דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלומיניום, עילית העיצוב אצלכם בבית! 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2202 פעמים ]

רבות דובר על מהו החומר שהפך את העשור האחרון למוצלח עיצובית כמו שהוא היה (ראו את פריחת המגזינים של העיצוב שמרחיבים לנו את הדעת ומשכנעים אותנו: אם לא לשפץ, לפחות לנקות קצת ולהזיז דברים כך שהבית יהיה מתאים לאירוח). בהתחלה חשבו שמדובר על הסיליקון שאפשר יצור שבבים שנמצאים בכל מכשיר חשמלי, או תבניות לבישול (זה חשוב) או הטפלון שנמצא במחבתות וגם הופך את הזזת החלונות למשהו קל ושקט, אבל לא. חומר העתיד, או לפחות חומר העשור הוא ללא ספק אלומיניום.

 

בעוד חלונות אלומיניום היו תמיד סוג של אנדרסטייטמנט (קלים, עמידים, לא מחלידים וזולים להפליא) הרי שהעיצובים של החלונות האחרונים הפכו אותם לסוג של מותרות, וכמו שאיפור מעצב את העין וכמו שהחלונות הם העיניים של הבית, ככה ניתן דגש לא על הוילון שיכסה את החלון ולא על הצורה שלו, אלא על האופן שממנו החלון יורכב.

 

כן, במקום שנקבל מאליו את הרעיון של חלון גדול שזז הצידה, עכשיו כולם יודעים שאם מחלקים את החלון לכמה חלקים, לןאוו דווקא שויםן או סימטרייןם, הרי שמדובר באומנות לשמה. פרופיל בלגי הוא העיצוב השלט ומדובר על חלון שחלקים ממנו מקובעים וחלקיםמ ממנו נפתחים בצורות שונות. אם אתם לא מכירים את החידוש הזה פשוט חפשו באינטרנט גלריות בנושא ותראו כמה יוקרה יכולה לשדר פתאום ויטרינה שחולקה לכמה ויטראטז'ים.

 

אם כבר, הרי שאלומיניום אינו משמש רק למסגרת של החלון או המשקוף, אלא גם שחומר הצללה מעולה, כלומר אם בעבר נדרשו וילונות כבדים שיסוככו על הבית מפני קרינת השמש הישירה שנכנסת מבעד לחלונות, ואחרי זהב היו אלו התריסולים המכוערים מהפלסטיק שנטה להתפורר עם השנים, הרי שכיום האלומיניום משמש לתריסי גלילה אסטטים שנעלמים לתוך תא נסתר בקיר. יתרה מזאת, לאלו שלא רוצים לחסוך בהוצאות אפשר לרכוש תריסים חשמליים שבלחיצת כפתור אחת, שיכולך להמצא על שלט רחוק של סומפי, יאפשר החשכה מוחלטת של החדר או הארתו.

 

אכן, אלומיניום שינה את פני העיצוב בצורה הכי פשוטה: קלות של חומר קל לעיצוב עם ייצור שלא מנזהם את הסביבה, מתמחזר בקלות, אינו מוליך חשמל כך שנחשב לבטיחותי במיוחד ומעל הכל: לא צריך לבנות את האלמנט העיצובי באתר עצמו, אלא מכינים פרופילים מוכנים בבית המלאכה, מובילים אותם למקום ומרכיבים אותם במהירות ובלי הרבה כאב ראש. בנייה טרומית מאלומיניום זכתה לכינוי: בניה קלה והיא מבודדת מחום ומרעש ממש כמו בנייה בעזרת לבנים.

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב