דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין ליסינג לדמי מפתח 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1954 פעמים ]

לא רבים מבינים את הרעיון שעומד מאחורי חברות ליסינג בבואם לספק לך רכב חדש לגמרי, כאשר כל הוצאות התחזוקה לשלושת השנים הראשונות עליהם, ומראש מחירו של הרכב זול יותר מאשר במקרה של רכישה שלו אצל יבואנית הרכב עצמה. לכן הכי קל להסביר את העסקה בעזרת דוגמה מעסקת חריכה אחרת: שכירות דירה בדמי מפתח.

 

כמו במקרה של רכישת רכב דרך חברות ליסינג, גם פה מדובר על תקופה של השכרה לכל דבר (להלן חריכה) במהלכה כל הטיפול בתקלות הנובעות מבלות או תאונה יעשה ע"י הבעלים של הדירה/ הרכב (קרי חברת הליסינג). אך בשונה משכירות רגילה אשר בתום החוזה הדוכר יוצא מהדירה ללא זכויות, הרי שבעסקת דמי מפתח השוכר יודע שאם ימשיך לשכור את הנכס, בסוןפו של בדר הלה יעבור לחזקתו.

 

וכך, משתלם יותר "לשכור את הרכב" מחברת ליסינג לתקופה של שלוש שנים כאשר תשלום השכירות הוא בעצם התשלומים על הרכב עוד לפני שהוא עובר לרשותכם (ונמצא אמנם ברשותכם, ובשימוש לפיע דעתכם) אך הטיפול בו יעשה ע,י הבעלים שלו (בשלושת השנים הראשונות: חברת הליסינג). רק שיש עוד יתרון לדבר: בעוד ליסינג תפעולי לחברות מספק ציי רכב שנשארים אצל חברת הליסינג שמפםעילה לוגיסטית את הצי, הרי שבליסינג לאנשים פרטיים הרכב נמכר בעצם לשוכר, ובמחיר זול יותר מאשר מחירו "בחוץ".

 

הסיחבה לכך היא שבעוד אדם פרטי יכול לקבל הנחה מסויימת מיבואנית הרכב, הרי שחברות ליסינג רוכשות מספרים גדולים של רכבים, ובסיטונאות כנמו בסיטונאות: כמה שקונים יותר פריטים, ככה מקבליןם יותר הנחה. הנחה זו הופכת להנחה של מחיר הרכב עבור מי שבא לבצע עסקת רכישה בשיטת ליסינג פרטי. ללא ספק יתרון מנצח שיכול לסייע למשפחה לקבל רכב חדש, ליהנות ממנו שלוש נים ואז יעבור חוקית על שמה.

 

מימון לרכב בשיטת הליסינג לא חייב להסתיים בשלושת השנים האלו. בסופם יכול "השוכר" לבחור כי אינו מעוניין יותר ברכב החדש ישן (בכל זאת, מדובר בשלוש שנים של שימוש שמורידות מערכו של הרכב) והוא יכול לבחור להחזיר את הרכב לחברה (תוך חסכון של הצורך למצוא קונה לרכב מיד שניה, משימה לא קלה שכוללת פרסום בלוחות רכב וקביעה עם אנשים שיבואו לראות אותו, לעשות טסט ועוד) ובתמ ורה לחתום על חוזה על רכב חדש, "מהניילונים" שאיתו תוכל המשפחה ליהנות לשלושת השנים הבאות, או לשנים רבות אחרי זה.

 

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב