בעלת מכון יופי, שלומדת כיצד לנהל מכון קוסמטיקה מצליח באקדמיה לניהול ושיווק של הלגה, סיפרה שחלק ניכר מזמנה מוקדש למרדפים אחרי הכסף. היו לה לקוחות נפלאים ולמרבה הצער, חלקם לא הקפידו על תשלומים. כתוצאה מכך היא עבדה מאוד קשה אבל הכניסה מעט מידי כסף בסוף החודש.
היא שמה לב שגם כשהיא רצתה ללכת לקראת חלק מהלקוחות האלה, היה ממש קשה להביא אותם לטיפול הבא – הם פשוט לא הגיעו. זה גרם לבעיה כפולה כי כעת אי אפשר היה אפילו לספק להם את השירות או להיכנס איתם לתקשורת טובה.
היא רצתה לדעת מה ניתן לעשות בקשר לזה ומכיוון שתלמידות רבות הזדהו עם הבעיה, חשוב לי להציג בפניך פתרון מעשי וקל ליישום.
הרעיון הוא לבחור את הלקוחות שאיתם תרצי להמשיך בעתיד... בדרך מאוד מקורית.
עברי על רשימת הלקוחות והכיני רשימה של כל אלה שחייבים לך סכום מסוים שעליו תחליטי, נניח 200 ש"ח.
עברי על הרשימה החדשה הזאת והחליטי את מי תרצי לשמור כלקוחות.
צלצלי והודיעי להם שאת מוחקת את החוב.
נשמע מוזר?
הנקודה היא שהם הפסיקו להגיע בגלל החוב, ובעיקר בגלל תחושת אשמה.
הפעולה הזו היא פעולה של סלקציה. את בוחרת רק את אותם לקוחות שלא הגדילו את החוב מעל סכום מסוים, ונפטרת מלקוחות גרועים ובעלי חוב שלא התביישו להמשיך לבקש שירותים במכון למרות החוב המצטבר. הלקוחות שאיתם תחדשי את הקשר יהפכו ללקוחות טובים ונאמנים ועכשיו, כתוצאה מהניסיון, הם גם לא יצברו חובות נוספים.
כך תעבדי הרבה פחות ותרוויחי הרבה יותר!
הלגה רקנטי, קוסמטיקאית פארא-רפואית מומחית, בעלת נסיון, וותק ומוניטין של למעלה מ 20 שנה. המייסדת והבעלים של מכון הלגה. מרכזים קוסמטיים ורפואיים
אפשר למצוא אותנו גם בפייסבוק