דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם יחסי הגומלין בין שפה, מחשבה ומציאות? 

מאת    [ 01/11/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2986 פעמים ]

מהם יחסי הגומלין בין שפה, מחשבה ומציאות? / מאת יואב ברנזון

 

 

שפה

 

שפה היא הבסיס להגדרת המציאות ולתפיסת המציאות. השפה היא המקור והיא למעשה זו שקובעת את המציאות הסופית, משום שהיא מתארת לאדם את מה שהוא רואה.

 

שפה אלימה תוביל למחשבות אלימות ובסופו של דבר להתנהגות אלימה ולמציאות אגרסיבית. השפה היא אבן היסוד לכלל התרבות האנושית, וללא שפה, אותיות ומילים המין האנושי לא היה מתפתח כלל.

 

 

 

מחשבה

 

מחשבות הן תוצאה של שפה. המחשבה היא האופן בו אנחנו מנסים להבין את המציאות, לתפוס אותה, לפרש אותה. פירוש זה נעשה על ידי עולם המושגים שלנו.

  

לכן, המציאות שאנו רואים אף פעם אינה עומדת בפני עצמה אלא היא תוצאה של סינון, ניתוח, פירוש והפרדה שהמחשבות שלנו עושות עבורנו. איננו מסוגלים לתפוס את המציאות כפי שהיא אלא תמיד דרך מחשבותינו.

   

 

 

מציאות

 

המציאות היא רבת פנים ורבת שכבות. היא אינה מקשה אחת, היא אינה אובייקטיבית, היא אינה קבועה והיא אינה נצחית. היא דינמיקה משתנה ורבת פנים שאנו רואים כל פעם חלק מזערי וקטן ממנה.

 

אין מציאות מוחלטת אלא רק מציאות סובייקטיבית. כל סובייקט, כלומר כל אדם, רואה את אותה המציאות בצורה שונה, על פי המחשבות שלו שבנויות על בסיס השפה בה הוא משתמש ועל סמך המושגים אותם הוא מכיר. 

 

 

 

חשיבות השפה

 

שינוי של המציאות ושינוי של המחשבות כרוך בשינוי של השפה ושל מושגי היסוד. בלעדיהם לא ייתכן שינוי. כל עוד אדם מאמין ומשתמש באותם המושגים ובאותם הסמלים והערכים - המציאות שלו לעולם לא תשתנה.

 

שינוי שפה הוא הבסיס לכל שינוי כי שינוי מושגי היסוד והערכים מוביל לשינוי המחשבות, ומשם הדרך קצרה לשינוי ההתנהגות ולשינוי פירוש ותפיסת המציאות.

 

 

וטיפ לסיום: המציאות כפופה לשפה והיא תוצאה של השפה.

 

 

רקע כללי   יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום.    יואב ברנזון מוביל אנשים לפריצות דרך ולהצלחה בתחום האישי, הזוגי והעסקי ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לאחד המומחים המובילים בתחום בישראל ובעולם כולו. הוא מקבל לקוחות ישראליים וזרים מכל יבשות העולם ואף מגיע למפגשים אישיים בניו-יורק, ברלין ולונדון.    יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,060 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות והפיתוח העסקי.   ? שיטת GET   יואב ברנזון הוא ממציא שיטת GET - שיטה חדשנית, מהפכנית וייחודית לחלוטין הנחשבת לפריצת דרך עולמית. השיטה מביאה לשינוי התנהגותי ולגמילה מהירה ויעילה מדפוסי התמכרות, מתקיעויות ומהרגלים מזיקים וכרוניים. השיטה מבוססת על הנדסה מחדש של גנים במוח והיא מאפשרת גמילה ושינוי במהירות חסרת תקדים.   מדובר בתהליך הנפרס על פני 4 מפגשים בלבד, במהלכם הנטייה ההתמכרותית מדוכאת ונעלמת, ואינה שולטת עוד בהתנהגות המכור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב