דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על לימודי הנדסאי חשמל 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2881 פעמים ]

 

מוצרים חשמליים נמצאים כיום בכל תחום בחיינו, החל מנורת החשמל שמאירה את דרכנו אל הבית בחשיכה, ועד לוויינים מתוחכמים המאפשרים לנו לשמור על קשר עם יקירנו בצד השני של העולם. לימודי הנדסאי חשמל מקנים סמכויות מקצועיות רבות, ומאפשרים להשתלב בתחום דינאמי ומתפתח במהירות. חברות מחשבים, חברות פיקוח, ייעוץ חיצוני ואחזקה ובקרה הם רק מהתחומים בהם ניתן לעסוק לאחר לימודי הנדסאי חשמל.

אנרגיה חשמלית הינה חיונית היום על מנת לשמור על אורח חיים תקין. עולם ללא מחשב, מיקרוגל, תאורה מלאכותית, מערכות ניווט ברכב או טלוויזיה נראה לנו היום בלתי אפשרי, וקשה להאמין ששימוש מאסיבי במוצרי חשמל החל לפני פחות ממאה שנים. כיום השימוש במכשירים אשר עובדים על חשמל הינו חלק בלתי מהחיים המודרניים, ומשום כך ישנו ביקוש לאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים, בוגרי לימודי הנדסאי חשמל.

מכללות הנדסאי חשמל נמצאות כיום בכל חלקי הארץ, ומאפשרות גם לתושבי הפריפריה לרכוש מקצוע מבוקש ולהשתלב בשוק התעסוקה בתפקיד מתגמל. תנאי הקבלה של לימודי הנדסאי חשמל הינם נמוכים יותר מאלה של לימודי הנדסת חשמל לתואר ראשון, וגם משך הלימודים הינו קצר יותר. בעוד שלימודי תואר ראשון בהנדסה אורכים ארבע שנים, החל שלימודי הנדסאי חשמל אורכים שנתיים בלבד, או שלוש שנים למעוניינים בלימודי ערב ושילוב עבודה עם הלימודים.

תוכנית לימודי הנדסאי חשמל עשירה ומרתקת, וכוללת נושאים תיאורטיים מגוונים לצד התנסות מעשית נרחבת. חלק מרכזי של קורס הנדסאי חשמל מוקדש לתחומי ההנדסה והחשמל, כמובן, ובכלל זה נושאים דוגמת מנועים חשמליים, אלקטרוניקה ספרתית, רשתות ומערכות אנרגיה חשמלית, מערכות ספרתיות, מערכות הספק, מערכות דיגיטאליות, מכונות חשמל, ועוד. חלק נוסף ומהותי של לימודי הנדסאי חשמל הינו פרויקט, המאפשר לסטודנטים להתנסות בעבודה פרקטית כבר במהלך הלימודים ולרכוש ניסיון בתחום.

לאחר סיום הלימודים בהצלחה, בוגרי הנדסאי חשמל זכאים לתעודת גמר מטעם מה"ט, וכן מטעם המכללה בה למדו. תעודה זו מאפשרת להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים, ולהירשם כחשמלאי מוסמך. תחומי האחריות של הנדסאי חשמל כוללים תכנון, התקנה, פיקוח ותחזוקה של מערכות חשמל ואנרגיה, ובכלל זה גם מערכות פיקוד ובקרה מתקדמות. חשוב לציין כי הנדסאי חשמל מוכשרים כיום לעריכת תכניות חשמל עד לעוצמת זרם של 630*3 אמפר, במערכות חשמל ביתיות או תעשייתיות, ולמי שמעוניין להתקדם מבחינה מקצועית מומלץ להמשיך אל לימודי תואר ראשון בהנדסת חשמל, או חשמלאי מתח גבוה.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב