דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד הקסם של מסכי המגע 

מאת    [ 01/06/2007 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 2853 פעמים ]

סוד הקסם של מסכי המגע.

   אנו רואים אותם במחשבי מחברת. מחשבי כף יד, בטלפונים ניידים ואפילו במכונות צילום. אנו פוגשים בהם יותר ויותר. בבנק, במסעדה, בקניון ובשדה התעופה. עוד מעט הם יגיעו אלינו הביתה. מה סוד הקסם שלהם? מה מיוחד בהם במסכי המגע?
מסכי המגע מיוחדים בכך שהם מהווים את אביזר הקלט הידידותי והאינסטינקטיבי ביותר.הדבר הראשון שתינוק עושה כשהוא רואה משהו הוא להושיט את היד וליגוע בו. לחוש אותו.
ואולי לשחק איתו. הקשר בין העין והיד הינו דבר בסיסי וראשוני ואינו מצריך תהליכי מחשבה מורכבים. 
בדומה לנגיעה האינסטינקטיבית של התינוק, מבט העין אל עבר האוביקט והבחירה בו באמצעות האצבע עושה את מסכי המגע לאביזר הקלט הפשוט והמהיר ביותר. . תמיד יהיה הרבה יותר נוח וקל לגעת במה שאנו רואים, מאשר לכוון את הסמן באמצעות העכבר, ואז ללחוץ על הקליק.
                    ראייה > נגיעה > בחירה  הנגיעה במסך המגע זהה לביצוע קליק של העכבר. כלומר נגיעה על פני המסך באמצעות האצבע (או עט מיוחדת) זהה להזזת העכבר לאותה נקודה וביצוע קליק. תוכנות מוצלחות מוסיפות עוד מימד של משוב מעניין למשתמש בעת הנגיעה. המשוב יכול להיות באמצעות צליל או גרפיקה מתחלפת. בצורה כזו המחשב מגיב.הוא דינמי. כמעט חי. בעת הנגיעה מתרחשים דברים , וגם יישום משעמם הופך לחוויה ומשחק.

חדשנות ואלגנטיותבמסכי המגע יש גם מימד המשדר חדשנות ואלגנטיות. במקום אביזר קלט בעל הרבה כפתורים מסוגים שונים. מסך המגע מהווה מוצר אלגנטי חלק ונקי עם גרפיקה ועם אפשרות לשינוי במידת הצורך. במקומות כמו אולמות תצוגה, מסעדות מסך המגע משמש גם כאלמנט תדמיתי המשדר יוקרה.

כיצד מסכי המגע בנויים?
מסך המגע מורכב מגלאי הרגיש לנגיעה המורכב על פני התצוגה, המתחבר לחיבור היו.אס.בי או החיבור הסריאלי של המחשב  
הגלאי הינו שקוף ומותקן בחזית המסך/תצוגה כך שאינו מפריע לראות את התמונה. בעת הנגיעה מועברים מהגלאי למחשב נתונים לגבי מיקום הנגיעה. המחשב מקבל את הנתונים האלה ומתרגם אותם ללחיצת עכבר. ישנן מספר טכנולוגיות של מסכי מגע הפופולריות שביניהן הן:טכנולוגיה רסיסטיבית - מורכב משני משטחים שבעת נגיעה נוצר לחץ ביניהם - הוא הנפוץ ביותר בשל הדיוק הרב שלו והיכולת לעבוד גם עם עט מיוחד (stylus) ולא רק עם האצבע.טכנולוגיה קיבולית- זכוכית המצופה בחומר מוליך בעת הנגיעה מתבצעת פריקה של זרם חשמלי המאפשרת את זיהוי מיקום המגע.טכנולוגית אינפרא אדום- רשת שתי וערב של לדים פולטי אור אינפרא אדום כאשר מהצד השני גלאים.בעת המגע נחתכות שתי קרני אור אינפרא אדום בציר ה - X וציר ה ?Y דבר המאפשר את גילוי נקודת המגע.
טכנולוגית גלי שטח - על פני סנסור המגע משודר גל אקוסטי. תדר הגל משתנה. הגל מוחזר מנקודות שונות על פני המשטח בהתאם לתדר. בעת המגע הגל משוכך בהתאם לנקודת המגע.
טכנולוגית מולטי פוינט - טכנולוגיה חדשה המזהה מגע במספר מקומות על פני המסך. מסכי המגע מותאמים לסביבת העבודה בה ישהו, מסכי המגע לעמדות לקהל הרחב המוצבים בקניונים יהיו בעלי זכוכית משוריינת או ציפוי למניעת ואנדליזם.

קיט שדרוג למגע
אחד הפיתוחים המעניינים בתחום הינו קיט השדרוג למגע. קיט השדרוג למגע מאפשר לשדרג כל מסך קיים למסך מגע בצורה קלה ופשוטה. אלמנט המגע מותקן בצורה חיצונית ומאפשר מאותו רגע להפעיל את המחשב בנגיעת אצבע קלה.

 מי משתמש במסכי המגע?מסכי המגע משמשים במגוון רחב של ישומים ופתרונות. נציין רק על קצה המזלג מספר קטן מהם .

תוכנות לילדים בחינוך המיוחד ובגיל הרך ?  מסך המגע מתאים במיוחד לילדים בגיל הרך מאחר שזוהי הצורה הטבעית והבסיסית של בחירה באמצעות האצבע. לילדים בגיל נמוך עדיין אין את הכישורים המוטוריים להשתמש בעכבר, ואינם יכולים לעשות את הקישור של פעולה תגובה שמצריך השימוש בעכבר. מסך המגע מהווה כלי נהדר לקידום הילדים במחשב לפיתוח כישורים קוגניטיביים באמצעות לומדות מתאימות. מהווה כלי נהדר לקידום הילדים ומאפשר להם הן התקדמות מבחינה קוגניטיבית והן כלי לימודי המשלב משוב ועידוד להמשך ההתפתחות בצורה חווייתית.
בחירות ממוחשבות - מסכי המגע מהווים ממשק נוח ופשוט לשכבות אוכלוסיה שונות, גם מבוגרים שאינם יודעים להשתמש במחשב. מסך המגע מאפשר בצורה מהירה וקלה ביצוע בחירות מורכבות בהן יש לבחור מספר רב של מועמדים. (בחירות במדינת מרילנד).

דולפינים וקופים - כן. גם דולפינים וקופים השתמשו במסך מגע לצורך מחקרים על אינטליגנציה בבעלי חיים. במחקרים על הדולפינים נבנה מסך מגע מיוחד שהונח מתחת למים. מסעדות, בתי מלון, מרכזי טלמרקטינג, אולמות מסחר בבורסה - במקומות אלו העובדים נעזרים במסך המגע על מנת לקלוט נתונים במסגרת עבודתם. העבודה במסך המגע הינה חוסכת מזמן ההדרכה לעובד, ומאפשרת ממשק בשפות שונות בהתאם לשפת העובד. מהירות קליטת הנתונים מההווה חסכון בזמן, ומייעלת את העבודה. באולמות מסחר בורסאיות שם מהירות התגובה היא שם המשחק השימוש במסכי מגע מהווה יתרון אמיתי ותחרותי בשוק הפיננסי.  מסכי המגע הולכים וכובשים מקום גדול יותר ויותר בכל התחומים. אין ספק כי בקרוב נמצא אותם גם בסביבה הביתית, במחשב הביתי, במערכות בית חכם, שלטים ואפילו במוצרי החשמל הביתיים כגון מקררים ומכונות כביסה.   
ירון יצחק הוא מנכ"ל ישומים מסכי מגע
http://www.touchscreen.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב