיות, צריכה לטעמי להתחיל בארגון, ולשרת את מטרות הארגון והנוכחות המקוונת שלו באופן אינטגרלי.

באופן דומה, מדידת ההצלחה של פעילות השיווק ברשתות החברתיות – צריכה גם היא לצאת ממתחם הרשתות החברתיות, ולכלול בה גם את תנועת המבקרים באתר הארגון/ מותג. על כך במאמרים הבאים.

מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב