דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בדודי שמש 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2294 פעמים ]

בכל רחבי העולם אנשים למדו כיצד לנצל אנרגיות טבעיות הזמינות בטבע בשפע, כדי לחסוך בצריכת החשמל ולצמצם את זיהום האוויר: בהולנד תחנות הרוח מנצלות את הרוח הזמינה לטובת הפקת אנרגיה. בקנדה טורבינות מים מאפשרות לנצל את האנרגיה הזמינה שניתן להפיק ממפלי מים גועשים. ובישראל דודי שמש מאפשרים לנצל את קרני השמש שמחממות אותנו במרבית חודשי השנה לטובת חימום מים.

דודי שמש הם אחת ההמצאות הירוקות החשובות ביותר, שכל אחד מאיתנו משתמש בה מדי יום ביומו. ממשלת ישראל כבר בשנות ה- 70 השכילה לנצל את מזג האוויר השמשי המאפיין את אזורנו, וחוקקה חוק המחייב התקנת דודי שמש בכל בניין או מבנה מגורים (למעט בבניינים שבהם שטח הגג אינו גדול מספיק עבור דודי שמש לכל הדיירים). דודי השמש מאפשרים לנו לחמם את המים שלנו ללא כל צורך בשימוש באנרגיית חשמל. בכך אנו לא רק חוסכים כסף בצריכת החשמל החודשית שלנו, אלא גם תורמים לאיכות הסביבה. רק בחודשי החורף, כאשר הטמפרטורות צונחות וקרני השמש אינן חזקות דיין כדי לחמם את כל המים הדרושים לנו, אנו מפעילים את מאיץ החום החשמלי המותקן בדוד, על מנת שיסייע בחימום המים.

כדי שדודי השמש ימלאו את ייעודם גם בחורף וגם בכל חודש וחודש בשנה, חשוב להקפיד על תחזוקה נאותה של דודי השמש. אחד הצעדים החשובים שיש לנקוט הוא דאגה לניקיונם של קולטי שמש. קולטי השמש מותקנים על גג הבית שלנו כשהם פונים בשיפוע לכיוון דרום, כדי להבטיח קליטה מקסימלית של קרני השמש בשעות צהרי היום (אז הקרינה היא החזקה ביותר). אולם כאשר קולטי השמש מלוכלכים ושטח הפנים שלכם מכוסה באבק, חול, שאריות צבע, זפת או לשלשת ציפורים, יכולת הקליטה שלהם קטנה. משמעות הדבר היא שהם מחממים את המים שלנו במשך זמן רב יותר, ולעיתים גם לא מצליחים לחמם אותם כנדרש. לכן, כדאי לנקות את קולטי השמש אחת לכמה חודשים כדי להבטיח קליטה מקסימלית של קרני השמש.

עוד צעד חשוב בתחזוקת דוד שמש קשור למאיץ החום שלהם. כאמור, תפקידו של מאיץ החום הוא לסייע בחימום המים באמצעות אנרגיית חשמל כאשר אין מספיק שמש. הצרה היא, שהמים בישראל רוויי אבנית, אשר נוטה להצטבר סביב מאיץ החום ולפגוע ביעילות תפקודו. מאיץ חום שהצטברה סביבו אבנית לא יצליח לחמם את המים שבדוד, או לחלופין יידרש לו זמן רב יותר כדי לחמם את המים. במצב שכזה צריכת החשמל שלנו גדלה ועימה גם ההוצאות החודשיות שלנו. לכן, מומלץ להחליף את מאיץ החום של דודי השמש אחת לתקופה, כדי להבטיח שלא ניתקע באמצע חודש ינואר ללא מים חמים.

לסיכום, דודי שמש הם המצאה נפלאה מאין כמוה. הם מקלים על חיינו, מצמצמים את הוצאות החשמל שלנו וידידותיים לסביבה. אולם כדי שדודי השמש ימלאו את ייעודם באופן המיטבי, עלינו לדאוג לתחזוקתם השוטפת של דודי השמש ושל קולטי השמש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב