דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרחק הנגיעה שבין ברווזון לברבור ? סוד המימוש העצמי 

מאת    [ 02/06/2007 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3748 פעמים ]


א. צונאמי

מי מאתנו יכול לשכוח את האגדה המקסימה על הברווזון המכוער? מי מאתנו לא הרגיש/ה מתי שהוא במהלך חייו/ה כאילו מדובר בו/בה?
אכן כולנו משולים לברווזים מכוערים בשלב זה או אחר של חיינו. זוהי תולדה של אי הצלחה, אכזבה, שפיפות רוח, אי עמידה בתקוות שתלו בנו אחרים. לעיתים אפילו הופך הדבר לחלק מהדימוי העצמי שלנו ופוגם בביטחון העצמי ובגובה הרף שאנו מציבים לעצמנו לגבי תחנתנו הבאה בחיים.

הניסיון מלמד שבצד הברווזון המכוער השוכן בכל אחד מאתנו, מתגורר גם הברבור המהודר, בעל הצוואר הגאה, הלובן הבוהק והדרת המלכות. זהו בדיוק המרחק שבין הפוטנציאל האמיתי שלנו ובין אותם חלקים, זעירים בדרך כלל, שאותם הצלחנו לממש.

נכון שכולנו גדלנו על ברכי הגישה של הצנע לכת, של "יהללך זר ולא פיך", של השארת מקומן של המחמאות והתשבחות לאחרים. אלא שבינתיים השתנה העולם ללא הכר. תחילת המאה
ה - 21 מביאה אתה עולם הישגי, תחרותי, חומרני, אפילו אכזרי במידת מה.
בעולם כזה עלינו להבין את המשמעויות הנובעות מן הנורמות שהשתנו ולסגל לעצמנו דפוסי התנהגות שיאפשרו לנו לפלס דרכנו בהצלחה מירבית, תוך שאנו מפיקים את כל מה שניתן להפיק מהכשרון המולד שלנו, מהתכונות האישיות שלנו, מהניסיון שצברנו ומהמיומנויות שרכשנו.

אין זה שינוי של מה בכך. חלק מאתנו לא יסתגל אליו לעולם, וחלק אחר לא יהיה מוכן לשלם את המחיר הנובע ממנו. כדי להתמודד אתו כראוי עלינו לצלוח את גלי הצונאמי החברתי, הנורמטיבי, הבין אישי והאישיותי שהשנים האחרונות הביאו אל החופים השקטים של כל אחד מאתנו.

ב. אני משווק/ת?!

בכל פורום שבפניו הופעתי בשנים האחרונות מעוררת הכותרת של הסדנא שאני מעביר הרבה מחאות ותהיות. רבים אינם מבינים את משמעות המונח "שיווק עצמי" ושואלים בכנות רבה מה בעצם עומד מאחורי המשפט.

זכורה לי אשה צעירה ומוכשרת, בעלת כושר ביטוי בולט וביטחון עצמי לא מבוטל ששאלה בהתרסה: "מה בעצם עלי לשווק בשיווק עצמי? את מספר הנעליים שלי? את הגובה שלי? את המשקל שלי? ואם אהיה יותר נועזת, את היקף החזה שלי?".
התבוננתי בה ושאלתי את עצמי מה וכיצד לענות לה. לפתע חזרה אלי האגדה של אנדרסן ושאלתי אותה באופן רטורי מה בעצם הפך את הברווזון המכוער לברבור גאה? הרי מדובר באותו יצור עצמו. ההבדל היה יותר בתחום המודעות העצמית, ההכרה ביכולת, בהבנת השוני שבינו לבין האחרים. במרכז עמדה כל העת השאלה "מה באמת מיוחד בי? מהן ההשלכות והמשמעויות של הייחודיות שלי?".

בדיוק אותו דבר מונח ביסוד הגישה של השיווק העצמי. עלינו להכיר קודם כל ביכולותינו ובמגבלותינו.
עלינו למתוח את המותג שנקרא "אנחנו" למרחק הגדול ביותר ולפרוש את הכנפיים שלנו למרחב הגדול ביותר. משטח ההמראה שלנו הוא כל מה שהבאנו אתנו לתחנה בה אנו עומדים בחיים כיום, ולכן אם נרוץ מספיק מהר, ואם ננצל את התנופה שנותנים לנו הישגי העבר שלנו, ואם נדאה על גלי ההזדמנויות הנקרות בפנינו, נוכל למקם את התחנה הבאה של חיינו רחוק יותר וגבוה יותר ממה שנדמה לנו כיום.
לשם כך עלינו להראות מהו ה"ערך המוסף" שאנו מביאים אתנו, וזוהי בעצם תמציתו של השיווק העצמי.

אז בואו נרשום לפנינו: הברבור שבתוכנו שוכן במרחק נגיעה מהברווזון המכוער שנוצותיו מכסות אותנו תדיר. המהפך תלוי בעיקר בנו. לכן נשתדל לנהוג לפי הכללים של: "הכוח לשנות מה שניתן לשנות, האומץ להשלים עם מה שאי אפשר לשנות והתבונה להבדיל בין אלה לאלה".



אברהם אלון, M.B.A עוסק באימון ובפיתוח יכולות, מדריך ומנחה בסדנאות העוסקות בנושא ומקיים ייעוץ אישי לפי הצורך. ניתן לפנות לפי הכתובת: avallon1@walla.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב