דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשרים פרסומיים פשוטים 

מאת    [ 01/06/2007 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3406 פעמים ]

אני מזהיר מראש, שהדוגמאות המפורטות להלן אינן מוחלטות, ולפעמים הכול קורה בדיוק להיפך. אבל אם ניקח שני מצבים שההבדל ביניהם רק בפרט המצוין - אז כמעט תמיד הקשר יתקיים.

הקשר הישיר הראשון: ככל שמושקע כסף רב יותר בפרסום המוצר - כך גדלה התמורה מהפרסום. כולם יודעים זאת. אבל הרוב לא יודעים או שוכחים על הסעיפים השליליים של החוק הזה: ככל שמושקעים יותר אמצעים בפרסום - כך התמורה שמתקבלת בעבור כל יחידת השקעה הולכת וקטנה. אני אסביר: אתם משקיעים אלף ומצליחים למשוך עשרה לקוחות. אבל אם תשקיעו עשרת אלפים - אתם לא תמשכו 100 לקוחות כפי שהייתם אמורים (כי לאחר השקעה הגדולה פי עשרה אתם גם מצפים לתמורה הגדולה פי עשרה). לא, אתם תמשכו אולי 50, אולי 70 או 99, אבל כמעט אין סיכוי שתצליחו למשוך 100 לקוחות או יותר. היעילות של כל שקל נוסף קצת יותר קטנה מהקודם. וברגע מסוים הוצאות פרסום נוספות נעשות לא רווחיות, כאשר ההוצאות על משיכת לקוחות נוספים הן גדולות יותר מהרווח שמושג מהם.

הקשר השני: ככל שבין מודעות הפרסום מתקיימת תחרות גדולה יותר על תשומת לבו של הלקוח, כך הולכת וקטנה ההשפעה של כל מודעה.
להלן מספר דוגמאות: ישנה תחרות אדירה בין חברות המוכרות מחשבים. בעיתון פרסומות שמופץ בחינם אפשר למצוא שלושים-חמישים מודעות פרסום של חברות אלה. עד כמה גדולים הסיכויים שהקורא יקדיש את תשומת לבו לכל המודעות במידה שווה? ומה יקרה אם במקום לעיין בעיתון כזה בן אדם יקרא מודעת פרסום בגודל 4A שתהיה מוקדשת לחברה אחת?

ברוב המגזינים שמוקדשים למוצרי חשמל (טלפונים, מערכות סטריאו ווידיאו, מחשבים) מודעות הפרסום תופסות בין שליש למחצית מהתוכן. אבל בזמנו היה מגזין שבו כמעט לא היו פרסומות (רק של מגזינים מאותה ההוצאה). מיקום מודעת הפרסום במגזין כזה יכול היה להיות הרבה יותר מועיל בשל משיכת תשומת לב מוגברת.

המסקנה פשוטה: תשתדלו ככל האפשר להקטין את רמת התחרות של הפרסומת שלכם עם פרסומות אחרות.

הקשר הבא בתחום הפרסום: ככל שישנם אפיקי פרסום מגוונים יותר שמשפיעים על הצרכן - כך יותר טוב.

במקום להשקיע מיליון בפרסומת בעיתון אחד, עדיף לפרק את הסכום הזה לחלקים, ולפרסם בכמה עיתונים, בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. כאשר המידע מתקבל מכמה מקורות בו זמנית, הצרכן נוטה להאמין לו יותר מאשר למידע המתקבל ממקור אחד. נוצרת תופעת הסינרגיה, בה 3=1+1.המסקנה פשוטה: תשתדלו ככל האפשר להגדיל בצורה הגיונית את כמות אפיקי הפרסום ואת גיוונם.
אלי שביט - מייסד ומנהל הפרוייקט
www.HomeBiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים.
באתר תוכל לקבל רעיונות פוטנציאליים ומקוריים להקמת עסקים, וכן טיפים ועצות לקידום, שיווק וניהול עסקים קיימים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב