דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על נטוורקינג ודינאמיקה חברתית 

מאת    [ 29/10/2010 ]

מילים במאמר: 994   [ נצפה 2684 פעמים ]

לא מזמן השתתפתי בסמינר גדול בנושא שיווק באינטרנט. לסמינר הגיעו מרצים מחו"ל ומאות אנשים הגיעו מרחבי הארץ (ואני ביניהם) לשמוע את פניני החוכמה שלהם בתקווה להגדיל את הכנסתם ולקדם את העסק שלהם. מעבר לעובדה שנהניתי מאוד מהסמינר וקיבלתי תובנות רבות וחשובות על שיווק באינטרנט וכלים להצליח יותר, היה ברור לי שמרכיב מרכזי נוסף באירועים מרובי משתתפים כאלה הוא הנטוורקינג (שיווק עצמי על ידי יצירת קשרים, היכרויות ושיתופי פעולה עם אנשים). 

במהלך הסמינר שכלל יומיים וערב נטוורקינג מקדים, חילקתי עשרות כרטיסי ביקור, הגדלתי משמעותית את כמות המבקרים החדשים באתר שלי ואת המנויים לרשימת התפוצה, הכרתי אנשי מפתח מהתחום ועם כמה אף נפגשתי למטרת שיתופי פעולה. יש לציין שבקהילת השיווק באינטרנט עדיין לא הייתי מוכר והגעתי לאירוע כמשתתף אנונימי לחלוטין. אז איך עשיתי את זה?

 

המדע של הדינאמיקה החברתית 

בפעם הבאה שאתם נמצאים באירוע חברתי, נסו להסתכל סביבכם על האנשים. באירוע של מאה איש, האם ייווצר מעגל אחד גדול שיורכב מקבוצה של מאה אנשים? כנראה שלא. מה שבדרך כלל יקרה זה שאנשים יתחלקו לקבוצות קטנות, בדרך כלל של שלושה-ארבה אנשים בכל קבוצה. אוקי. למה זה חשוב? בגלל שההבחנה הזו כבר מאפשרת לכם לשפר את יכולתם לשווק את עצמכם באירועים כאלה. בואו נחזור אחורה בזמן. 40,000 שנים אחורה...

אתם חיים במערה. אתם חלק משבט של חמישים אנשים. לשבט יש מנהיג. הוא מקבל את האוכל הכי טוב, את הנקבות הכי יפות ופוריות, במילה אחת - First Class. החיים של המנהיג הם הכי קלים ומתגמלים, בהרבה מובנים. מבחינה אבולוציונית, מטרת החיים היא להמשיך אותם, או במילים אחרות, להכפיל גנים בזמן ובמרחב (לקריאה נוספת ראה הגן האנוכי מאת ריצ'רד דוקינס). מנהיג השבט הוא זה שהגנים שלו הם הכי חשובים לגזע, ולכן עליהם לעבור הלאה. מצד שני, הגן של כל אחד מאיתנו הוא אנוכי, ורוצה לשפר את סיכוייו שלו לשרוד, לשגשג ולהתקדם. אם כך, אין פה סתירה? מסתבר שלא. האדם הוא חיה חברתית, וזאת משום שכשאנחנו משתייכים לקבוצה, שבט למשל, הסיכוי של כל אחד מאיתנו להצליח עולה. מה לכל זה ולשיווק עצמי בכנס הבא שאני נמצא בו? הכול!

אנשים באופן טבעי נמשכים למנהיג. הם נוהרים אחריו, מעוניינים בעצתו, רוצים להשתייך למעגל החברתי שלו וללכת בעקבותיו. לא היה כיף אם אתה היית המנהיג? ככה חשבתי... אז איך אני נהפך למנהיג באירוע החברתי הבא שאני מגיע אליו? 

מנהיג הוא אדם בעל ערך גבוה. בואו נבחין בין שני סוגים של ערך: ערך כללי וערך חברתי.

ערך כללי גבוה: הצלחה פיננסית, קריירה, השפעה, כוח, קשרים, מעמד וכולי.

ערך חברתי גבוה: נמצא במרכז הקבוצה, כשהוא מדבר אנשים מקשיבים, שפת גוף טובה, כריזמה, בטחון עצמי, לבוש סמכותי, מרגיש בנוח בסיטואציות חברתיות, מכיר בין אנשים שונים וממזג קבוצות שונות באירוע לקבוצה אחת, מרכז תשומת הלב וכולי. 

בדרך כלל ערך כללי וערך חברתי הולכים יד ביד, אבל הרבה פעמים גם לא... כמה פעמים קרה לך שראית באירוע מישהו מפורסם עומד בצד לבד? במצב כזה ניכר כי יש לו ערך כללי גבוה, אבל ערך חברתי נמוך. באופן כזה אנשים לא רוצים לגשת אליו. מצד שני, כמה פעמים יצא לך לראות בנאדם שנראה ממוצע מכל הבחינות, אבל הוא היה ה "Life of the party"? נמצא במרכז, מספר סיפורים מעניינים, מוקף באנשים צוחקים ומחייכים. לאדם מהסוג השני יש ערך חברתי גבוה.

  

דרכי פעולה להשגת ערך כללי גבוה 

על מנת להיות בנאדם בעל ערך כללי גבוה, עליך להיות מחויב להצלחה, התפתחות אישית ושיפור עצמי מתמיד ויומיומי. עליך להציב מטרות לטווח הרחוק והקרוב ולחתור אליהן בנחישות. מחקרים מראים שאנשים שמציבים לעצמם מטרות מצליחים יותר מבחינה כלכלית ובנוסף חשים שביעות רצון גדולה יותר מהחיים לעומת אלה שלא מציבים מטרות. העז לחיות את החלום שלך. אנשים נמשכים למי שחי את החיים בעוצמה! ממש עכשיו, עשה הפסקה מקריאת המאמר. חשוב מה אתה באמת רוצה להיות ולעשות עם החיים שלך. שאל את עצמך, "מה הייתי עושה אם הייתי יודע שאני לא יכול להיכשל?".

 

דרכי פעולה להשגת ערך חברתי גבוה 

בניגוד לערך כללי, ערך חברתי ניתן ליצור במהירות גדולה בהרבה... כל עוד יש לך את הכלים הנכונים, כמובן. כשאתה נמצא באירוע, שאל את עצמך, האם מה שאני עושה כרגע מעלה או מוריד מהערך החברתי שלי? איך מנהיג השבט היה מתנהג במצב הזה? הדבר הכי חשוב הוא כל הזמן להיות בקבוצה של אנשים בצורה דומיננטית. לא באופן שתלטני! דומיננטי. מנהיג אמיתי יודע להקשיב ולתת לכל אחד מחברי הקבוצה את המקום והכבוד המגיעים לו. אם אתה רוצה שאנשים יתעניינו בך, עליך להיות מעניין. מומלץ ללבוש לפחות פריט לבוש מעניין אחד על מנת שאנשים יוכלו להעיר עליו ולפתוח איתך בשיחה (ראה תמונה, אני מימין). באמצעות כישורים חברתיים טובים, תוכל להיות מרכז תשומת הלב. אם תספר סיפור, בדיחה או תראה להם קסם, הם יחשבו, "זה מעניין". אם תעשה עשרה ברצף, הם יחשבו, "ואו, הוא מעניין". אתה כאדם תקבל את הקרדיט. על מנת ללמוד כמה קסמים וטריקים, פנה לספר איך לשכנע אנשים שלא רוצים שישכנעו אותם מאת ג'ואל באואר ומארק לוי. אם ההתנהלות שלך תהיה טובה, אתה תהפך למעין "סלב מקומי" ואנשים פשוט יתחילו לגשת אליך, להתעניין ולשאול שאלות, לקחת ממך כרטיס ביקור וכן הלאה. טיפ חשוב נוסף בהקשר זה: התעניין בכנות באנשים אחרים! דייל קרנגי, מחבר הספר כיצד תרכוש ידידים והשפעה אמר שאתה יכול לרכוש יותר חברים בחודשיים של התעניינות באנשים אחרים מאשר בשנתיים של ניסיון לגרום לאחרים להתעניין בך.

 

כמה אסטרטגיות לסיום

לגשת ולהתחיל לדבר עם אנשים חדשים שאנחנו לא מכירים יכולה להיות משימה קשה ולחלקכם אף מפחידה במקצת. המנטרה שאני ממליץ לחזור עליה היא: "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה שלא יקרה כלום". חשוב מאוד שתצאו מאזור הנוחות שלכם! למידה אמיתית מתבצעת רק כשאתם עושים דברים שאתם לא רגילים לעשות. אני חייב בהקשר זה לחזור על האמרה המצוטטת ביותר בתחום ההתפתחות האישית: "אם תמשיך לעשות את מה שעשית, תמשיך לקבל את התוצאות שקיבלת". זכרו, אנשים אחרים מפחדים לגשת אליכם לא פחות משאתם מפחדים לגשת אליהם. כמה שזה נשמע מצחיק, זה בדיוק ככה.

והכי חשוב... לחייך וליהנות. בשביל זה אתם שם מלכתחילה. בהצלחה J

מחפשים יתרון יחסי בעולם תחרותי ומשתנה?

מידע בשווי אלפי שקלים ניתן לקבל בחינם באתר השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים

www.realinfluence.co.il

 

© 2010 ניר סבר. כל הזכויות שמורות.

 

ניר סבר - מנהל, מרצה ויזם  מייסד ומנהל השפעה אמיתית: פיתוח יכולת השפעה ושכנוע בעסקים ובחיים האישיים www.realinfluence.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב