דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי התאהבות ומדוע היא כמו סם? 

מאת    [ 01/11/2010 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 4983 פעמים ]

מהי התאהבות ומדוע היא כמו סם? / מאת יואב ברנזון

 

 

התאהבות היא סם

 

התאהבות היא סם לכל דבר. היא גורמת לאנשים להיות עיוורים, להרגיש תחושה של ריחוף לא מציאותי, היא כופה על אנשים לרדוף בכפייתיות אחריה, היא מערערת להם את התפקוד ואת החיים הרגילים, היא דוחפת אותם לאבד את עצמם, היא לעיתים קרובות מובילה אותם לטירוף ולשיגעון, לכאב ולסבל, לבכי ולאכזבה נוראית, לטראומה ולפחד.

 

התאהבות היא סם אבל היא אינה אסורה על פי חוק. אפילו היא הייתה אסורה - אנשים היו ממשיכים לצרוך אותה, כי היא מפתה בעוצמתה, כי היא סם חזק מאוד, סם זול וזמין שמחולק בחינם ואין עליו שום איסור חוקי.

 

 

 

התמכרות היא חוסר יכולת לשלוט על התנהגות מזיקה

 

מהי התמכרות? כל התמכרות היא למעשה התנהגות מזיקה שאין אפשרות לשלוט בה. אם אתם צורכים סם מסוכן ואתם מבינים שהוא מזיק לכם, אבל אינכם מסוגלים לשלוט בעצמכם - אתם מכורים.

 

גם התאהבות עונה להגדרה של התמכרות אם למשל, אתם ממשיכים להיות בקשר עם אדם שמזיק לכם, פוגע בכם, מדרדר אותכם ומכאיב לכם - אבל אתם "מאוהבים" בו ואינכם מסוגלים לוותר עליו.

   

 

 

מדוע החברה שלך ממשיכה לצאת עם בחור שרק פוגע בה?

 

בטוח קרה לכם שהחבר או החברה שלכם התאהבו והתמכרו לאדם שהם הכירו. ישבתם איתם וניסיתם להסביר להם בצורה הגיונית מדוע הקשר שלהם עם אותו אדם מזיק להם. הם הקשיבו לכם ואולי אפילו הסכימו איתכם, אבל הם המשיכו להיות בקשר עם אותו אדם, בטענה שהם פשוט לא יכולים אחרת והם "אוהבים" אותו.

 

זו בדיוק ההתנהגות האופיינית לאדם מכור. הוא מבין בהיגיון שהוא פועל כנגד עצמו ושההתנהגות שלו מזיקה ופוגעת בו, אבל הוא אינו מסוגל לשלוט בכך, והוא ממשיך לחזור לאותו המקום, לאותו האדם, לא כי הוא רק אוהב אלא כי הוא מכור אליו, כי הוא חסר אונים מולו, כי הוא לא שולט בעצמו.

 

 

 

גמילה היא הפיתרון היחידי להתאהבות

 

לא ניתן להפסיק לאהוב כך סתם מתוך ההיגיון. כדי להפסיק להתאהב, להפסיק להיפגע, להפסיק לאבד שליטה שוב ושוב ללא שום טעם יש לעבור גמילה.

 

התאהבות מחייבת גמילה ממוקדת ויעילה. כל דרך אחרת היא ארוכה מאוד ואינה באמת מביאה לשינוי. אדם שהתאהב פעם אחת, יתאהב בפעם השנייה, כי הוא מכור להתאהבות, כי הוא ימשיך לחפש את הסם כל פעם מחדש אצל בני הזוג החדשים. לא משנה כמה כאב הוא חווה ואיזה מחיר הוא שילם, הוא ימשיך לחפש את סם ההתמכרות בזוגיות הבאה בתור, כל עוד הוא לא נגמל מהתאהבות. 

 

 

וטיפ לסיום: אם התאהבתם באנשים שמזיקים לכם, אם איבדתם את עצמכם, אם אתם שבים תמיד למקום של מערכת יחסים חסרות שליטה, מטורפות והרסניות - אתם זקוקים לגמילה מהתאהבות. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

רקע כללי   יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום.    יואב ברנזון מוביל אנשים לפריצות דרך ולהצלחה בתחום האישי, הזוגי והעסקי ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לאחד המומחים המובילים בתחום בישראל ובעולם כולו. הוא מקבל לקוחות ישראליים וזרים מכל יבשות העולם ואף מגיע למפגשים אישיים בניו-יורק, ברלין ולונדון.    יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,060 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות והפיתוח העסקי.   ? שיטת GET   יואב ברנזון הוא ממציא שיטת GET - שיטה חדשנית, מהפכנית וייחודית לחלוטין הנחשבת לפריצת דרך עולמית. השיטה מביאה לשינוי התנהגותי ולגמילה מהירה ויעילה מדפוסי התמכרות, מתקיעויות ומהרגלים מזיקים וכרוניים. השיטה מבוססת על הנדסה מחדש של גנים במוח והיא מאפשרת גמילה ושינוי במהירות חסרת תקדים.   מדובר בתהליך הנפרס על פני 4 מפגשים בלבד, במהלכם הנטייה ההתמכרותית מדוכאת ונעלמת, ואינה שולטת עוד בהתנהגות המכור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב