דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייתרונות של חיתוך עץ בלייזר 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 4111 פעמים ]

מלאכת העבודה בעץ היא עתיקת יומין, אבל כבר מזמן יותר מנגרות בלבד. אנשים רבים נהנים לפסל ולגלף בעצים. אבל מדובר ביותר מרק תחביב - העץ הינו חומר גלם נהדר ליצירת כלים, רהיטים, דגמים, יצירות אמנות ועוד. בשביל עבודה בעץ יש צורך חיוני בחיתוך ופיסול העץ. ישנו מגוון רב של כלים וטכניקות לחיתוך בעץ. בשביל עבודת חיתוך גסה ניתן כמובן להשתמש במסור הישן והטוב, במסורים חשמליים כדוגמת דיסק חיתוך ומסור אנכי (ג'קסון), או מכונות חיתוך מורכבות יותר שתוכלו למצוא במפעלים.

 

בשביל חיתוך עדין ומורכב יותר, אפשר להשתמש בסכינים ומפסלות. גם כאן יש מגוון רחב של מפסלות שנחלק בראש ובראשונה לפי שני קריטריונים: צורת הקצה החותך של המפסלת וצורת צוואר המפסלת. מבחינת הקצה החותך ניתן למצוא קצה ישר, מלוכסן, מעוגל, חצי מעוגל ובזווית V. מבחינת הצורה של צוואר המפסלת, הוא עשוי להיות ישר, בעל כיפוף קצר או ארוך וישר עם התעקלות כפית לקראת הקצה החותך. כמובן שניתן לשלב כל וריאציה בקריטריון הראשון עם וריאציה בקריטריון השני, לדוגמה מפסלת בעלת צוואר ישר עם קצה חותך מלוכסן.

 

כפי שניתן לראות, מדובר במגוון עצום ואם אתם לא מגלפים בעץ בתור תחביב, עדיף שלא תתחילו לרכוש מפסלות למיניהן כי מדובר בהוצאה יקרה שהולכת ומתרבה...אם אתם זקוקים לשירותי חיתוך בעץ, זה המקום לשקול חיתוך עץ בלייזר. יש לחיתוך שכזה מספר יתרונות על פני טכניקות אחרות:

 

- זוהי טכניקה המאפשרת דיוק רב בתכנון החיתוך וכמובן שגם עם ביצועו. מכיוון שחיתוך בלייזר זו טכנולוגיה שבה המחשב מנחה את קרן הלייזר, טכניקה זו הולכת ומתפתחת עם השיפור ביכולות המחשוב של ימינו. משרטוט ממוחשב של המוצר בו אנו חפצים, ליישום תוכנית חיתוך ועד ביצוע אוטומטי של החיתוך - כל התהליך מתבצע דרך תוכנות חדשניות ומדויקות.

 

- מדובר בטכניקה מהירה ונקייה - החיתוך נעשה ללא שבבים וכך נשמרת סביבה נקייה, כמו כן החלק המעובד נותר נקי וחלק. כלומר שאין צורך בעיבוד נוסף, בניגוד לחיתוך ידני אשר דורש גם הקצעה וגימור.

 

- בגלל שהחיתוך מבוצע ע"י תוכנת מחשב, ניתן להשיג עותקים רבים וזהים של אותו חיתוך, במידה ויש צורך בכך. גם מכונות חיתוך פשוטות יותר מסוגלות לכך, אך בעלות הפעלה שלאו דווקא יורדת עם העלייה במספר העותקים.

 

- בנוסף לחיתוך עצמו אפשר גם לבצע חריטה בלייזר על מגוון רחב של עצים, לקבלת תחריטים וגוונים שונים על גבי העץ. כל זה נעשה באופן מהיר ויעיל יותר מאשר גילוף עדין בעזרת מפלסת בעץ, או צביעתו בגוונים שונים של לכה.

 

 

Fresh הינה חברה צעירה ודינאמית המתמחה בייעוץ, קידום עסקים באינטרנט ושיווק אלקטרוני על ידי מתן פתרונות חכמים לעסקים קטנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב