דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חומר חקירה 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3371 פעמים ]

דניאל נחקר במשטרה בחשד לביצוע עבירות מין. לאחר חקירה ארוכה ומתישה, הודיע לו החוקר כי על סמך חומר החקירה, הוחלט להגיש נגדו כתב אישום. עד אותו הרגע דניאל לא שמע מעולם את המילים חומר חקירה או תיק חקירה, לא היה לו מושג מה נמצא שם ואיך זה יכול להשפיע עליו.

חומר חקירה הוא מכלול כל העדויות, התצהירים והראיות שאוספת המשטרה והפרקליטות לפני הגשת כתב האישום. במילים פשוטות,  מדובר בהוכחות שלדעת המשטרה מוצאות אותך אשם בעבירה ועל סמך הוכחות אילו, היא פועלת.

דניאל, שאת חקירתו עבר ללא קבלת ייעוץ משפטי מקדים, מיהר להרים טלפון לעו"ד פלילי, להבין מה מכיל חומר החקירה ואיך הכי נכון להתנהל מכאן ואילך. צעד חיוני בהמשך ההתנהלות הפלילית שלו.

איך מתנהלים עם חומר חקירה

-          החוק קובע כי הנאשם יכול לקבל לידיו את חומר החקירה, לעיין וללמוד אותו. זאת במטרה להבין מול מה הוא עומד ומה יש למשטרה ולפרקליטות נגדו. רק עו"ד פלילי יכול להבין לעומק את חומר החקירה ויותר מזה, יכול להסיק מה זה אומר מבחינה משפטית. תצהיר של שכנה שנראה לכם זניח, יכול לסתור את האליבי שלכם ובכך להזיק למעמדכם במהלך המשפט. מילה שאמרתם במהלך החקירה, יכולה להפליל אתכם. כאשר חומר החקירה מגיע לידיכם, חובה להעביר אותו לעו"ד פלילי המייצג אתכם.

-          לא פחות חשוב, סביר להניח שההוכחות והעדויות בחומר החקירה, הושגו בדרכים שונות. ראשית יש לוודא שכל חומר החקירה הושג בדרך לגיטימית ושאין מדובר בראיות שהושגו שלא כדין. כמו למשל האזנות או צילומים בשטח פרטי. עו"ד פלילי שמכיר את רזי החוק, יוכל לסייע לכם להגיש בקשה לשלול ראיות מסוימות, בטוענה שלא הושגו במסגרת החוק ותוך שמירה על זכויות האזרח שלכם.

-          מטרת הצגת חומר החקירה בפני הנאשם ועורך דינו, הינה בראש ובראשונה לאפשר לו לבסס הגנה העומדת בקנה אחד עם ראיות התביעה. לאחר בחינה של חומר החקירה, יידע עורך הדין שלכם מהי הדרך הטובה ביותר לפעול. כמו למשל, האם ללכת למשפט או לנסות לקדם עסקת טיעון.

-          על המשטרה והפרקליטות לספק לנאשם את כל חומר החקירה, כלומר כל מה שהושג במהלך חקירה פלילית ונמצא רלוונטי למקרה. לא פעם מגלים, במהלך חשיפת ראיות, שדברים מסוימים לא הגיעו לנאשם ולכן יש לפעול, באמצעות עו"ד פלילי, על מנת לקבל את כל החומר, ללא סייג.

-          חומר החקירה מסייע לעו"ד המייצג אותך בהכנת תחקור העדים. בעזרת חומר החקירה, הוא למד על מה מתבססת העדות, מה הנחקר או הנחקרת הולכים לומר ואיך הכי נכון לתקוף את הדברים.

התנהלות נכונה למול חומר חקירה, יכולה לעשות הבדל מהותי בהגנה שלכם ובטקטיקה בה אתם בוחרים. מדובר בלב ליבו של התיק ולכן כל התנהלות מולו, חייבת להיעשות במשנה זהירות ותוך התייעצות וייצוג נכון.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב